VolkswagenPassat Geplaatst 27 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2011 Ik heb een redelijk specifiek probleem met de Passat 3BG 2.0 20v uit 2003 (bezine uiteraard). Als ik de auto koud start doet hij het prima. Wat me wel opvalt is dat hij een benzine luchtje geeft, net alsof je net getankt hebt. Vervolgens ga ik 15min rijden met de auto en hij is lekker op temperatuur. Als ik dan de motor uit zet en na 1 minuut weer start gebeurt er iets vreemds. De startmotor slaat keurig aan alleen duurt het een eeuwigheid voordat de motor echt draait. Vervolgens verschijnt er een EPC lampje in mijn dashboard. Als ik de motor dan direct uitschakel en direct weer start is er niets aan de hand en loopt hij als een zonnetje. De brandstof lucht is er dan wel weer. Mijn buurman denkt dat het met de lambda te maken heeft. De motor zelf draai rustig, dus geen defecte bombine, daar rept VAGCOm ook niet over. Andere details: - De auto is net weggeweest voor een grote beurt (incl boudgies uiteraard). - VAGCOM zegt dit nog even tijdens de test: Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 829 Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03 Coding: 05115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ4E061793 VWZ7Z0C7887637 1 Fault Found: 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications 00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525) 49-00 - No Communications Wie weet wat het zou kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 27 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2011 Ik kom de storing vaker tegen op het forum. Een echte oplossing nog niet gevonden. viewtopic.php?f=183&t=39498 viewtopic.php?f=111&t=36187&hilit=EPC Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2011 je hoofdstroom/brandstofpomprelais naar de kloten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 27 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2011 je hoofdstroom/brandstofpomprelais naar de kloten uhhh hoe heftig is dat? Kan ik hier nog een stukje meer rijden? Weet je of het een kostbare klus is. Kan het zelf niet denk ik. Ik moet morgen voor 2 voorbanden naar de garage, ik spreek het even met ze door. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2011 is niks heftigs aan.. kan alleen nog slechter worden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 28 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2011 is niks heftigs aan.. kan alleen nog slechter worden.. Het zou dus ook de benzinelucht kunnen verklaren kort na het starten? En natuurlijk ook de situatie als de motor warm is neem ik aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 28 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2011 Ik heb even gekeken. Achter mijn stuur zit relais 372. Deze info via etkaonline gevonden: Moet denk ik de 4D0951253 hebben. (10) 4D0951253 contact close relay / AWT, AWM, ALZ, for fuel pump / ALT, ATQ, AMX, relay location / code no.: /, 4 / 372 / BBG, AZX to be used for code no.: / 208 (10) 1J0906383C relay for fuel pump / AZM, AZX, BDN, relay location / code no.: /, 4 / 409 / BDP Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2011 ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 31 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2011 Vdub, Ik heb de relais vervangen maar helaas, de storing blijft in VAGCOM. Als ik hem via 02 clear codes weghaal en vervolgens weer uitlees dan heeft hij de meldingen weer/nog. Het probleem heeft zich overigens nog niet opnieuw gemeld maar ik heb er ook maar een klein stukje mee gereden. Tijdens de testrit kwam ik onze gele vrienden van de ANWB tegen. Toch even gestopt en gevraagd. Hij dacht zelf aan een defecte cel in de accu of een vuile koolstoffilter. De vuile koolstoffilter zou ook de brandstoflucht verklaren. Hij vertelde mij om na een rit even de benzinedop open te draaien. Als hij zou sissen (druk weg laten lopen) dan zou dit de koolstoffilter kunnen zijn. En inderdaad hoor je een sissend geluid als ik de dop open maak. Maar aan de andere kant zou dit de VAGCOM melding niet verklaren, dus heb ik mijn twijfels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 1 juni, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2011 Vandaag heeft de auto weer de problemen vertoond. Nu zelf bij koude motor, het probleem wordt dus erger en vaker. Ik ben echt bang om straks helemaal stil te komen staan. Iemand nog een tip voor ik hem bij een vakgarage parkeer ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 12 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 Ben net terug van de dealer. Blijkt een terugroep actie te zijn voor de bombine's. Er zitten nu weer verse in dus dat zou het geweest kunnen zijn. Er zijn ook 2 slangen waar wat scheurtjes in zitten (post ik vanavond wel even) dus dat wordt aankomende week verholpen. Deze extra reparatie kost wel even 295 euro kassa! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 12 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 Kun je die slangen niet zelf vervangen? Scheelt dan toch ook weer...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 ik heb voor 2wkn terug bij een forumlid met een 2.0 20v ook een lading carterventilatieslangen vervangen.. 120 euro voor die slangen,, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 12 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 Alle hulp is welkom. Er moeten 2 slangen vervangen worden: - De vacuumslang van de brandstofdrukregelaar. - Carter ventilatie slang. Kosten incl. btw zijn 295 euro Maandag kan ik terecht bij de VW dealer. Ik kan dan de auto laten repareren voor dit bedrag of alleen de onderdelen ophalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 vacuümslang brandstofdrukregelaar kost een euro ofzo, dat is nl maar een stukje van een cm of 20 welke pcv moet je? Wat geel is heb ik (o.a.) vervangen bij dat forumlid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 12 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2011 Ik kijk morgen even onder de kap. Ik heb trouwens bij het starten soms ook ene brandstofluchtje buiten de auto. Dat zal met deze slang te maken hebben denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 13 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2011 Ik heb even gekeken en de delen liggen volkomen van elkaar af. Volgens mij is het alleen nummer 14 want dat deel is bij de aanhechting bij 11 rondom doorgescheurd. Hierbij de foto's: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 22 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2011 Nou de problemen lijken opgelost. De bobine's zijn vervangen. (terugroep actie, waarvoor dank). Voor 265 euro is het volgende gedaan: - Vaccuumslang van de brandstofdrukregelaar vervangen. - Carter ventilatie (slang?) gescheurd. Hij loopt nu erg netjes en startproblemen al een week niet gehad. Volgens mij was dit het, hiervoor had ik de problemen weer gehad. Maar misschien komt het na een tankbeurtje, we gaan het beleven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 22 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2011 Ik zag je net nog netjes weg rijden, tikkie lopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
VolkswagenPassat
Ik heb een redelijk specifiek probleem met de Passat 3BG 2.0 20v uit 2003 (bezine uiteraard).
Als ik de auto koud start doet hij het prima.
Wat me wel opvalt is dat hij een benzine luchtje geeft, net alsof je net getankt hebt.
Vervolgens ga ik 15min rijden met de auto en hij is lekker op temperatuur.
Als ik dan de motor uit zet en na 1 minuut weer start gebeurt er iets vreemds.
De startmotor slaat keurig aan alleen duurt het een eeuwigheid voordat de motor echt draait.
Vervolgens verschijnt er een EPC lampje in mijn dashboard.
Als ik de motor dan direct uitschakel en direct weer start is er niets aan de hand en loopt hij als een zonnetje.
De brandstof lucht is er dan wel weer.
Mijn buurman denkt dat het met de lambda te maken heeft.
De motor zelf draai rustig, dus geen defecte bombine, daar rept VAGCOm ook niet over.
Andere details:
- De auto is net weggeweest voor een grote beurt (incl boudgies uiteraard).
- VAGCOM zegt dit nog even tijdens de test:
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 829
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 05115
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ3BZ4E061793 VWZ7Z0C7887637
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 05311
2 Faults Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
49-00 - No Communications
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten