Ga naar inhoud
  • 0

Licht fluitend geluid


dirkhaerens

Vraag

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum (in België hebben ze zoiets niet "passat club") dus ben ik als Belg even op bezoek bij jullie.

Ik rij met een 2008 comfortline 140 pk gewone versnellingsbak - aangekocht vorig jaar met ongeveer 65000 km op de teller. Nu heb ik er 81000.

 

Bij het vertrekken en optrekken in eerste versnelling vooral, hoor ik een fluitend geluid - ik dacht de turbo maar die maakt zo geen geluid of een riem ? Daarna gaat het weer weg.

 

Ook bij het optrekken (voorbijsteken) in hogere snelheid doet hij dit af en toe.

 

Iemand enig idee ?

 

Heb ook het gevoel dat hij wat vermogen verliest tijdens dit optrekken met fluiten

 

groetjes

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Dirk !!

 

niet gevreesd, mag wel stellen dat nu bijna de helft van deze gebruikers van het passat forum toch wel Belg is op het forum hier (zit zelfs een Belg in het Moderator team) .

Heb je het fluitende geluid bij het optrekken of tijdens het schakelen. Ik heb namelijk een korte licht fluitende toon als ik schakel naar een volgende versnelling (ook een beetje afhankelijk van als ik nog wat teveel gas heb gegeven bij het indrukken van de koppelingspedaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom!

 

Denk hetzelfde hier, bij overschakelen gefluit achterin de demper?

Maar niet bij gas geven, maar bij gas loslaten voor het overschakelen, of als je iets gas bijgeeft en direct daarna het gaspedaal weer iets loslaat.

Bij koudere motor hoor je het op z'n best, helemaal als je achterin zit.

Bij de dealer gweest, antwoord voor mij was: "Hoort een beetje bij deze auto's".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij is het dus te horen al ik niet tijdig de gas heb gelost tijdens het ontkoppelen, en het fluitend geluid lijkt me dan net alsof "er een aangedreven deel gelost word en loos gaat beginnen draaien" , koppeling ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit alleen bij de aanzet van de turbo. Klinkt beetje als piepende remmen ofzo..

 

Vooral bij warme motor en als je wat meer gas geeft....

 

Bij afremmen hoor ik soms hetzelfde geluid maar denk dat dit de remmen zijn.. Zal anders wel heel toevallig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden