Ga naar inhoud

Advies ivm aankoop gevraagd


XinoniX

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Ik zal me even kort voorstellen, ben nieuw hier. Ik ben een jonge veertiger uit Bornem (B)

Mijn autogeschiedenis in grote lijnen ongeveer (sommige jaartallen zijn gissingen)

- 1987: renault 5 Gts

- 1988: Honda Prelude

- 1990: Peugeot 205 1.9 GTI

- 1992: VW Corrado 16V

- 1995: Audi 80 Avant 1.9TDI

- 2003: VW Passat 1.9 TDI (130 pk)

- 2006: VW Caddy Van 1.9 TDI

 

Dat was het zo een beetje.

 

Nu m'n vraag; ik wil een tweedehands VW Passat aankopen , en ik twijfel tussen 2 occasies.

 

Wat is het belangrijkste: - Een Passat 1.9 comfortline van 06/2008 met 159000 km

- Een Passat 1.9 comfortline van 12/2006 met 77000 km (2000€ duurder)

 

Welke zouden jullie verkiezen?

 

Vriendelijke groeten,

Joris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan:

 

- hoeveel wil je er mee rijden per jaar?

- hoeveel jaar wil je hem ongeveer houden?

- zit er verschil in bijgenomen opties tussen de twee (trekhaak,dakrailing/navigatie/pdc enz)?

- esthetische verschillen in kleur en gebuikerssporen?

- wanneer is de distributie aan de beurt?

- hoe is het met de remmen/banden/koppeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van 2006 is wel één van de vroegere exemplaren van de 3C, in 2007 is er een soort onderhuidse upgrade geweest die veel kinderziektes heeft verholpen. Het fijne weet ik er ook niet van maar er zijn er allicht die je daar meer over kunnen vertellen. Dat zou dan voor de 2008-versie pleiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan:

 

- hoeveel wil je er mee rijden per jaar?

- hoeveel jaar wil je hem ongeveer houden?

- zit er verschil in bijgenomen opties tussen de twee (trekhaak,dakrailing/navigatie/pdc enz)?

- esthetische verschillen in kleur en gebuikerssporen?

- wanneer is de distributie aan de beurt?

- hoe is het met de remmen/banden/koppeling?

 

 

Veel kilometers doe ik niet per jaar (+- 8000 km), omdat ik steeds met de motor ga werken ( R1200GSA), en daar doe ik zo'n 18000 km mee.

Ik zou de Passat enkel gebruiken om met het gezinnetje weg te rijden. Vrouwtje heeft een Polo 1.2, en dat is een beetje licht, en klein om samen weg te rijden.

 

De opties en staat van de wagen zijn ongeveer hetzelfde, de 2008 heeft geen GPS, maar wel PDC.

 

Dus als ik het goed begrijp vinden jullie de leeftijd belangrijker dan de km's ?

 

Bedankt alvast voor de reacties.

 

Joris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp vinden jullie de leeftijd belangrijker dan de km's ?

Ja, in dit geval zeker. Die 2006 hoeft niet persé slecht te zijn, wellicht is die met een goede garantie ook wel het overwegen waard. Maar als ik zo moet kiezen zou ik toch eerder voor die 2008 gaan, zeker omdat je zelf ook niet veel rijdt. Die kan nog jaren mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, op die fiets. Kun je nagaan hoe krom het is, in Nederland wordt diesel rijden ontmoedigd door toeslag BPM, accijnzen en andere vormen van struikroverij, terwijl diesel rijden in Belgie wordt gepromoot.

 

De 1.9 TDI kent weinig problemen (in tegenstelling tot de vroege 2.0 versies). Beide auto's zijn in mijn ogen een goede keuze, waar je (mits goed onderhouden) weinig trammelant mee zult hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ah, op die fiets. Kun je nagaan hoe krom het is, in Nederland wordt diesel rijden ontmoedigd door toeslag BPM, accijnzen en andere vormen van struikroverij, terwijl diesel rijden in Belgie wordt gepromoot.

Niet alleen in België. Kijk maar naar Engeland om een voorbeeld te noemen en zo zijn er meer landen

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te fel afdwalen he jongens

zet eens fotos van de 2 auto's op het forum of anders links naar de verkoop advertenties dan kunnen we eens mee kijken

die van 2006 is perse nie slecht zunne heeft wijnig kmt'ers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden