Ga naar inhoud
  • 0

Ge"pok" linksvoor bij gaslos (en nu ook bij gas)


Raphael

Vraag

Sinds een week hoor ik opeens een harde "pok pok pok pok" als ik van het gas ga, en sinds vandaag ook als ik gewoon mijn gas constant hou.

 

Duidelijk te horen dat het afhankelijk is van de snelheid van het wiel (het draaien).

 

Gister wiel eraf gehaald, rem los. Bleken de zuigers aan de buitenkant (zijn dat zuigers? of heten die anders? 2 pinnen zijn het, vastgezet met een bout en moer.

Helemaal schoongemaakt en nieuw vet erop. Was het even weg maar vrij snel weer terug.

 

Vandaag de rem helemaal uit elkaar, helemaal schoongemaakt en alles netjes opnieuw ingevet (kopervet) maar het was alleen maar erger dan eerst. We zagen ook dat aan de binnenkant de schijf een dikke rand heeft (vermoedelijk vorige eigenaar met opgereden blokken gereden, staal op staal dus. in het nieuwe blok zie je ook duidelijk de rand zitten, dieper ingesleten).

 

We vermoeden dat het geluid (en gevoel, je voelt het door de hele auto) komt door die rand op de schijf of wellicht een iets kromgetrokken schijf.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn? Zou het inderdaad de schijf kunnen zijn? (zoja dan haal ik morgen nieuwe bij de automaterialen zaak. Liever niet natuurlijk, maar dit klinkt ronduit eng en voelt niet prettig tijdens het rijden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden