Ga naar inhoud

bochelie

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over bochelie

  • Verjaardag 05-08-1981

Profile Information

  • Plaats
    enschede

bochelie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik zou graag nog een sleutel bij mijn enige sleutel willen hebben. Dan is mijn vraag of ik de nieuwe chip in de sleutel gewoon met vagcom kan programeren. Zowel, wat als ik een keer de accu vervang, moet ik het dan weer gaan programeren?
  2. Nadat ik de kabel die naar de remlichten (alarm) heb aangesloten is het gekste probleem ontstaan. (ik heb trouwens een verkeerde kabel aangesloten, de kabel voor de remlichten heb ik niet kunnen vinden) Als ik nu de deuren op afstand open of dicht doe, gaan ook de ramen open/dicht. Als ik de deuren zonder de afstandbediening open/dicht doe dan gebeurt het niet, ook niet als ik het met de afstand bediening doe maar de sleutel in de contact zet. Ik heb trouwens de kabels die naar het contact moeten niet aangesloten. Verder werkt ie wel goed, knipperlichten gaan gewoon aan. Heeft iemand iedeen?
  3. Ik wil nu de draden naar de verschillende lichten aansluiten maar ik heb geen schema daarvoor. V-Dub zou je dat schema kunnen voorzien ? Bedankt!!
  4. Kijk in pagina 3. (ik denk dat jij hetzelfde schema kan gebruiken). De J386 is het apparaat aan de bestuurdersdeur waar de bestuurder alle ramen en deuren kan bedienen. Daar zie je 2 kabels met ZU en Auf (dus open en dicht). Die twee kabels moet je hebben. Dus de kabels met dat kleur even zoeken. Eerst het deurpaneel open maken. dan de kabels die naar de J386 gaan even uit de mantel halen en oeken. Ik zou de aansluiting niet te dicht van de J386 maken, zou niet handig zijn lijk me. succes
  5. Ter info, Ik heb alles nog een keer nagegaan en het bleek dat het apparaat op pneumatisch in plaats van elektrisch stond en dat een zekering was doorgebrand. Na dat, kon het meteen werken. Bedankt aan allen die hebben geholpen. Antw op de boven genoemde vraag. Er is nog een topic van iemand die hetzelfde probleem heeft gehad: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=74330#74330 Ik had ook iets dergelijks gehad alleen mijn knipperlicht deed het wel. Ik had de deurpaneel compleet losgehad en was ie weer goed. Mischien moet je proberen de accuu los te trekken en weer aanzetten. Zou helpen. Het is in ieder geval wel op te lossen. Als je op zoek bent naar de juiste draaden hoef je niet te meten. Je moet gewoon in de schema kijken. Het is heel makelijk. Kijk naar de schema dat V-Dub voor mij heeft geplaats in de vorige posts. Volgens mij dat je waarschijnlijk ook roodgroen en roodblauw nodig hebt zoals ik. Mijn passat is ook van 97. Kijk ook dat het apparaatje dat je gaat aansluiten op pneumatisch of elektrisch staat afhankelijk van je geval, anders gaat ie ook niet werken.
  6. Ha, dat maakt het weer ingewikkeld. Ik weet wel dat de auto origineel blauwe had, maar heeft nu groene. Dat wil ik ook een keer gaan veranderen. Ik heb vandaag even geprobeerd. Deze deed de slot een geluid als ik op sluiten drukte maar het ging niet op slot en om te openen deed ie wel geen geluid. Ik ging als volgt te werk. Ik blz 3 van de door VDub verstrekte stroomloopschema's gebruikt. Ik heb de ro/gn en ro/bl kabels vanuit van de J386 genomen. Ik neem aan dat de J386 de kastje is waar de bestuurder de ramen en slotten kan besturen. Deze twee draaden heb ik aangesloten waar op mijn afstandvergrendelingsysteem AUF en Zu staat. dus dicht en open. vervolgens heb ik de plus en min van mijn afstandvergrendelingsysteemsysteem op twee plekken onder de dashboard aangesloten en nog een draad vanuit mijn afstandvergrendelingsysteem dat naar min moet gewoon op de al genoemde min aangesloten. ik snap nog niet waarom die niet in een keer werkte. mischien doordat ik een zwakke accu had? Ik moeste duwen om te starten. Of omdat ik nog een paar stekkertjes vn de autodeur moeste aansluiten? Ik snap het niet zo goed. Als er morgen goed weer is dan ga ik het weer proberen. Het deed wel iets deze keer.......
  7. thanks man. ga ik waarschijnlijk vandaag aan de gang.
  8. ok. ik heb intussen aan iemand anders laten zien hoe ik het gedaan heb en hij vond het niet raar. Dus heel waarschijnlijk ligt het gewoon aan mn shema. Maar ik zat te denken om gewoon de hele deur open te maken en dan bij de vergrendelingmotor te kijken welke de 2 draaden zijn en die gewoon aansluite. Maar voorlopig zal ik maar op de schema wachten.
  9. Nou, ik heb gisteren geprobeerd en weer niets. Ik snap niet wat ik verkeerd doet. Mischien dat ik toch de verkeerde schema heb want het klopte niet helemaal met wat voor kabels ik in de A-stijl zag. Zou je me dan nog even de goeie schema kunnen geven? Ik heb het volgende: modeltype 3B motortype 1.8 benzine 92Kw bouwjaar+maand 1997 April Bedankt
  10. Het was mooi weer dus begon ik weer aan de auto te werken. Helaas is het niet gelukt. Ik heb onder de voetruimte (bestuurder) inderdaad een zwarte doos gevonden. Ik heb hiervan (volgens mn schema) de 2 draaden die naar de motor van de achterklep gaan om mijn systeem aangesloten. (ik heb trouwens een system dat ook alarm heeft gekocht) Daarna heb ik de plus en de min kabel van mn systeem ook aangesloten. De enige wat er gebeurde is dat een lampje brand en dat mijn systeem kastje een klikend geluid maakt. Ik vraag me nu af of dat wel goed was of of ik eerst echt ook alle alarm kabels moet aansluiten. Heeft iemand iedeen? Ik heb niet zoveel lol meer aan............
  11. Ok, bedankt voor al de tips. Vooral dat van de raam vind ik belangrijk!
  12. Hey V-Dub, thanks voor je support man. Ik krijg altijd een antw. Ik ben er ook achter gekomen na heel goed bestuderen van de schema nu snap ik het veel beter. Bedankt man
  13. Ok. Alleen jij zegt dat alles onder de dashboard staat. Ik heb een dB denk ik, ik heb de schema ook. Maar wat ik onder de dashboard zie zijn alleen maar relais of zo iets, gewoon wat bij de eerste pagina van de pdf staat. Hoe moet ik dat now in de pdf zien? Ik bedoel met wat correspondeert dat in de volgende paginas van de pdf?
  14. Ik snap helemaal niets van de schema. Ik bedoel waar staan die kabels dan? Zou ik wat uitleg kunnen krijgen? of foto's?
  15. Ok. Even voor de duidelijkheid ik ben een nieuwbie. Alleen doordat de monteur liet zien wat de regelklep is weet ik waar ie ligt. Is het niet ingewikkeld om dat te openen en weer op zn plaats te zetten? En is het mogelijk iets te reseten zonder VAG COM? Heeft iemand een handleiding of zo? Ik denk niet dat ik voor 17:00 klaar bij de tandarts ben Vdub. Hoe kan ik dan contact met je nemen? Bij mijn garage hadden ze gezegd dat de brandstofregelklep de zwake punt van deze autos is en dat het beste is om een nieuwe te halen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden