Ga naar inhoud

  • 0

Multifunctioneel stuur en boordcomputer?


Moris

Vraag

Wat betreft het bedienen van de telefoon in samenwerking met het multifunctioneel stuur en de weergave op de boordcomputer:

Ik en de verkoper was er eveneens over verbaast, dat deze functie niet werkte op de nieuwe “Passat 2011”.

Nochtans, stond het voorheen op de web configurator voor de Volkswagen Passat, duidelijk vermeld, dat deze beide functies aanwezig waren bij een bestelling. Ook dit zelfde verhaal staat in detail uitgelegd in de bijbehorende handleidingen voor een Volkswagen Passat Variant!

Kortom, wat is dan het nut van het multifunctioneel stuur “telefoonbediening” met originele Volkswagen onderdelen?

 

Antwoord en reactie enige tijd later van de Vw-garage:

Betreffende de bluetooth car kit zijn wij bereid kosteloos een ‘aftermarket’ aanbod te installeren van het type Mobridge. Met deze oplossing zou het wel mogelijk zijn de telefoonnummers te zien op de boordcomputer en de werking met het multifunctiestuur te waarborgen.

 

Omdat ik geen verstand heb van electronica, stel ik mijn vraag aan de expteren hier!

Biedt, mijn garage nu de beste oplossing aan voor het probleem en waarom kan dit niet met originele Volkswagen-onderdelen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

VCDS is het programma dat de "VAG"computer van VW emuleert op een PC, je kan er alles mee uitlezen, coderen, fouten resetten enz.

 

Kijk maar eens rond in het stukje "VAGCOM" van het forum hier....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn garage heeft geen weet van enige vorm van activatie of is hierin onbekend.

 

Onlangs hebben ze bij enkele nieuwe Vw Sharan's met een ingebouwde RNS-315 een "Mobridge" geplaatst om de telefoon/menu te kunnen bedienen via het stuurwiel :?:

 

Bij mij zou men dus voor het eerst, originele Vw-onderdelen hiervoor gebruiken, maar welke dat allemaal precies zijn weet ik niet uit het hoofd.

Het enige artikelnummer dat ik weet dat er zeker al zal besteld worden is dit nummer 000051473D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Intussen heb ik het partnummer "7P6-035-730C" gevonden :!:

Het is de Premium Bluetooth carkit die moet samenwerken met de RNS-315 en de eerder genoemde problemen kan oplossen :D

 

Technische fiche: rsap, MFA, Maxi Dot, iphone 4, Volkswagen Premium Bluetooth carkit

Prod. : Volkswagen

Part Number : 7P6 035 730 C / 7P6035730C

Compatible with WHITE MFA / MFD !!!

This kit contains :

3B0 035 711 B - Microphone

7P6 035 730 C - Bluetooth Interface

VW VOICE COMMAND and A2DP cables

 

Zelfs op eBay te koop:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Bluet ... 0517510678

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een mooie prijs, vooral omdat ook de kabelset erbij zit...

 

Deze heb ik zelf zitten met een Nokia, kan je sms'en vanaf de RNS enz... Werkt ook met iPhone (ook iPhone 4),, maar dan heb je geen sms functie.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:?:

off topic;

 

Is er in de armsteun bij premium voorbereiding (passat 2011) een mogelijkheid om een stekker te steken in de aansluiting ipv het standaard chassisdeel waarin de telefoon geklikt kan worden?

 

Is alleen bedoeld om op te laden.

 

En als dat kan; welk type stekker past daar in, en weet iemand de pinbezeting zodat ik een laadsnoer in elkaar kan knutselen?

 

Wil het vak onder de steun wel gebruiken, maar als ie niet is opgeladen en ik, stilstaand 8-) ... , bijv. mijn mail wil lezen dan heb ik deze voeding soms nodig.

 

Thanks voor de input :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De telefoonmodule “5N0 035 730 D” is intussen geplaatst en hierdoor krijg ik nu wel een mooi en extra menu te zien op de boordcomputer :)

Nu kan ik via de knoppen van het stuur wel mijn telefoonboek, laatste bellers, gemiste oproepen, enz… raadplegen en ook Bluetooth Audio werkt.

Ook kan ik via de boordcomputer voor mijn contacten voicetags aanmaken, wijzigen en opnemen.

 

 

Helaas werkt alleen de knop (microfoon) op het stuur voor de spraakbediening niet :?:

Deze mute alleen maar de muziek of ligt dit aan mijn GSM Nokia 6300 :?:

 

Hier op Youtube werkt de spraakbediening wel: http://www.youtube.com/watch?v=BPdOFUCKDCI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De garage krijgt vanuit Vw de juiste codering van de stuurkolomelektronica niet in handen of op een papiertje :evil:

 

Is hier iemand die me aub een plezier wil doen om me de juiste code te geven,

zodat de spraakbediening alsnog kan geactiveerd worden :D

 

please :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Coding voor module 16 (J527), Software 25 :

 

 

?xxxxx: Drive-Assist-Systems

0 = with Drive-Assist-System-Message w/o Button

1 = w/o Drive-Assist-System-Message w/o Button

2 = with Drive-Assist-System-Message with Button

3 = w/o Drive-Assist-System-Message with Button

 

x?xxxx: Multi-Function Control Module (J608)

0 = J608 not installed / 1 = J608 installed (J527 as Master) / 2 = J608 installed (J608 as Master)

 

xx?xxx: Transmission

0 = Manual Transmission / 1 = Automatic Transmission

 

xxx?xx: Steering Wheel/Tiptronic/Push-To-Talk (PTT)

0 = Multi-Function Steering Wheel not installed

5 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and w/o Push-To-Talk (PTT) installed

6 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and w/o Push-To-Talk (PTT) installed

7 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed

8 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed

 

xxxx?x: Cruise Control System (CCS) and Adaptive Cruise Control (ACC)

0 =Cruise Control System (CCS) not installed

1 = 6 Position Cruise Control System (CCS) installed

2 = Cruise control with ACC installed

 

xxxxx?: Rear Wiper and Wiper Stalk for Board Computer

1 = Rear Wiper not installed / Wiper Stalk for Board Computer not installed

2 = Rear Wiper installed / Wiper Stalk for Board Computer not installed

3 = Rear Wiper not installed / Wiper Stalk for Board Computer installed

4 = Rear Wiper installed / Wiper Stalk for Board Computer installed

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Coding voor module 16 (J527), Software 25 :

 

 

?xxxxx: Drive-Assist-Systems

0 = with Drive-Assist-System-Message w/o Button

1 = w/o Drive-Assist-System-Message w/o Button

2 = with Drive-Assist-System-Message with Button

3 = w/o Drive-Assist-System-Message with Button

 

x?xxxx: Multi-Function Control Module (J608)

0 = J608 not installed / 1 = J608 installed (J527 as Master) / 2 = J608 installed (J608 as Master)

 

xx?xxx: Transmission

0 = Manual Transmission / 1 = Automatic Transmission

 

xxx?xx: Steering Wheel/Tiptronic/Push-To-Talk (PTT)

0 = Multi-Function Steering Wheel not installed

5 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and w/o Push-To-Talk (PTT) installed

6 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and w/o Push-To-Talk (PTT) installed

7 = Multi-Function Steering Wheel w/o Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed

8 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed

 

xxxx?x: Cruise Control System (CCS) and Adaptive Cruise Control (ACC)

0 =Cruise Control System (CCS) not installed

1 = 6 Position Cruise Control System (CCS) installed

2 = Cruise control with ACC installed

 

xxxxx?: Rear Wiper and Wiper Stalk for Board Computer

1 = Rear Wiper not installed / Wiper Stalk for Board Computer not installed

2 = Rear Wiper installed / Wiper Stalk for Board Computer not installed

3 = Rear Wiper not installed / Wiper Stalk for Board Computer installed

4 = Rear Wiper installed / Wiper Stalk for Board Computer installed

 

 

grtz, dre

 

Voor mij is dit chinees, toch bedankt :D

Ik hoop dat de garage hier iets mee kan doen en zo de microfoonknop kan activeren voor de spraakbediening :?:

 

Zelf was ik me op deze link in het chinees al aan het suf zoeken :(

http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/VW-bluetooth-FAQ.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het gaat om het derde laatse cijder... 7 = ptt (push to talk - of spraakbesturing) zonder tiptronic op je stuur, 8 = ptt mét tiptronic.

 

Grtz, dre

 

Ik rij met een DSG (peddels op het stuur) en heb dus nodig:

code ... 8 = Multi-Function Steering Wheel with Tiptronic and with Push-To-Talk (PTT) installed

 

Heb ik het goed begrepen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inderdaad....

 

Ik hoop dat de garage de spraakbediening voor de RNS-315 met de telefoonmodule “5N0 035 730 D” klaar krijgt :?:

Nog bedankt voor de tip en hulp :D

Ik laat het resultaat nog weten.

 

Ter info:

"5N0 035 730 D" (model 2011) is gelijk aan "7P6-035-730D" ook op eBay te koop http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180606619380&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:de

of

http://cgi.ebay.nl/VW-Bluetooth-Premium-7P6035730D-RCD-RNS-510-A2DP-iPhone-/320639039827

 

De telefoonmodule “5N0 035 730 D” is intussen geplaatst en hierdoor krijg ik nu wel een mooi en extra telefoonmenu te zien op de boordcomputer.

Nu kan ik via de knoppen van het stuur wel mijn telefoonboek, laatste bellers, gemiste oproepen, enz… raadplegen en ook de bluetooth audio werkt.

Een Nokia, Samsung, Htc en iPhone werken probleemloos met deze carkit "7P6-035-730D" .

Via de boordcomputer kan ik momenteel voicetags voor mijn contacten aanmaken, wijzigen en opnemen.

SMS lezen via de boordcomputer werkt niet, maar ben niet echt zeker of dit wel kan :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden