Ga naar inhoud

Wat kost dit?


henkdo

Aanbevolen berichten

Wij denken er over om een passat te kopen, maar deze heeft schade op de achterbumper. We hebben de schade nog niet in het echt gezien, alleen op onderstaande foto's.

 

Foto0003.jpg

 

Foto0004.jpg

 

Weet iemand:

Is dit goed en netjes te repareren?

Wat zou het ongeveer kosten als je dit laat doen?

Zorgt spotrepair voor een nette reparatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 850 euro van de prijs afhalen zodat er een nieuwe bumper met spuitwerk gemonteerd kan worden. als de verkopert zegt dat het minder is zou ik het laten maken door de verkoper (let wel uitdrukkelijk vermelden: onzichtbaar repareren en met 12 maanden garantie!).

 

Het lijkt trouwens wel of er een nieuw stuk in de bumper is gezet.

 

Ik weet niet wel model het is maar er zijn op marktplaats ook RVS bumperbeschermers die de bovenzijde geheel afdekken en een klein stukje van de achterzijde. Deze kosten iets van 125 euro. effe googelen op rvs bumperbeschermer in Kaatsheuvel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schade loopt idd in een rare rechthoek? Op eBay in Duitsland zijn er ook allerlei (rvs) beschermers te koop. Moet het oppervlak wel vlak zijn, anders laat de lijm los.

 

Ik zou gaan voor herstellen, een nieuwe bumper lijkt me een beetje veel van het goede. De verkoper heeft in zijn prijs waarschijnlijk al rekening gehouden met schade(s)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ronald, verkoper zegt dat schade is te verhelpen voor 170 Euro via spotrepair (indicatieve offerte via kleinschade.nl) en wil 100 Euro vd prijs afdoen.

Lijkt mij een beetje weinig voor zo'n schade. vraag me ook af of het via spotrepair echt weer mooi wordt (kleurverschil bij lichtgrijs?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon even doorzoeken naar een Passat zonder schade.. die garagehouder heeft er bij de toenmalige verkoper vermoedelijk minimaal 500 afgetrokken ivm die schade..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matthijs heeft zeker een punt...De verkoper wil natuurlijk geld verdienen. Als de reparatie 'maar' € 170,- zou zijn en de auto is verder helemaal naar wens, dan laat de verkoper 'm toch niet staan voor die € 70,- verschil? Laat de schade door hem herstellen, dan ben je ook klaar...Ik denk echter dat 'ie het niet gaat redden met € 170,-, dat is meer een 'mooi weer' indicatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt net of er een stuk is ingezet. Dit kan je uiteraard herstellen maar de kans is groot dat je dit later weer gaat zien en er een afdruk door de lak heen komt.

Ook laat de lak los en in dat geval is het verstandig om dit ver genoeg uit te schuren anders ga dit zeker zien na het spuiten en kan ook de lak loslaten.

Ook is het een een kleur die gevoelig is voor kleurverschil.

 

Kijk ook even verder onder achter de bumper of er geen verborgen schade zit die je op het eerste gezicht niet kan zien.

 

Gr Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden