Ga naar inhoud
  • 0

Hoe turbocicuit onder druk zetten?? (gevonden)


vwdimipassat

Vraag

Hallo passat rijders,

 

Ik heb het forum al afgezocht maar niks kunnen vinden.

En ik weet dat het ergens omschreven staat, Ik zoek naar de uitleg hoe je het turbo circuit onder druk kan zetten met een compressor.

 

Wie heeft voor mij de link of een andere site waar dit omschreven staat.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is niet het geen wat ik zocht, maar in ieder geval een begin.

Er is volgens mij ook een topic waar ook plaatjes bij zitten.

Ik weet namelijk niet of je nog andere slangen moet verwijderen en de gaten dan moet afdichten.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch nog even zoeken op het net, En kwam deze omschrijving tegen.

 

http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... tleak.html

 

Erg goede uileg met foto's.

 

Misschien iets voor in de KB

 

Ik ga in ieder geval de tool maken en binnen kort maar eens het systeem op druk zetten.

(heb sinds kort een compressor tot mijn beschikking)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal het onthouden, vandaag het hulpstuk gemaakt kosten 2,80 voor de pvc bocht en eindkap.

Snelsluitventiel had ik nog liggen.

Compressor van mijn werk lenen van het weekend en even de boel op druk zetten.

Ik ben benieuwd of ik een lekkage kan vinden.

 

En of dan het probleem ook meteen verholpen is (natuurlijk na het vervangen van het defecte onderdeel)

 

En een fototje van het hulpstuk

post-8268-1423825684,7837_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
'Handig bedacht, en idd niet teveel barretjes erop knallen. Het druk ventiel van de compressor dus dicht zetten en dan langzaam aan iets open draaien...

Ben benieuwd. Pff weekend duurd dan nog lang...

 

 

Gewoon gekopieerd van het internet.

Inderdaad dan duurt 3dagen best lang , Maar ben erg druk op het werk en thuis lekker druk met de kleine jonge, En heb nog drie goede films liggen dus elke avond 1 en dan is het zo weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook op die manier gedaan en is ook zoals Elsaw het beschrijft. Ik ben tot zo'n 0,9 bar gegaan, Elsaw zegt dat de druk niet hoger dan 0,5 bar mag zijn anders kan de motor beschadigd raken maar dat zou dus ook voor chippen gelden...

Het filmpje wat ik ervan gemaakt heb kun je hier vinden: Druk-lek zoeken (valt ook te downloaden in origineel avi formaat met veel betere kwaliteit)

De hulpstukken had je ook wel van mij kunnen lenen - ja dat is idd mosterd na de maaltijd :-) De compressor had ik zelf ook geleend.

Heb je ook een plug om de carterontluchting aansluiting af te doppen? Die staat niet op de foto.

 

Hieronder zal ik even vertellen hoe het mij is vergaan, misschien heb je er nog wat aan.

Door de vrij grote diameter en een druk van een bar komt er behoorlijk wat kracht op de stop te staan waardoor deze een aantal keer met een flinke knal uit de (aangeschroefde) rubber buis schoot. Een opstaand randje zou dat waarschijnlijk oplossen maar dat had ik niet. Met een stukje smal en dun dubbelzijdig tape tussen de plug en de buis en daarna aanschroeven bleef de plug wel op z'n plek.

Vervolgens kwam er een hoop gesis bij de turbo vandaan. Dat bleek vals alarm te zijn want de ingangskant van de turbo is niet bedoeld voor overdruk en de aansluiting van de turboinlaatslang op de turbo bleek niet luchtdicht te zijn. Ook hier wat dun dubbelzijdig tape (tijdelijk!) op de aansluiting aangebracht, aanschroeven en daarna was het wel luchtdicht.

Er bleek wat lucht te ontsnappen bij de injectoren en verder zag ik wat kleine belletjes op de randen van een slang alsof het rubber wat poreus was. Maar aangezien de turbo toch een flinke stofzuiger is waren deze lekjes niet de scheur of het lek wat ik hoopte te vinden.

 

Verder had ik de gasklep met een touwtje in de open stand vastgezet maar dat vergeten weg te halen toen ik de motor weer ging starten. Dat komt dus neer op starten met plankgas en geloof me dat is slecht voor je hart :-) en natuurlijk ook slecht voor de motor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zijn gelukkig niet de kosten om dit alles te maken, En de compressor neem ik mee van mijn werk, Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.

 

Om het gat te dichten van de carterontluchting gebruik ik een rubbere wijnfles dop.

Die past er precies in en die zet ik dan vast met een wortelwielklem.

 

Ik ga het Zaterdag middag even proberen, Ik laat het weten als ik iets ontdekt heb.

 

gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee gefeliciteerd dat het lek boven water is, je hebt vast een fles champagne opengetrokken?

 

Ik vroeg me nog af of de hoge LMM waarde voor een (ongechipte) 150pk motor die je in het verleden hebt gelogd te maken kan hebben met het lek. Stel dat de ECU regelt op turbodruk, door het lek onsnapt er lucht en is er dus meer lucht(massa) nodig om de gevraagde druk op te bouwen.

Toch denk ik eerder dat de ECU regelt op luchtmassa en de turbodruk slechts monitored. Maar hoe kom je dan aan een LMM waarde die de experts hier (ben ik niet) verwachten bij een 170pk motor? Toch door chippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was een slangetje die vanuit de inlaatspruitstuk naar de Evap klep loopt (klep die uitlaatgasdampen vrij laat)

Hij was precies onder de wortelklem gescheurd (bijna helemaal door) dus heb ik nooit kunnen zien, Maar met de compressor erop was het zo gevonden.

Slangetje even ingekort vandaag een nieuwe bestellen.

 

Hans@ niet één fles wel twee flessen.

 

Ik wil binnenkort de passat op de rollerbank hebben eens kijken wat eruit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb ik ook gedaan, bij Speedcentre in Geldermalsen - zie evt log en filmpje. Het max vermogen volgens deze meting is 153pk en uit eerdere VAG-COM logjes weet ik dat daar bij mij een LMM waarde van 125 g/s bij hoort.

Ben wel benieuwd naar jouw rollenbankuitdraai, vooral als je idd een ongechipte 150pk 1.8T hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden