Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof lekkage.


cidcom

Vraag

Hallo,

Loop al een tijdje met een koelvloeistof lekkage probleem en heb vanochtend de auto maar op bokjes gezet.

Ik kwam het volgende tegen.

post-5228-1423826097,9942_thumb.jpg

Er was een lekkage tussen de huis en de groene sensor, volgens mij de koelvloeistof temp. meter. en ik heb een lekkage aan de koelvloeistof slang bij de veerklem.

Is dit zelf te repareren of kan dit makkelijk zelf, en zo ja waar moet ik dan rekening mee houden.

 

Die slang is niet te bestellen bij de automaterialen huis, (http://www.h-base.nl) kan iemand misschien een ETKA tekening uploaden van een vw passat 1,9tdi AJM uit 2000???. zou mooi zijn kan ik misschien zo'n slang bestellen via de stealer.

 

Ik kon deze slang niet zo goed volgen aangezien deze achter op het motorblok zit, wie weet waar hij precies naar toe gaat?.

 

Grtz Cidcom :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als ik het goed zie is het slang 49 en o-ring nr 3?

Op slang 49 zit geen o-ring hoe moet ik dit zien?

 

Bedankt Alain voor de reactie.

 

GRTZ Cidcom

 

 

Zoals vdub al aangeeft kan er in je verdeelhuis een scheurtje zitten, Plastic wordt te heet en dan kan er een scheurtje onstaan na verloop van tijd. Ook zijn er O ringen aanwezig bij de sensors.

 

Op deze beeld tekening zie je de O ringen ..

 

Ik had een aantal weken geleden een gebroken pijp van het verdeelhuis, heb een vr5 blok en kon er zelf niet bij :(

post-3650-1423826098,8536_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok, bedankt, maar wat moet ik echt gaan vervangen of latren vervangen om van de lekkage af te zijn?

 

Grtz Cidcom

 

 

Als je het laat vervangen doen ze ook een druk test, doe je het zelf is een druk test niet zo makkelijk.

 

Ik heb toen alles laten maken, zelf in de garage was de O ring dubbel geslagen en lekte toen nog steeds , nu is weer alles goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan het niet rijmen dat de behuizing schuren kan.

Volgens mij (onderstaande foto) is de behuizing van metaal.

post-5228-1423826099,4004_thumb.jpg

 

Op de etka tekening zie ik echter geen o-ring in de slang of achter de klemveer.

Hoe zit dit dan in elkaar? :?::?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan het niet rijmen dat de behuizing schuren kan.

Volgens mij (onderstaande foto) is de behuizing van metaal.

[attachment=0]aansluiting.jpg[/attachment]

 

Op de etka tekening zie ik echter geen o-ring in de slang of achter de klemveer.

Hoe zit dit dan in elkaar? :?::?::?:

 

 

Sommige slangen zijn gewoon met een slangeklem gemonteerd, als je er 1 hebt die een klemveer bevat dan zit er in de slang een O ring die dan tegen de pijp of andere gedeelte aandrukt om lekkage te voorkomen..

Haal eens een lang los dan zie je hoe het in elkaar zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, bedankt alain.

Ik zal van het week-end de zaak ff demonteren en dan een nieuwe Temp.sensor monteren en een nieuwe o-ring halen voor die slang.

O, ja ff ander vraagje, mijn motor hapert/stottert bij 2000tpm.

Nu wil ik de LMM vervangen. Welke merk, pierburg of bosch???

De meningen verschillen erg.!

Grtz Cidcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de KV temp. sensor vervangen, de o-ring was echt versleten, en na een proefritje was de temperatuur ook veel sneller op pijl.

De lekkage aan de slang lag aan de slang zelf.

Ik dacht dat er een o-ring in de slang aanwezig was, maar dit was niet zo.

De verbinding via de klemveer was echt te veel uitgerekt.Er was geen sprake meer van een strakke passing.

Heb een nieuwe slang besteld en deze kan ik maandag monteren.

 

Tevens een nieuwe KV reservoir gemonteerd, kon die ouwe niet meet velen.

 

Grtz Cidcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ik reageer ff op dit draadje. heb dus ook een lekkage die ergens aan de achterkant van het blok zit. Dus tussen het schutbord en de motor zogezegd. Was jou lekkage ook op deze plaats ?

Ik moet er om de week een litertje bij gooien gelukkig heeft de action de juiste koelvloeistog voor zeer weinig 2 euro de litet. Maar dat neemt niet weg dat die lekkage gefixt moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo ik reageer ff op dit draadje. heb dus ook een lekkage die ergens aan de achterkant van het blok zit. Dus tussen het schutbord en de motor zogezegd. Was jou lekkage ook op deze plaats ?

Ik moet er om de week een litertje bij gooien gelukkig heeft de action de juiste koelvloeistog voor zeer weinig 2 euro de litet. Maar dat neemt niet weg dat die lekkage gefixt moet worden.

 

 

Wat voor blok heb jij erin zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden