XinoniX Geplaatst 16 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2011 Beste forummers, Ik zal me even kort voorstellen, ben nieuw hier. Ik ben een jonge veertiger uit Bornem ( Mijn autogeschiedenis in grote lijnen ongeveer (sommige jaartallen zijn gissingen) - 1987: renault 5 Gts - 1988: Honda Prelude - 1990: Peugeot 205 1.9 GTI - 1992: VW Corrado 16V - 1995: Audi 80 Avant 1.9TDI - 2003: VW Passat 1.9 TDI (130 pk) - 2006: VW Caddy Van 1.9 TDI Dat was het zo een beetje. Nu m'n vraag; ik wil een tweedehands VW Passat aankopen , en ik twijfel tussen 2 occasies. Wat is het belangrijkste: - Een Passat 1.9 comfortline van 06/2008 met 159000 km - Een Passat 1.9 comfortline van 12/2006 met 77000 km (2000€ duurder) Welke zouden jullie verkiezen? Vriendelijke groeten, Joris. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redmiller Geplaatst 16 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2011 ik zou toch weer voor die Renault 5 Gts gaan... Heb je tenminste het gevoel dat je aan het werk bent! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oholtman Geplaatst 16 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2011 Ik zou voor de jongste gaan, maar de algehele staat van de auto, gebruiksporen, bekleding, velgen, kleur endergelijke tellen natuurlijk ook mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 16 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2011 Ligt eraan: - hoeveel wil je er mee rijden per jaar? - hoeveel jaar wil je hem ongeveer houden? - zit er verschil in bijgenomen opties tussen de twee (trekhaak,dakrailing/navigatie/pdc enz)? - esthetische verschillen in kleur en gebuikerssporen? - wanneer is de distributie aan de beurt? - hoe is het met de remmen/banden/koppeling? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 16 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2011 Die van 2006 is wel één van de vroegere exemplaren van de 3C, in 2007 is er een soort onderhuidse upgrade geweest die veel kinderziektes heeft verholpen. Het fijne weet ik er ook niet van maar er zijn er allicht die je daar meer over kunnen vertellen. Dat zou dan voor de 2008-versie pleiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
XinoniX Geplaatst 17 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Ligt eraan: - hoeveel wil je er mee rijden per jaar? - hoeveel jaar wil je hem ongeveer houden? - zit er verschil in bijgenomen opties tussen de twee (trekhaak,dakrailing/navigatie/pdc enz)? - esthetische verschillen in kleur en gebuikerssporen? - wanneer is de distributie aan de beurt? - hoe is het met de remmen/banden/koppeling? Veel kilometers doe ik niet per jaar (+- 8000 km), omdat ik steeds met de motor ga werken ( R1200GSA), en daar doe ik zo'n 18000 km mee. Ik zou de Passat enkel gebruiken om met het gezinnetje weg te rijden. Vrouwtje heeft een Polo 1.2, en dat is een beetje licht, en klein om samen weg te rijden. De opties en staat van de wagen zijn ongeveer hetzelfde, de 2008 heeft geen GPS, maar wel PDC. Dus als ik het goed begrijp vinden jullie de leeftijd belangrijker dan de km's ? Bedankt alvast voor de reacties. Joris. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 17 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Dus als ik het goed begrijp vinden jullie de leeftijd belangrijker dan de km's ? Ja, in dit geval zeker. Die 2006 hoeft niet persé slecht te zijn, wellicht is die met een goede garantie ook wel het overwegen waard. Maar als ik zo moet kiezen zou ik toch eerder voor die 2008 gaan, zeker omdat je zelf ook niet veel rijdt. Die kan nog jaren mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rednax Geplaatst 17 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Waarom een diesel met zo weinig kilometers per jaar ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
XinoniX Geplaatst 17 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Waarom een diesel met zo weinig kilometers per jaar ? Omdat er zeer weinig benzine Passat 's te vinden zijn in Belgie, dieselrijden is hier al jaren gepromoot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rednax Geplaatst 17 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Ah, op die fiets. Kun je nagaan hoe krom het is, in Nederland wordt diesel rijden ontmoedigd door toeslag BPM, accijnzen en andere vormen van struikroverij, terwijl diesel rijden in Belgie wordt gepromoot. De 1.9 TDI kent weinig problemen (in tegenstelling tot de vroege 2.0 versies). Beide auto's zijn in mijn ogen een goede keuze, waar je (mits goed onderhouden) weinig trammelant mee zult hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FrankQS Geplaatst 17 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2011 Kijk ook hier even naar. viewtopic.php?f=185&t=36602 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AryX Geplaatst 26 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2011 Ah, op die fiets. Kun je nagaan hoe krom het is, in Nederland wordt diesel rijden ontmoedigd door toeslag BPM, accijnzen en andere vormen van struikroverij, terwijl diesel rijden in Belgie wordt gepromoot. Niet alleen in België. Kijk maar naar Engeland om een voorbeeld te noemen en zo zijn er meer landen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
guyke Geplaatst 27 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 mei, 2011 niet te fel afdwalen he jongens zet eens fotos van de 2 auto's op het forum of anders links naar de verkoop advertenties dan kunnen we eens mee kijken die van 2006 is perse nie slecht zunne heeft wijnig kmt'ers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten