Ga naar inhoud

  • 0

Remupgrade naar 312 mm schijven


remco.vd.eijnden

Vraag

heb al het 1 en ander gelezen hierover. maar zit nog met een aantal vraagjes...

 

je kunt dit monteren: 2x Audi A8 312x25 mm remschijven..... 8D0 615 301 J

2x Audi TT Quattro remklauwankers..... 8N0 615 125

 

van welk bouwjaar/motorinhoud heb je de remklauwankers van de TT nodig.... of is dat allemaal het zelfde?

 

en kun je ook niet de 312 schijven en remklauwankers van een latere passat 3bg 1.8T nemen die dit origineel heeft?

 

of remschijven van zimmerman ofzo monteren...

 

hoop dat iemand hier meer informatie over heeft. en weet waar dit nieuw of 2e hands te verkrijgen is of misschien

nog thuis heeft liggen dat te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb wat gevonden op ebay.de.. zijn dit de juiste onderdelen......

 

remklauwhouders: http://cgi.ebay.de/AUDI-SEAT-VW-Bremssa ... 2a0e720e4a

 

Zimmerman remschijven: http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 0687109871?

pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cb2299eef

 

of deze in combinatie met blokken: http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 3a6027fb21

 

alleen bij het ene setje: Bohrbild/Lochzahl: 6/5 en bij het andere setje zonder blokken: 10/5....

wat betekent dat? of maakt dat niet uit? verder zijn alle maten het zelfde van de setjes.

 

 

dan moet ik alleen nog even remblokken halen. die moeten ook van een a6 zijn neem ik aan? welke kan ik het beste halen...

heb op autopartsonline.nl gekeken maar daar kan ik geen wijs uit :?

 

kan iemand zeggen of dit klopt dan kan ik ze gaan bestellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb wat gevonden op ebay.de.. zijn dit de juiste onderdelen......

 

remklauwhouders: http://cgi.ebay.de/AUDI-SEAT-VW-Bremssa ... 2a0e720e4a

 

Zimmerman remschijven: http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 0687109871?

pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cb2299eef

 

of deze in combinatie met blokken: http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORTBREM ... 3a6027fb21

 

alleen bij het ene setje: Bohrbild/Lochzahl: 6/5 en bij het andere setje zonder blokken: 10/5....

wat betekent dat? of maakt dat niet uit? verder zijn alle maten het zelfde van de setjes.

 

weet iemand of dit de juiste onderdelen zijn....

 

 

dan moet ik alleen nog even remblokken halen. die moeten ook van een a6 zijn neem ik aan? welke kan ik het beste halen...

heb op autopartsonline.nl gekeken maar daar kan ik geen wijs uit :?

 

kan iemand zeggen of dit klopt dan kan ik ze gaan bestellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De achterklauwen heb ik via ebay uit Denemarken.

Ik heb een koper voor de set aan mn voorzijde, dus de brembo's gaan eraf en ik haal binnenkort wederom uit DK een set voor de voorkant.

Schijven moet ik nog ff zien... (heb de klauwen nog liggen bij jos_br maar die kan ze niet terug vinden, en daar kan ik niet meer op wachten helaas).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope... vandaag even bij Autodemontagebedrijf Wessels in De Lutte geweest (4km rondje).

Hadden nog een set liggen van een 2003 2.5 TDI (compleet, dus: tangen met remzadelhouders, geleiderbussen EN bijna nieuwe remblokken met indicator).

 

En dat voor 100 euries..... :)

 

Spulletje ligt nu bij een kennis om te zandstralen, daarna gaat er een likje zwart/antraciet Hammerite op.

Ik zal tzt wat fotootjes posten (ook van de montage binnenkort)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb nog een set 360 remmen met tweepots klauwen in de aanbieding. Pm maar voor intresse. Als je 312 remmen monteert kun je het beste de ankerplaat laten zitten, deze houd veel vuil tegen zodat de remmen minder snel slijten.

 

Groeten dennis

 

als je de remankers laat zitten moet je wel het opstaande randje afknippen, anders komt hij tegen de remschijf.

 

288 schijven:

 

Foto-GJJTHMOZ.jpg

Foto-LLGKSLRV.jpg

 

312 schijven:

 

Foto-BWGB4PNP.jpg

Foto-UWRCLL4U.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen woensdag wat spullen binnengekregen:

 

- (anti)roestsetje om de schijven te beschermen tegen roest (remankerplaten met bevestigingsmateriaal)

- dopjes op de geleiderpennen van de remklauwen met bevestiging voor de remslangen

- afwatersetje zodat er niets vanaf de draagarmen op de schijf kan lekken

 

Aankomende week alleen nog een set remschijven bestellen, zit te twijfelen tussen Zimmermann en ATE Powerdisc.

Blokken ga ik denk ik ook vervangen, door Ferrodo DS2500 (doen goede zaken op mn corrado).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag de remmen teruggekregen (gereinigd, gezandstraald, zincspray en nieuwe pakkingset) en dus ook maar in de hamerslag gezet.

 

Roestsetje: (zit nu ook in de hamerslag)

roestset%20%28large%29.jpg

 

Remtangen hangen te drogen:

remtang%20%28large%29.jpg

 

Remzadels hangen te drogen:

remzadel%20%28large%29.jpg

 

 

Aankomende week een set schijven uitzoeken en een afspraak maken om de brembo's eraf te halen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aankomende week alleen nog een set remschijven bestellen, zit te twijfelen tussen Zimmermann en ATE Powerdisc.

 

ATE powerdisc heb ik geen goede ervaringen mee; remvermogen is goed als er genoeg warmte in zit. Als je normaal remt, dan is de warmte te laag, waardoor in het begin er weinig remvermogen is. Als je lang normaal remt en alleen af en toe hard remt, dan is het net alsof de hele handel verglaast. Het meest irriterende is het rijden in de regen, ik had dan het probleem dat soms de eerste 2 seconden er weinig remvermogen was en dat is natuurlijk erg gevaarlijk. Ik denk dat dit komt omdat de schijf dan veel kouder wordt door de continue aanvoer van regenwater.

 

Ik rij nu sinds een paar weken met origineel spul van de dealer (schijven en blokken) en dat remt direct goed en bevalt me stukken beter. Vraag maar na bij Jos (jbautoservice), die heeft de remmen bij mij vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...en hier inmiddels de schijven besteld. Setje OZ gekocht in Solingen (DE) voor niet al te veel geld (175 inc verzending).

Dus niet OZ-racing maar Otto Zimmermann he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...en ze zijn binnen..... net voor sluitingstijd nog ff 2 bussen remmenreiniger gekocht en de schijven schoongemaakt.

Morgen of overmorgen een gedeelte in de lak zetten tegen roest en een afspraak maken om alles te monteren.

 

ozschijven%20%28large%29.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...en inmiddels zitten ze er een dikke week onder:

 

oud%20%28large%29.jpg

oude Brembo set met 301x25 schijf (omgeboorde en afgedraaide 5x100 305mm schijf van een Vento VR6)

 

nieuw1%20%28large%29.jpg

nieuwe schijf (zimmermann) van 312x25 en grotere remzadelhouder en anti-opspatplaat van een 2004 V6 TDI Passat

 

nieuw2%20%28large%29.jpg

compleet wiel op 18"

 

Het zijn geen Brembo's maar het remt best goed! Ben best tevreden...! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden