Ga naar inhoud

Garagekosten.


Bertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na vele jaren zonder noemenswaardige problemen en veel plezierige kilometers in mijn passat gereden te hebben, kwamen de laatste tijd enkele kleine probleempjes naar voren die verholpen moesten worden. Normaal gesproken kan ik veel zelf aan mijn auto repareren, maar voor deze keer besloot ik hem eens naar de garage te brengen. Het gaat om de volgende reparaties:

1: vervangen van de homokineet links en remblokjes,

2: vervangen distrubutieriem, spanrol en waterpomp,

3: en nieuwe APK.

 

Bij navraag bij een garage ben ik wel verbaasd over de opgegeven prijzen. Voor de boven genoemde reperaties ben ik ongeveer 1000 euro kwijt. Ik wilde hier eens informeren of dit een rieele prijs is en wat dit bij de stealer zou kosten. Het gaat om een passat 1.9 tdi bouwjaar juni 2001. Ik heb hem nu daar gelaten voor reperatie nummer 1 en 3. Dat zou me rond de 360 euro kosten. Misschien doe ik de distrubutieriem zelf vervangen, maar waarschijnlijk heb ik daar speciaale tools voor nodig, die ik niet heb.

 

Groetjes Bertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er mis met de homokineet?

 

Prijs voor een homokineet(incl ashoes set etc) en de blokjes zijn normale prijzen, die reken ik normaal ook altijd.

 

Juist de riem is een ding wat je dan beter niet zelf kan doen, de 2 andere zaken weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er mis met de homokineet?quote]

 

Knarsen en een soort ratelen in een linkse bocht bij gasgeven (optrekken bij een kruising, bijvoorbeeld). Het komt van het linker voorwiel. Ik vroeg ook of het nodig was om de versnellingsolie (TT-automaat) te vervangen, was volgens hem niet nodig. Maar ik heb daar toch andere dingen over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou lekker zelf gaan klussen, maar als je nog een goedkoop adresje nodig hebt, me broertje heeft nu een Constructie bedrijf en automontage, kan de distributieriem/homokineet en remblok door hem laten doen, kost 6/8 uur denk ik dus zo een 200/250 arbeitsloon en voor homokineet zo een 185, remblokken 90 en voor distributieset (incl) zo een 260/270

 

reken maar uit dan,

260+90+185 = 535 + 200/250 = 735/785 en voor een APK keuring ben je zo een 50/60 euro kwijt denk ik... win je dus zo een 150/200 euro mee..

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen even een korte rondvraag gedaan naar de prijs voor het vervangen van de distrubutieriem. Bij de dealer kost het me 700 of 770 euro ( wealer of ploemen). Van BT service heb ik nog geen reaktie op mijn mailtje gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden