Ga naar inhoud
  • 0

menu op fis niet compleet


gerdtdi

Vraag

Ik heb een vraag aan onze electro techneuten onder ons.

 

Ik heb vorige week witte tft tellers ingebouwd gekregen.

Nu had ik al een grootte fis, met verschillende funties waaronder comfort en licht en zicht.

Maar nu staan deze menu s niet meer in het rijtje. :roll:

 

Ook vertelde mijn vriendin gister, dat de auto gistermiddag niet wou strarten en dat het lampje met de p en een streep er door en het motor manegment lampje branden. :shock:

Ze heeft toen de auto weer op slot gedaan even gewacht, en vervolgens weer open instappen en toen starten lopen.

 

Is er iemand die dit herkent, en mij kan vertellen of er nog iets in de vag-com of iets anders moet verzetten.

 

Het is machtig irintant dat er maar 1 deur los gaat, en dat ik de rommel niet kan instellen. :angry:

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Mvg Gerd Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Van instellen weet ik niet veel maar weet wel dat er bij mij een andere gateway is geplaatst (hoger dan E) om de zaak werkende te krijgen. Ook moet dit in de nieuwe gateway aangemeld worden. Bij mij waren na de ombouw ook geen menu's zoals licht en zicht niet beschikbaar omdat ik geen geschikte boordnetmodule had, misschien moet de nieuwe tacho hier ook aangemeld worden ofzo.

Weet het allemaal niet zo, denk gewoon maar wat mee...

Dreke zal wel meer raad kunnen geven hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre heeft de teller ingebouwd.hij zegt ook hij móet het doen. Hij is dr ook mee bezig, ik probeer voor mezelf het wat duidelijker te krijgen.

De canbus is vervangen voor een l versie. Ik had een grote fis, en daar werkte alles.

Ik vraag me af of het licht en zicht en comfort niet weer aangemeld moeten worden.

Ik kreeg pas na activeren van bij regen ramen sluiten ook een extra menu bij de rode fis.

Het kan toch zijn dat dit aangezet niet worden.

 

Als iemand hier iets van weet, laat me dat even weten.

 

 

Mvg gerd jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien toch weer eens aan de computer hangen en wat instellingen veranderen. Heb dit ook al eens gedaan bij een kennis die had ook een aantal velden missing na het installeren van een nieuwe bluetooth module in zijn auto. Heb toen wat veranderd in de software en de velden waren weer terug.

Ik zie dat je in beilen woont ik zelf woon onder in friesland anders moeten we eens afspreken ik heb vcds kunnen we eens kijken.

Ik hoor het wel.

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb inmiddels zelf vagcom, maar ik heb geen idee waar ik móet zijn.

Iemand ff duidelijk een tip wat ik uit of aan móet zetten.

 

Welk adres ik móet zijn.

Zover ik kan zien staat alles aan.

Ik heb ook geen needel sweep, das ook wel k.t

 

Tips zijn meer dan welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff een update,

 

Vanavond de hele avond bij Jaap geweest.

Na wat veranderingen kreeg ik het totaal menu in beeld, nog geen minuut later stond hij vast op het compas.

Alles weer terug gezet, allen het auto afbeelding die aangeeft deur los.

Accu los ff gewacht en nu alleen maat de mfa in beeld.

Hier kan ik wel scrollen.

Wij begrijpen dr niets, iemand een idee?

 

Mvg gerd jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan soms zijn dat de wagen er een nachtje moet over doen, had ook eerst geen needle sweep en na een paar keer opstarten enz deed hij het ineens dan wel zonder iets te hebben geprogrammeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan soms zijn dat de wagen er een nachtje moet over doen, had ook eerst geen needle sweep en na een paar keer opstarten enz deed hij het ineens dan wel zonder iets te hebben geprogrammeerd

 

 

Geloof mij peter, ik heb alles al aan uit gewacht accu los ontladen.

Niets helpt, ik zie wat over het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan alles wat je veranderd hebt terugvinden in de map 'Debug' van je VCDS installatie. de file 'Codelog' vermeld alle verandereingen aan je coderingen, de file 'Adplog' alle veranderingen die je met 'Adaption' gemaakt hebt... Misscien vindt je hier al een gedeelte terug?

 

Succes alleszins...

 

 

*edit*

 

Juist even je logfile bekeken... om bang van te worden. k zou zeggen dat je eerst alle fouten moet wissen die erin zitten, dan kijken welke terugkomen, en die proberen recht te zetten.

Het kan zijn dat je geen menu krijgt omdat een of andere module een foutcode geeft, wat bijna bij alle modules het geval is!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de fouten eruit gehaald hebt, stuur je dan nog een een log door?

Ik denk trouwens dat op je RNS wel degelijk BAP uitgecodeerd is... dat moet ik nog even checken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden