Ga naar inhoud

Dagrijverlichting


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag dagrijverlichting op mn auto. Ik zat eerst aan mijn mistlampen te denken, maar dit mag volgens mij niet.

Nu wil ik graag een strip in mijn koplamp maken (complete unit te me te duur).

Nu wil ik vragen of dit wat is, of dat uberhaupt mogelijk is en als dit niks is, wat ik dan wel moet nemen...

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2x-Euro- ... ccessories

 

http://cgi.ebay.com/Audi-A5-A6-S6-Style ... 3f0a4bd6ec

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2x-9W-9- ... ccessories

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Een strip in je koplamp maken zal je niet gaan lukken (althans niet fatsoenlijk).De lampen die je gelinkt hebt zijn allemaal bedoeld voor in een bumpergrille.

Het belangrijkste is het formaat, of je het mooi ingebouwd krijgt.

Ik heb er een foto'tje van mijn DRL's bij gedaan,ik heb mn mistlampen behouden de een vind het mooi ,de ander vind het niks.Het werkt wel goed in iedergeval. Dit zijn een paar goedkope DRL's 25 euro bij Van Cranenbroek in (o.a.) Schijndel.

post-11804-1423825882,1785_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze geven wat mij betreft genoeg licht, je wordt goed gezien maar drl's van audi of mercedes zijn wel feller. Het nadeel van deze dagrijlichten is wel dat ze bijna aleen maar recht naar voren schijnen waardoor je ze tenopzichte van de grille scheef moet monteren om ze recht vooruit te laten schijnen.Er zitten normale leds in. De duurdere versies hebben meestal SMD ledjes die alle kanten op schijnen.

Ik heb niks van de grille weg hoeven halen.

Gewoon de DRL (tfl) aansluiting zoals beschreven in je andere topic, als plus aansluiten draadje naar voren trekken(ik heb er nog wel een zekering tussen gemaakt) En een massa vinden (ik heb gewoon een draad naar de massa van de accu getrokken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van de leds en de felheid komen 1 op 1 tot uitdrukking in de prijs. Wil je felle leds en overdag op een behoorlijke afstand gezien worden dan zal je toch behoorlijk wat geld uit moeten geven.

 

Ik heb in het verleden een keer een set gevonden die geintegreerd was in de grill met ook nog een uitsparing voor de mistlamp. Prijs was rond de 190 euro, en het kwam de symetrie van de auto niet ten goede. Heb uiteindelijk toch voor de in de koplamp geintegreerde leds gekozen.

 

Misschien zijn die van Philips iets die Appi heeft ingebouwd. Geven een berg licht maar zijn volgens mij ook niet goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd de foto's, op foto's is verlichting altijd moeilijk te zien, althans de sterkte ervan.Op 1 van de foto's is wel duidelijk te zien wat ik bedoelde met dat je de drl er scheef in moet monteren.

 

Verder sluit ik me aan bij Maurice dat als je erg felle leds wil,je er meer geld voor uit moet geven. Het is net wat je wilt.Je mag bij me komen kijken,maar ik denk dat Doetinchem net wat te ver is daarvoor.

post-11804-1423825882,5691_thumb.jpg

post-11804-1423825882,6629_thumb.jpg

post-11804-1423825882,7254_thumb.jpg

post-11804-1423825882,8035_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, de set die ik voorstelde is inderdaad prijzig maar daar heb je wel een legale set voor in de plaats en die wel dagrijlicht waardig mag genoemd worden.

De koplampen die je kan kopen met zo ingebouwde leds erin zijn nog te doen maar ook niet echt dagrij te noemen, daarvoor hebben ze overdag de intensiteit niet voor (voor mij lijkt het gewoon een stadlicht maar dan in de lange versie). Maar das mijn mening.

 

En dan komen die gasten met hun ingebouwd ledstripje in de koplamp en dat vind ik al helemaal niks, geeft dus zo goed als niks van licht en dus overdag zie je het zeker niet, dus van dagrijverlichting is er zeker geen sprake.

 

De link die Maurice je stuurde lijkt me een toch wel mooie optie (wel prijzig) maar daar heb je dan weer wat voor.

(ik kan de link goed openen en zie de plaatjes zonder in te moeten loggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu thuis kan ik hem wel openen (was op het werk). Maar daar krijg je een nieuwe grill met met erin? (mijn duits is DRAMA ;))

 

Edit:

Iets gevonden op marktplaats Zal dit wat zijn? Het is wel erg goedkoop natuurlijk... maar op het plaatje te zien geeft het licht

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foto met de 2 golfjes erop zijn met OEM audi S6 dagrijunits (zie ook advertentie : "--Let op 1e foto is slechts een voorbeeld foto-- ") dus die foto geeft zeker geen beeld van wat de ledstripjes gaan geven.

Je gaat zeker geen bak licht moeten verwachten zoals op foto 1 of als bij Appi en Oholtman.

Die van de advertentie zijn mijn mening geen dagrijlichten maar gewone ledstripjes. Ook geen E-keurmerk.

Het is maar wat je net wil,

gewoon wat sier á la Audi of waardige dagrijverlichting.

 

Die van Dectane zijn inderdaad al ingebouwd in een pasklare grille, is dus in feite gewoon, oude grille eruit, de nieuwe installeren en aansluiten zonder aan te moeten passen met boren, slijpen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik overwegen die kant en.klare te nemen. Ik vind ze geweldig mooi. Even kijken wat de financiën zeggen.

Nog belangrijke vraag erover. Er gaat een led stuk, is die vervangbaar. ?

 

Leds gaan alleen stuk als er een overspanning is of de stroom door de led te groot is (mede door overspanning)

Maar normaal gezien zijn die dingen er wel op berekend om de 14,4V van de wagen aan te kunnen.

Maar als er stuk zijn zou het misschien wel mogelijk zijn de module open te maken en er een nieuwe led op te solderen (indien je wat handig bent)

Als de module ingegoten zit dan is het niet te herstellen en dan ga je deze moeten vervangen.

Maar zoals ik al aangaf gaan deze dingen normaal gezien langer mee dan de wagen zelf.

 

Misschien nog even dit,

er is een topic hier ivm OEM skoda led dagrijlichten die op de plaats van de mistlichten geplaatst worden.

Deze zijn OEM, met E-keurmerk en zijn volwaardig dagrij.

Ik weet dat ze passend zijn voor de 3C en eventueel dus ook passend of passend gemaakt kunnen worden voor de 3BG .

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=189&t=38717

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het geld ervoor over hebt is het een goed uitziende oplossing denk ik.

Het voordeel van led's t.o.v. normale lampen is het geringe stroomverbruik en daardoor theoretish gezien ook een lager brandstof verbruik.

Ik heb het een paar tanken bijgehouden en heb het idee dat mn dagrijverlichting me ongeveer 0.3/0.4 liter/100km scheelt t.o.v. alle verlichting aan.(rekening gehouden met buitenlucht temp. winterbanden e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden