Ga naar inhoud
  • 0

Auto Stottert


warsound

Vraag

Hallo Mede Passat Rijders,

 

Op aanraden van een medelid heb ik mij ook maar eens aangemeld op het forum.

 

Ik heb inmiddels andere stotter onderwerpen gelezen hier op het forum maar ik dacht bij mezelf ik open er ook maar één.

 

Ik heb een goede 3 maanden geleden een passat gekocht uit 2004 een type 3B3 met een 2.0 liter 5v benzine.

Ik heb het probleem dat deze auto bij het optrekken stottert, en eigenlijk vanaf een 2100 toeren en dan tot het einde van de toeren teller door.

Het probleem is iets minder voelbaar boven de 3000 toeren vooral als ik vol gas geef.

Met rustig gas geven is het echter wel heel goed voelbaar.

Als ik bv 80 rij in de 5e versnelling op de cruise voel je steeds een soort van overslag alsof je een bougie over slaat ofzo.

 

 

De auto is inmiddels al uitgelezen bij de dealer maar die konden natuurlijk niks vinden.

Als ik het gevoel moet omschrijven, dan zou ik zoals ik bij mijn vorige 2 auto's ,(dit waren mazda's), denk ik de bougiekabels vervangen.

 

Ik ga vanmiddag een nieuw brandstof filter plaatsen en een blikje met Forte fuel treatment er door heen gooien.

Dit op aanraden van de monteur.

Dit kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk zelf toch dat het dit niet is.....maar goed ik ben natuurlijk zelf geen expert.

De kleine makkelijke klusjes kan ik zelf wel maar verder heb ik er geen kaas van gegeten.

 

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn,

 

 

MVG Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb zelf bijna 6 maanden zonder LMM gereden, geen probleem. (A4, 1.6 benzine)

Je krijgt een storingsmelding in de ECU, niet in je dashboard.

ECU gaat dan in een voorgebakken instelling staan, is niet ideaal maar je zou er goed mee kunnen rijden.

De A4 liep als een zonnetje zonder LMM, als die van jou dat ook doet heb je voor 99% de boosdoener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou heb vrijdag middag even de LMM eraf gehaald.

Ik reed nog maar net op de snelweg of het lampje van de motor management ging branden, en auto stotteren als een gek.

Gelijk naar de garage gereden, daar natuurlijk gelijk aan de computer voor het uitlezen.

Bleek er een bobine kapot te zijn, dit was al de 2e binnen 2 maand.

Komt op een gegeven moment de monteur er aan lopen met 4 nieuwe bobines, blijkt dat de garage net een actie heeft dat wanneer een passat van mijn type en leeftijd met een kapotte bobine in de garage komt dat ze gratis alles mogen vervangen.

Is dat even geluk bij een ongeluk.

En je raad het al, het stotteren is nu natuurlijk over.

Wel gaf de computer aan dat waarschijnlijk ook de lmm niet meer helemaal goed is, boodschap van lmm signaalwaarde te laag ofzo dus die moet waarschijnlijk ook nog vervangen worden maar eerst maar es kijken of de auto zo goed blijft lopen.

 

 

Maar voor nu eerst bedankt voor de tip, vraag me anders af of die bobine het nog langer had volgehouden want die actie is ook intussen weer afgelopen begreep ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee de tempsensor is niet vervagen....kan de auto daardoor gaan stotteren???

 

Kwa brandstof benzine euro 95 en al verschillende merken geprobeerd, tank nu op dit moment bij een Esso.

Heb als shell geprobeerd maar daar loopt de auto nog slechter op, Tango al geprobeerd en Q8, en Gulf.

 

Wat ik ook nog ondervind is dat het ene moment trekt de auto lekker op zonder problemen, ben ik een paar kilometer verder afremmen voor een bv rotonde en dan wil de auto heel slecht trekken, dus ene moment volop volgende moment houd de auto in en dan krijg je ook het gestotter.

 

 

Kan dit ook een LMM probleem zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haal je lmm nog eens los en een stukje rijden...........

 

Temperatuur sensor kan, van je koelwater en er zit er waarschijnlijk ook 1 in het inlaatspruitstuk.

Je kunt ze uitlezen met vagcom of de waardes een beetje logisch zijn.

 

Hier nog een aardig topic over "stotteren".............. viewtopic.php?t=30625

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee hoe ik hem moet uitlezen met vagcom...... maar goed heb laatst wel met een mede forum gebruiker gesproken die had geloof ik software voor op de laptop....zal die persoon even vragen of ik daar iets mee kan.

 

En ik zal vanmiddag even de LMM weer los trekken voor ik naar huis rijd, kijken of dat helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok heb met de LMM eraf gereden vanmiddag 35 km.....moet zeggen ging niet verkeerd heeft niet gestotterd.

Brand nu wel lampje dat de ESP is uitgeschakeld?????

 

Maar goed zal zo even een paar dagen zo blijven rijden om te kijken of het nu ook echt effect heeft, ik meld me met een paar dagen wel even weer of eerder als het stotteren weer begint.

 

Bedankt zover. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, vreemd, ik kreeg geen lampjes toen ik zonder lmm rondreed.

 

Ga even bij iemand van het forum langs, bij de dealer kun je gelijk weer betalen voor een reset.

Denk toch dat de lmm overleden is nu die goed rijdt zonder..............lmm inruilen bij de dealer is de beste optie.

Imitatie is vaak drama, bij mij werkte dat in iedergeval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok heb inmiddels een diagnose apparaat van een bekende van mij vader op gehaald.

Handleiding zit erbij en hij heeft me uitgelegd hoe ik de auto kan resetten.

Kan ik even gaan rijden kijken welke foutcode hij gaat geven, en natuurlijk alles resetten.

Ik heb intussen ook de software thuis liggen voor op de Laptop met bijbehorende kabel.

 

 

 

Even iets compleet anders, kan je de auto wanneer je deze op het alarm zet niet alleen de lampen laten knipperen maar ook een geluid laten horen zoals een piep of zoiets , of via de afstandbediening de ramen omhoog doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed ik heb nu dmv vagcom de auto weer kunnen resetten lampjes zijn weer weg, dus das mooi.

Alleen nu je iets meer gaat opletten, als ik het gas geef dan lijkt het of de auto...ja hoe leg je dat uit er onder door schiet of zo.

Gas geven dan even een 1,5 sec aarzelen en dan pas optrekken.

Misschien toch handig om eens met DM af te spreken voor een controle van zijn kant ik heb natuurlijk geen idee waar ik op moet letten, hoe kan ik met hem in contact komen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed paar dagen gereden zonder de LMM.

Het rare is dat ik het idee heb dat het helemaal niet uitmaakt of de LMM er wel of niet op zit.

De zuinigheid van de auto maakt niet uit dies ook nog hetzelfde.

En de auto stottert ook nog gewoon bij het optrekken en bij het constant snelheid rijden 60 in 4e versnelling en 80 in 5e.

 

Dus LMM erop zelfde als LMM eraf.....dus conclusie ding doet niks???

Kan je met de vagcom software ook controleren of de temp meters in orde zijn???? ...... omdat de problemen hier ook vandaan kunnen komen???

 

Bij een PB-tje klopt het dat deze in de postvak uit blijft staan en niet in verzonden berichten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dank je...

Ik zal zelf proberen rijden een LOG bestand aan te maken, en die eventueel te posten.

DM gaf aan dat hij wel weet hoe een 1.8 turbo werkt maar geen ervaring heeft met mijn type auto.

Dus ik probeer er via gerrit speek wel achter te komen wat de goede waardes van de LMM moeten zijn en de temp sensor.

Als dit lukt post ik wel even een log bestand.

 

Tot zover Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

Ik heb inmiddels een log gemaakt onder het rijden van de luchtmassameter.

Nu heb ik op gerrit speeks site iets gevonden dat bij 3000 toeren de waarde rond de 75-80 g/s moet zijn.

Maar goed kan 1 van jullie nu ook zien of deze LMM goed is????

Want ik weet eigenlijk niet of die waarden kloppen die op de site worden aangegeven en of dit overeen komt met de meting die gemaakt is.

Voor zover ik kan zien levert deze LMM bij 3000 toeren een waarde van rond de 55 g/s dit zou betekenen dat deze dus veel te weinig doet????

Of weet iemand van jullie wat de waarde wel moet zijn van de LMM.

 

 

MVG

 

Patrick

test1.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden