Ga naar inhoud
  • 0

spiegelverstelling blijft hangen


supergrover

Vraag

Hallo,

 

Dit weekend naar engeland geweest met het voetbalteam van mijn dochter.

Op zich al een hele opgave 11 gillende meiden van rond de 10 jaar pff.

Dus koelboxen mee , deze kregen de stroom via de aanstekerpluggen in de kofferbak.

Helaas was ik vergeten deze los te koppelen s'nachts dus volgende ochtend accu leeg.

Na enige ellende om de auto open te krijgen, de centrale vergrendeling reageerde ook niet meer op de sleutel en ik heb geen sloten meer in de deuren, is het gelukt de auto te starten met hulp van de monteurs op de boot.

Echter sinds dat moment blijft de rechter buiten spiegel op de een of andere manier zichzelf constant naar boven verstellen.

Ook staat de knop van de spiegelverstelling op de andere spiegel ingesteld.

Als je de spiegel het signaal geeft naar beneden te verstellen gaat hij wel naar beneden maar schiet gelijk weer naar boven als je de knop loslaat.

 

Kan dit te maken hebben met het feit dat de accu leeg is geweest of is het toeval en blijft er iets hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eindelijk tijd gehad om even naar de spiegel te kijken.

Ik heb de accupolen even los gehad, hierna was het probleem vanzelf omhoog stellen van de rechterspiegel voorbij.

Kan hem ook weer in de goede stand stellen.

 

Echter als ik de linker buitenspiegel nu van onder naar boven verstel gaat de rechterspiegel mee.

De andere kanten op verstellen beweegt de spiegel niet mee ?

Misschien toch nog iets in de schakelaar?

Lijkt wel of het signaal 2 kanten tegelijk op wordt gestuurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik ook en snap er helemaal niks van.

 

Nu hoorde ik (en heb ik gezien) dat bijv een Touareg dit ook heeft, standaard. Misschien dat het een functie van de comfortmodule is in plaats van een storing?

(Het nut schijnt te zijn dat als je van bestuurder wisselt die in 1 keer beide spiegels goed kan zetten. Vraag me niet hoe dat ooit goed zou kunnen werken, maar dat zou het idee zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, de verstelling van beide spiegels gelijktijdig verloopt omgekeerd evenredig. Dus als je links instelt gaat rechts mee in tegengestelde richting. Daarna rechts goedzetten en klaar.... is dus niks mis mee en hoort gewoon zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het zo hoort is het wel vreemd dat het al jaren niet zo is geweest op mijn auto.

Nu is het na volledig leeg raken van de accu plots wel zo??

Toen ik een half jaar geleden een nieuwe accu heb geplaatst is de stroom ook volledig van de auto geweest en is er met de instellingen van de spiegels niks verandert.

Mijn spiegels kan ik nu wel goed instellen maar het is toch een vreemd verschijnsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden