Ga naar inhoud

  • 0

VW Alarm KlasseII met Klapsleutels


JPstyle

Vraag

Beste leden,

 

Ik heb eens een vraagje. ik heb vaak op ebay van die klapsleutels gezien voor autos. En daarom ben ik zelf een beetje aan het zoeken geweest en ben ik dit tegen gekomen op marktplaza. http://www.marktplaza.nl/VW-Alarm-Klass ... 537051.php

 

Mij lijkt dat heel handig want dan heb ik er gelijk een alarm bij. Niet dat ik verwacht dat ze de mijne mee willen nemen maar het gaat om het idee

 

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit systeem of een soort gelijk systeem? En wat het ongeveer kost om auto sleutels bij te laten maken. Want dat moet daarna ook nog gebeuren met de klapsleutels natuurlijk

 

Ik hoor graag jullie ervaring ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik snap helemaal niets van de schema. Ik bedoel waar staan die kabels dan? Zou ik wat uitleg kunnen krijgen? of foto's?

 

De kabels/draden zijn de zwarte lijnen op de pdf vaak staat er ook een kleur bij, bijv. br/gn voor bruin/groen en br/gr voor bruin/grijs, het is dus een kabel die de kleur bruin en groen heeft.

 

Verder zoek je in het schema de microswitch voor de deaurschakelaar op. en kijkt welke draadkleur erbij staat. Ik zou namelijk de pdf eens uitprinten en rustig bekijken.. deze is trouwens voor een Passat 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok. Alleen jij zegt dat alles onder de dashboard staat. Ik heb een dB denk ik, ik heb de schema ook. Maar wat ik onder de dashboard zie zijn alleen maar relais of zo iets, gewoon wat bij de eerste pagina van de pdf staat. Hoe moet ik dat now in de pdf zien? Ik bedoel met wat correspondeert dat in de volgende paginas van de pdf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich is het lezen van zon schema in eerste instantie altijd een beetje moeilijk.. als je eenmaal doorhebt hoe de fictieve blokjes de apparten voorstellen en je de juiste aantallen en kleuren kabels ziet lopen wordt alles in 1 keer duidelijk..

 

Wat ik wel zou doen is voor je alles aan mekaar knoopt/knipt/plakt druk dan eerst ff de draadjes los bij-in de blokken als dat mogelijk is.. of knip kabels zo door dat je ze makkelijk weer aan mekaar kan doen.

 

Waar je ook op moet letten is dat je even het raam open laat/zet met dit soort werkzaamheden.. soms gaat ie wel op slot maar niet meer van het slot tijdens de installatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was mooi weer dus begon ik weer aan de auto te werken. Helaas is het niet gelukt. Ik heb onder de voetruimte (bestuurder) inderdaad een zwarte doos gevonden. Ik heb hiervan (volgens mn schema) de 2 draaden die naar de motor van de achterklep gaan om mijn systeem aangesloten. (ik heb trouwens een system dat ook alarm heeft gekocht) Daarna heb ik de plus en de min kabel van mn systeem ook aangesloten. De enige wat er gebeurde is dat een lampje brand en dat mijn systeem kastje een klikend geluid maakt. Ik vraag me nu af of dat wel goed was of of ik eerst echt ook alle alarm kabels moet aansluiten. Heeft iemand iedeen? Ik heb niet zoveel lol meer aan............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je doet het niet helemaal goed, ik bedoel als je aan de A-stijl.. waar je motorkapontgrendelingshendel zit, daar de bekleding weghaald zit AAN de a-stijl diverse aansluitingen. Bij die comfortmodule in de vloer moet je niks doen.

 

ff de foto opgezocht..

9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben gisteren ook weer een tijd bezig geweest met het uitzoeken van het schema en de draden in de A-stijl, maar ik word er niet wijzer van. Maw het is me nog steeds niet gelukt.

Ik kan de juiste draden niet vinden, ze corresponderen volgens mij niet met het stroomschema.

Is er een stroomschema voor een passat 3B van juni/juli 1997? (dan kan ik ff vergelijken :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb gisteren geprobeerd en weer niets. Ik snap niet wat ik verkeerd doet. Mischien dat ik toch de verkeerde schema heb want het klopte niet helemaal met wat voor kabels ik in de A-stijl zag.

 

Zou je me dan nog even de goeie schema kunnen geven? Ik heb het volgende:

modeltype 3B

motortype 1.8 benzine 92Kw

bouwjaar+maand 1997 April

 

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok. ik heb intussen aan iemand anders laten zien hoe ik het gedaan heb en hij vond het niet raar. Dus heel waarschijnlijk ligt het gewoon aan mn shema. Maar ik zat te denken om gewoon de hele deur open te maken en dan bij de vergrendelingmotor te kijken welke de 2 draaden zijn en die gewoon aansluite. Maar voorlopig zal ik maar op de schema wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha,

dat maakt het weer ingewikkeld. Ik weet wel dat de auto origineel blauwe had, maar heeft nu groene. Dat wil ik ook een keer gaan veranderen.

 

Ik heb vandaag even geprobeerd. Deze deed de slot een geluid als ik op sluiten drukte maar het ging niet op slot en om te openen deed ie wel geen geluid.

Ik ging als volgt te werk.

Ik blz 3 van de door VDub verstrekte stroomloopschema's gebruikt. Ik heb de ro/gn en ro/bl kabels vanuit van de J386 genomen. Ik neem aan dat de J386 de kastje is waar de bestuurder de ramen en slotten kan besturen. Deze twee draaden heb ik aangesloten waar op mijn afstandvergrendelingsysteem AUF en Zu staat. dus dicht en open. vervolgens heb ik de plus en min van mijn afstandvergrendelingsysteemsysteem op twee plekken onder de dashboard aangesloten en nog een draad vanuit mijn afstandvergrendelingsysteem dat naar min moet gewoon op de al genoemde min aangesloten.

 

ik snap nog niet waarom die niet in een keer werkte. mischien doordat ik een zwakke accu had? Ik moeste duwen om te starten. Of omdat ik nog een paar stekkertjes vn de autodeur moeste aansluiten? Ik snap het niet zo goed. Als er morgen goed weer is dan ga ik het weer proberen. Het deed wel iets deze keer.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum, maar ik denk dat ik een handige site heb voor mensen die deze apparatuur willen inbouwen of de klapsleutel willen ombouwen www.wenmar.nl

 

Ik heb er zelf ook een die ik nog moet inbouwen. De klapsleutel was binnen een mum van tijd klaar. Alleen nu de bedrading nog.

 

Ter info: ik heb een passat 1.9 tdi 110pk bouwjaar '97

Op bovenstaande site heb ik al kunnen vinden, dat de draden die je (IN DE AUTO) nodig hebt voor je knipperlichten zwart-wit (links) en zwart-groen (rechts) zijn.

De kabel die je nodig hebt om je sloten open te sturen is rood-blauw en om te sluiten rood-groen.

 

Wat ik niet kan vinden en niet weet, maar wat ik wel heel erg graag zou willen weten voordat ik de boel ga openmaken is: Weet iemand wat de kleurcodering is van de ''massa kabel aansturing comfortmodule'' Zodat ik ook mijn ramen op afstand kan sluiten!

Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn als iemand mij dit kan vertellen......

Hopende op antwoord van een van de technische mensen op deze mooie site!

 

met vriendelijke groet,

Dave -TDI-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vraag het me ook af, maar het staat zo in de handleiding........heb je misschien een ander idee hoe het dan wel zou moeten? Ik vroeg me dus ook al af of het niet gewoon al werkt als ik alles gewoon op de cv aansluit.

Want als je je sleutel vast blijft houden bij het op slot draaien, dan gaan de ramen ook al automatisch dicht, misschien werkt dat dan ook gewoon als je het knopje van je a.b. blijft indrukken.......iemand misschien suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

inmiddels heb ik het kastje gedeeltelijk aangesloten, de knipperlichten werken inmiddels ook al, ik heb alleen de bedrading van het sluiten en openen van de deuren nog niet gevonden.......ik heb wel al veel gemeten, maar nog steeds niks gevonden, maar dat komt wel.

 

Ik heb nu wel opeens een onverklaarbaar probleem erbij gekregen, mijn voordeur aan de bestuurderskant gaat niet meer elektrisch op slot, de andere deuren nog wel. Ook brand het rode led-lichtje naast dat pinnetje om je deur op slot te drukken niet meer......zou dit een zekering zijn of iets anders?? ik kom er zelf niet echt uit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter info, Ik heb alles nog een keer nagegaan en het bleek dat het apparaat op pneumatisch in plaats van elektrisch stond en dat een zekering was doorgebrand. Na dat, kon het meteen werken.

Bedankt aan allen die hebben geholpen.

 

Antw op de boven genoemde vraag.

Er is nog een topic van iemand die hetzelfde probleem heeft gehad: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=74330#74330

Ik had ook iets dergelijks gehad alleen mijn knipperlicht deed het wel. Ik had de deurpaneel compleet losgehad en was ie weer goed. Mischien moet je proberen de accuu los te trekken en weer aanzetten. Zou helpen. Het is in ieder geval wel op te lossen.

 

Als je op zoek bent naar de juiste draaden hoef je niet te meten. Je moet gewoon in de schema kijken. Het is heel makelijk. Kijk naar de schema dat V-Dub voor mij heeft geplaats in de vorige posts. Volgens mij dat je waarschijnlijk ook roodgroen en roodblauw nodig hebt zoals ik. Mijn passat is ook van 97. Kijk ook dat het apparaatje dat je gaat aansluiten op pneumatisch of elektrisch staat afhankelijk van je geval, anders gaat ie ook niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden