Ga naar inhoud
  • 0

Ratelend geluid bij optrekken en afremmen op motor


Bacado

Vraag

Goedemorgen,

 

Sinds ongeveer twee weken hoor ik een ratelend geluid in mijn passat 3C 2005 1.9 tdi. Nu is vorige week de kabelboom vervangen en reed de auto 1 dag probleemloos. De volgende ochtend had ik echter weer dat ratelende geluid bij accelereren en afremmen op de motor (vooral in 2e en 3e versnelling). Garage heeft toen het filter helemaal gereinigd met een cleaner en de passat reed na enige weer als een zonnetje (na de motor goed open te zetten).

Echter nadat de auto weer een avond heeft stilgestaan beginnen de problemen weer van vooraf aan...iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken ???

 

Groet, Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Na uit laten lezen bij vw dealer blijkt het toch weer die verdomde pompverstuiver te zijn. Na de reparatie vd kabelboom werden er helemaal geen storingen meer gevonden en nu opeens weer wel...

Kan het zijn dat er bij het monteren vd kabeloom, de pompverstuiver defect is geraakt of moet ik zsm nog nadere onderdelen vervangen (brandstofilter e.d) om te zorgen dat er niet weer pompverstuivers defect/vervuild raken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je heb een passat 3C 2005 1.9 tdi.

 

en wat is je Km stant nu????

 

ik vind dat het 3C model echte veel veel problemen ,

ik lees veel op de forum heir en daar meer de 3c Pfff ik kan het niet geloven zo auto van 4 a 6 jaar

van alles heb.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Update! Nokkenas defect (versleten) klepstoter versleten...aardige kostenpost aan t worden. Is de defecte nokkenas de oorzaak vd defecte kabelboom en pomverstuiver? En kan je hier nog iets mee richting vw of is dit gewoon vette pech hebben?

 

Niet direct. Wel kan het dat je tandempomp inwendig lek is (geweest) en daardoor diesel in de olie is gekomen.

Daar kunnen de draaiende delen niet tegen.

En als dat zo is dan is je krukas er nog erger aan toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je heb een passat 3C 2005 1.9 tdi.

 

en wat is je Km stant nu????

 

ik vind dat het 3C model echte veel veel problemen ,

ik lees veel op de forum heir en daar meer de 3c Pfff ik kan het niet geloven zo auto van 4 a 6 jaar

van alles heb.

 

Groetjes Fai

 

Km stand is 211000 maar altijd goed onderhouden... kan het zelf ook moeilijk geloven maar ja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben een aardige noob op technisch vlak, maar als de nokkenas gemonteerd wordt, ziet de monteur dan direct de staat van de krukas?

 

 

Neen, de krukas ligt onder in het blok en de nokkenassen bovenin.

Dan moet de carterpan eraf.

Wat is er versleten aan de nokkenas, de draaipunten of het nokkenvlak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben een aardige noob op technisch vlak, maar als de nokkenas gemonteerd wordt, ziet de monteur dan direct de staat van de krukas?

 

 

Neen, de krukas ligt onder in het blok en de nokkenassen bovenin.

Dan moet de carterpan eraf.

Wat is er versleten aan de nokkenas, de draaipunten of het nokkenvlak?

 

 

Voor zover ik weet de draaipunten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden