Ga naar inhoud
  • 0

Startproblemen met warme motor


VolkswagenPassat

Vraag

Ik heb een redelijk specifiek probleem met de Passat 3BG 2.0 20v uit 2003 (bezine uiteraard).

Als ik de auto koud start doet hij het prima.

Wat me wel opvalt is dat hij een benzine luchtje geeft, net alsof je net getankt hebt.

Vervolgens ga ik 15min rijden met de auto en hij is lekker op temperatuur.

Als ik dan de motor uit zet en na 1 minuut weer start gebeurt er iets vreemds.

De startmotor slaat keurig aan alleen duurt het een eeuwigheid voordat de motor echt draait.

Vervolgens verschijnt er een EPC lampje in mijn dashboard.

Als ik de motor dan direct uitschakel en direct weer start is er niets aan de hand en loopt hij als een zonnetje.

De brandstof lucht is er dan wel weer.

Mijn buurman denkt dat het met de lambda te maken heeft.

De motor zelf draai rustig, dus geen defecte bombine, daar rept VAGCOm ook niet over.

 

Andere details:

- De auto is net weggeweest voor een grote beurt (incl boudgies uiteraard).

- VAGCOM zegt dit nog even tijdens de test:

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 829

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03

Coding: 05115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ4E061793 VWZ7Z0C7887637

1 Fault Found:

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

 

Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb even gekeken.

Achter mijn stuur zit relais 372.

Deze info via etkaonline gevonden:

Moet denk ik de 4D0951253 hebben.

 

(10) 4D0951253

contact close relay / AWT, AWM, ALZ,

for fuel pump / ALT, ATQ, AMX,

relay location / code no.: /, 4 / 372 / BBG, AZX

to be used for code no.: / 208

 

(10) 1J0906383C

relay for fuel pump / AZM, AZX, BDN,

relay location / code no.: /, 4 / 409 / BDP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub,

 

Ik heb de relais vervangen maar helaas, de storing blijft in VAGCOM.

Als ik hem via 02 clear codes weghaal en vervolgens weer uitlees dan heeft hij de meldingen weer/nog.

Het probleem heeft zich overigens nog niet opnieuw gemeld maar ik heb er ook maar een klein stukje mee gereden.

Tijdens de testrit kwam ik onze gele vrienden van de ANWB tegen.

Toch even gestopt en gevraagd.

Hij dacht zelf aan een defecte cel in de accu of een vuile koolstoffilter.

De vuile koolstoffilter zou ook de brandstoflucht verklaren.

Hij vertelde mij om na een rit even de benzinedop open te draaien.

Als hij zou sissen (druk weg laten lopen) dan zou dit de koolstoffilter kunnen zijn.

En inderdaad hoor je een sissend geluid als ik de dop open maak.

Maar aan de andere kant zou dit de VAGCOM melding niet verklaren, dus heb ik mijn twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net terug van de dealer.

Blijkt een terugroep actie te zijn voor de bombine's.

Er zitten nu weer verse in dus dat zou het geweest kunnen zijn.

Er zijn ook 2 slangen waar wat scheurtjes in zitten (post ik vanavond wel even) dus dat wordt aankomende week verholpen.

Deze extra reparatie kost wel even 295 euro kassa!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle hulp is welkom.

Er moeten 2 slangen vervangen worden:

 

- De vacuumslang van de brandstofdrukregelaar.

- Carter ventilatie slang.

Kosten incl. btw zijn 295 euro

 

Maandag kan ik terecht bij de VW dealer.

Ik kan dan de auto laten repareren voor dit bedrag of alleen de onderdelen ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vacuümslang brandstofdrukregelaar kost een euro ofzo, dat is nl maar een stukje van een cm of 20

 

welke pcv moet je?

Knipsel.JPG

 

Wat geel is heb ik (o.a.) vervangen bij dat forumlid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de problemen lijken opgelost.

De bobine's zijn vervangen. (terugroep actie, waarvoor dank).

Voor 265 euro is het volgende gedaan:

- Vaccuumslang van de brandstofdrukregelaar vervangen.

- Carter ventilatie (slang?) gescheurd.

 

Hij loopt nu erg netjes en startproblemen al een week niet gehad.

Volgens mij was dit het, hiervoor had ik de problemen weer gehad.

Maar misschien komt het na een tankbeurtje, we gaan het beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden