Ga naar inhoud
  • 0

een paar 3b 2.8 v6 vraagjes


daniel2.8

Vraag

hoi ik ben Daniel en ben sinds 1 weekje eigenaar van een mooie passat 3b variant 2.8 4motion highline,

 

Ik heb al rond geneusd op het forum en ook al genoeg antwoorden gevonden, maar ik er toch nog een paar :|

 

ik heb vervangen deze week:

-ruitensproeierpompje

-koplampsproeierpompje

-accu + accubakje, accu had gelekt alles onder accuzuur (balen :angry:) eronder heb alles schoon gemaakt, waar lak los zat weg geschuurd alles ontvet in etsprimer gezet en afgelakt met een 2k lak

-heb afvooer rubber onder accu meteen aangepast (gezezen op furom heel handig :D )

 

nu dan nog een paar vraagjes: :roll:

1. mijn passat schommelt een beetje in toerental bij gas loslaten, zoals ik al las op forum gasklephuis schoonmaken. ik heb er vandaag een blik op geworpen en zit vrij goed weg gewerkt. is dit makkelijk eruit te halen en schoon te maken bij een v6?

2. bij het kijken naar gasklephuis is die harde kunstof buis van carterontluchting gestorven (leunde er per ongeluk op en krak doormidden heb m tijdelijk opgelapt) de vraag is ik las op forum dat die ook vaak verstopt zitten, als ik die nu vervang krijg ik dan die hele buis van links naar rechts en is dan meteen dat verstop gedoe verholpen?

3. ik ruik soms een beetje verbrande olie lucht (staat op forum kleppendeksel pakking) en inderdaad aan kant van olie vulling lekt pakking.......links is droog. de vraag is het makkelijk zelf te vervangen en +/- tijd die er voor nodig is?

Dat was t zon beetje :D alvast bedankt voor reacties

 

Mvg Daniel

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is niet handig om dezelfde vraag in meerdere topics te stellen. Ik zal je vragen m.b.t. de motor even in dit topic laten staan, die andere vragen kunnen dan in je bericht in de rubriek algemeen. Ik zal e.e.a. wel even aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo Daniel

 

 

ik heb mijn ORG Vw pakking 48euro 1x vervangen en met ook klein beetje hittebestendige siliconekit 600c erop

en nu motor droog geen olie meer.

oja mijn carterontluchting ging ook stuk ff nieuwe erop voor 98euro uit èèn stuk die op de moter blok zit

 

of kijk ff naar mijn topic :?:

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

grrr inderdaad recht vervangen ..........ruik nog verbrande olie bij nader inspectie was links toch niet zo droog als ik dacht .......zucht

ook die spanner maar even na kijken dan ...welke kant zie die nokkenas spanner en wat moet ik daar bij vervangen om op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
grrr inderdaad recht vervangen ..........ruik nog verbrande olie bij nader inspectie was links toch niet zo droog als ik dacht .......zucht

ook die spanner maar even na kijken dan ...welke kant zie die nokkenas spanner en wat moet ik daar bij vervangen om op te lossen?

 

 

Al opgelost?

 

En wat was je probleem met het schommelende toerental bij gas loslaten?

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden