Ga naar inhoud

  • 0

Multifunctioneel stuur en boordcomputer?


Moris

Vraag

Wat betreft het bedienen van de telefoon in samenwerking met het multifunctioneel stuur en de weergave op de boordcomputer:

Ik en de verkoper was er eveneens over verbaast, dat deze functie niet werkte op de nieuwe “Passat 2011”.

Nochtans, stond het voorheen op de web configurator voor de Volkswagen Passat, duidelijk vermeld, dat deze beide functies aanwezig waren bij een bestelling. Ook dit zelfde verhaal staat in detail uitgelegd in de bijbehorende handleidingen voor een Volkswagen Passat Variant!

Kortom, wat is dan het nut van het multifunctioneel stuur “telefoonbediening” met originele Volkswagen onderdelen?

 

Antwoord en reactie enige tijd later van de Vw-garage:

Betreffende de bluetooth car kit zijn wij bereid kosteloos een ‘aftermarket’ aanbod te installeren van het type Mobridge. Met deze oplossing zou het wel mogelijk zijn de telefoonnummers te zien op de boordcomputer en de werking met het multifunctiestuur te waarborgen.

 

Omdat ik geen verstand heb van electronica, stel ik mijn vraag aan de expteren hier!

Biedt, mijn garage nu de beste oplossing aan voor het probleem en waarom kan dit niet met originele Volkswagen-onderdelen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben ook wel curieus, mijn nieuwe Passat Variant wordt volgende week maandag geleverd. Mét multifunctioneel stuur, mét bluetooth, mét RDS315 en mét premium boordcomputer ... het zou me vreselijk verwonderen mocht VW iets op de markt brengen dat zooo ondermaats en niet werkbaar zou zijn als het wel overal geafficheerd staat als werkende ...

 

Ben eens benieuwd

 

 

 

edit; ik heb wel de optie "Business Pack Blue" gekozen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jos en Wim,

 

Het lijkt mij toch héél raar, dat een optie die wij werkend krijgen in onze passat van 2006 niet werkt in eentje van 2011... gaat VW 'back in time' dan? Ik heb wel al gemerkt dat er een deel onderdelen op de markt zijn die je gewoon in Belgie niet kan kopen of bestellen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd dreke, ook mijn gedacht ... anno 2011 is dit tenslotte toch geen kernfysica-niveau meer hé ... Het staat zo op de configurator en ik zal er niet mee akkoord gaan indien het niet zo werkt ...

 

ik moet alvast niet weten van een aftermarket addon maar ben er vrij gerust in, heb nog nergens anders iets gelezen van deze problemen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom, stond ik bij aflevering van mijn wagen ook paff, omdat deze zaken niet aanwezig waren of niet werkte :?:

Ook is het vreemd, dat het niet met originele Vw-onderdelen wordt nageplaatst?

Nu ben ik wel blij, te vernemen dat deze zaken kosteloos zullen nageplaatst worden.

 

Alleen stel ik me de vraag of de "spraakherkening" nuttig is :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom, stond ik bij aflevering van mijn wagen ook paff, omdat deze zaken niet aanwezig waren of niet werkte :?:

Ook is het vreemd, dat het niet met originele Vw-onderdelen wordt nageplaatst?

 

Op basis van wat je hier post kan er geen antwoord gegeven worden waarom je telefoon niet met de VW handsfree module werkt. Plaats hier eens de exacte configuratie van de bestelde Passat, en vraag de VW-dealer eens om een goede verklaring waarom het volgens hem niet werkt. Met die info kunnen we je iets meer zeggen/helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De telefoon/bluetooth werkt wel, met verschillende gsm's.

 

Wat werkt er niet:

1) De telefoonmenu is niet zichtbaar via de boordcomputer

2) De telefoonmenu is niet te bedienen via het multifunctiestuur

3) De spraakbediening werkt niet (de microfoon op het stuur mute alleen de muziek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, premium kit is niet te vergelijken met de voorbereiding...Ik denk dat de 'heren' de elektronica domweg nog niet hebben aangepast...Altijd met de intro van 'nieuwe' auto's gaat het wel ergens fout. De tijd zal het leren. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Je mag toch verwachten dat het gewoon werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Moris : Dat is juist, bij de RNS315 zit bluetooth in de radio... dus heel goed mogelijk dat het niet zo uitgeb reid is dan met een aparte kit. Upgrade naar premium zal dan ook een stuk moeilijker worden, en je moet misschien wel naar niet OEM kits gaan... Zonde.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De garage zegt het volgende:

Betreffende de bluetooth car kit zijn wij bereid kosteloos een ‘aftermarket’ aanbod te installeren van het type Mobridge. Met deze oplossing zou het wel mogelijk zijn de telefoonnummers te zien op de boordcomputer en de werking met het multifunctiestuur te waarborgen.

 

Mijn vraag hier is de volgende

Omdat ik geen verstand heb van electronica, stel ik mijn vraag aan de expteren hier!

Biedt, mijn garage nu de beste oplossing aan met de plaatsing van een "Mobridge" voor het probleem en waarom kan dit niet met originele Volkswagen-onderdelen :?:

 

En kan met de “Mobridge” de spraakbediening werken in het Nederlands ipv de microfoon die op het stuur alleen maar de muziek "mute" en blijf ik de A2DP en andere functionaliteit behouden :?:

Iemand die hier verstand van heeft of dit kan bevestigen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals beloofd alvast een paar fotootjes ... gisteren al een concertje in Brussel meegepikt dus al even goed kunnen doorrijden op de autostrade. Moohah ! Lekker smooth ... Ik reed reeds met een 130pk-sterke Passat van 2005 maar het is fascinerend hoe snel je aan 180 per uur zit, in zoverre dat ik mezelf er op moet blijven wijzen dat de auto nog wat gerodeerd moet worden en dat het dus niet echt goed zal zijn om nu al zo hard te scheuren ...

 

Ivm het multifunctioneel stuur en de carkit kan ook ik formeel zijn... Je KAN een binnenkomende oproep opnemen of afwijzen via het multifuntioneel stuur maar je kan NIET via het stuur door de lijst van je contacten lopen om er één te selecteren en te bellen. Ik vind dit een serieuze tekortkoming en zal dit zeker nog bespreken met de garage.

 

De keyless access werkt goed en is in combinatie met de start/stop-knop een waar gemak. Ik ben er van overtuigd dat ik het op termijn de meest normale zaak van de wereld ga vinden om sleutels gewoon op zak te hebben maar er verder niets mee te moeten aanvangen.

 

De MDI zit mooi weggestoken in het handschoenkastje en werkt zoals verwacht.

 

De trekhaak is ook een mooie nieuwe innovatie en klapt volledig weg in de achterbumper. Via een knop in de koffer kan je hem eenvoudig uitklappen voor gebruik ...

 

Na 138km op de teller ... SUPER !

post-13711-1423825603,8664_thumb.jpg

post-13711-1423825603,9289_thumb.jpg

post-13711-1423825604,0227_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden