Ga naar inhoud

polijstbeurt gepland


rallyegolf driver

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben van plan om morgen, zondag , de passat te gaan wassen en detailen.

 

Het schema:

 

-Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

-Eventueel een klei beurt ertussen indien nodig

-Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner op een Monello SmartPads CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad

-Poorboys World Professional Polish op een Monello SmartPads CCS 6.5 inch White Polishing Pad

-Poorboys World Black Hole op een Monello SmartPads CCS 6.5 inch Blue Final Finishing Pad

-Poorboys World EXP Pure Sealant op een Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

 

Ik gebruik hiervoor een Ferm haakse polijstmachine met verstelbaar toerental.

 

Het is voor mij de eerste keer dat ik het op zulke manier ga aanpakken, hebben jullie nog adviezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die ferm voorlopig opbergen.

Als je nog nooit met een rotary hebt gewerkt loop je grote kans dat je daarna bij de spuiterij staat.

Dit is niet bepaald een beginners machientje...........

Schaf eerst eens een dual action polisher aan zoals een DAP500 of DAP900 die ze bij www.carclean.nl verkopen.

Die zijn fool proof en kun je zonder veel beginners kennis prima gebruiken.

Ze hebben bij Carclean ook een forum, meld je daar aan en ga eerst eens veel lezen.

Er zwerft daar bergen kennis rond die je als beginnend poetser prima kan gebruiken.

 

Doe vooral veel product kennis op, die paint cleaner is bijvoorbeeld niet geschikt voor machinaal gebruik.

De professional polisch zitten geen slijpkorrels in, dit is een puur chemische polijstmiddel.

Met deze middelen haal je geen swirls of krassen weg..........

 

Succes met ontdekken! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die DAP, voor die paar keer dat ik polijst, vond ik die uitgave niet nodig.

 

Thnx voor je advies, Ik heb ook getwijfeld of ik de SSR produkten zou bestellen, echter had ik geen zin om veel euro's uit te geven aan diverse produkten die ik eventueel toch niet meer zou gebruiken. Dus heb ik voor het demo pakket met bovenstaande produkten gekozen, en de SSR voorlopig even gelaten voor wat ze is.

 

Ik ben wel erg tevreden over het behaalde resultaat, idd niet alle krassen zijn weg en de swirls zijn hier en daar ook niet helemaal weg, maar over het algemeen is het resultaat me behoorlijk meegevallen!

 

Vanmorgen om +/- 9.30 uur begonnen, en klaar om 16.00.

Het viel me op dat met kleien er erg veel teer en troep van de onderste deurhelften afkwam.

 

De lak is nu veel helderder en dieper van kleur, de metallic komt nu veel beter tot zijn recht, het oppervlak voelt glad.

In het zonlicht blinkt de auto als een spiegel!

200.000km laat toch zeker zijn sporen achter, de voorbumper en motorkap hebben de nodige steenslag te verduren gehad, dit kreeg ik er echt niet vanaf.

 

Een aantal foto's:

 

P1000272.JPG

 

P1000273.JPG

 

P1000274.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo een dagtaak :shock: Resultaat mag er zijn.

 

Is het optisch of ben je de zijkant van de motorkap (laatste foto) vergeten. Lijkt net of je nog poetsmiddel hebt zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo een dagtaak :shock: Resultaat mag er zijn.

 

Is het optisch of ben je de zijkant van de motorkap (laatste foto) vergeten. Lijkt net of je nog poetsmiddel hebt zitten ;)

 

Haha, ja, ik was ook blij dat het klaar was hoor....

 

Nee, er zit nergens geen poetsmiddel meer, ik ben wel 10x om de auto gelopen naderhand. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

We zijn weer een aantal weken verder, nu heb ik nog een vraagje:

 

Na het wassen met de 2 emmers methode, wordt geadviseerd om met een microfaser handdoek de auto af te drogen. Ik heb zo een doek van een 30x30cm, puur om te proberen, echter vind ik dat er na het drogen met deze doek zo veel fijne watervlekjes achterblijven, waardoor ik toch geneigd ben om de zeem te gebruiken.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

Nog een vraag:

 

Ik heb na het polijsten, black hole opgebracht en daarna Ex P, kan ik na het wassen een aantal weken later de glans weer ophalen door een rondje black hole op te brengen en uit te boenen, zonder hierbij weer EX P op te moeten brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kop een goede droogdoek, bij CC hebben ze de delerium oid, zijn ze allemaal gek van.

 

 

BH is een glaze en is bedoeld om na het polijsten microkrasjes te verbergen.

Dit heeft geen nut meer als er een sealant of wax op zit, dan zijn die krasjes al gevult met sealant of wax.

Tevens spoelt het er bij de eerste de beste regenbui weer vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden