Ga naar inhoud

Lekkage


senad67

Aanbevolen berichten

als je de zoekfunctie gebruikt zal je verschillende draadjes vinden met mogelijke oplossingen:

1. pluggen in de accubak niet verwijderd

2. deurplaten zijn eens los geweest waardoor er water naar binnen kan komen

3. interieurfilterbak heeft een rotte pakking

4. ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, vochtproblemen zijn volgens mij het grootste probleem van de Passat.

Als de auto voorin droog is (wel echt goed controleren) zou ik beginnen met de deuren te controleren. Zet even de tuinslang erop en als er dan van achter de deurbekleding water naar binnen komt weet je genoeg.

Als je geen schuifdak hebt kun je die ook afstrepen.

Als je een sedan hebt, kun je de dakrails ook afstrepen.

En dan schiet je al aardig op :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Tja, vochtproblemen zijn volgens mij het grootste probleem van de Passat.

Als de auto voorin droog is (wel echt goed controleren) zou ik beginnen met de deuren te controleren. Zet even de tuinslang erop en als er dan van achter de deurbekleding water naar binnen komt weet je genoeg.

Als je geen schuifdak hebt kun je die ook afstrepen.

Als je een sedan hebt, kun je de dakrails ook afstrepen.

En dan schiet je al aardig op :wink:

Re: Lekkage in auto !! Hellup

door Marcel van Es » 05 Feb 2011, 14:23

 

simon schreef:

Na vervangen van de raammotor in de achterdeur had ik ook HET probleem,ik had niet verwacht dat dit zoveel water zou opleveren,na de binnenkant van de deur gedemonteerd te hebben ben ik binnen gaan zitten en mijn vrouw heeft het raam bewerkt met de tuinslang,schrikken dus onderkant van de yzeren binnenplaat droog en schoon gemaakt daarna opnieuw afgekit probleem verholpen

 

sucses simon

 

Dit is inderdaad de boosdoener, afkitten en klaar ben je, was bij mij ook het geval.

En van onder de deur even met een vitting schroevendraaiertje de gaatjes even door prikken misschien zit er vuil in zodat overvloedig water niet de tijd heeft het af te vloeien, en het dan door de deur naar binnen komt.

Dit is het meest voorkomende probleem, dit bedoeld Arjan denk ik :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.pakking dakreling

5.afdichtrubber dakantenne

 

:!:

Heb ook (nog steeds) lekkage, heb vermoeden dat het toch uit de interieurfilterbak komt, ik heb een nieuwe pakking besteld en ga ik erin zetten. Maar waarom kan ik het water niet naar binnen zien lopen als ik de slang op de auto zet, maar is hij wel van voor tot achter drijfnat?

 

Waar komt het water naar binnen als de pakking van de roofrails niet goed is trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jon.,

 

beide onderdelen die ik noemde heb ik preventief laten vervangen want het zijn onderdelen die m.i. op de lange duur geen vocht meer weren ( verpulveren, scheuren) . die dakreelspakking zorgt voor een goede afsluiting tussen de reels en het chassis. En als die lek is, dan kan ik me voorstellen dat het vocht naar binnen trekt. Of dat zulke grote hoeveelheden vocht doorlaat weet ik niet. denk ut niet.

 

Raymond

 

ps: die pakkingen van de relingen waren bij mij echt versleten.

Ik heb ze allemaal opnieuw gekit en vastgezet met bizon Poly max. superspul.

m.d.a. jee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Passat 3BG Variant uit 2001 en zit met hetzelfde probleem als senad67. Lekkage en dus een natte linker achtervloer (alleen daar).

Ik ben het lijstje afgegaan en heb inmiddels een aantal dingen uitgesloten. De accubak is schoon en water dat ik daar in giet loopt netjes onder de auto weer weg. Ik heb inmiddels een nieuwe antenne op de auto gezet want die was wel helemaal vergaan.

 

Omdat mijn auto nog steeds nat is ben ik vandaag (het is lekker weer) eens met de tuinslang naar buiten gegaan. Ik heb de deur een tijd besproeid en daarna heb ik de binnenkant bekeken. Aan de onderkant van het binnenpaneel loopt heel langzaam wat water naar binnen, niet heel heel snel maar het is er wel. Ik heb vervolgens het binnenpaneel losgemaakt zoals beschreven in de Kennisbank en ik zie nu duidelijk dat daar water loopt dat van buiten komt.

 

Ook ik moet dus iets doen met die euvel, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zie wat berichten over afkitten, maar hoe werkt dat precies? Moet ik het binnenpaneel losmaken en gewoon rondom die metalen binnenplaat een kitrand trekken? Of moet ik die metalen binnenplaat ook losmaken en dan iets kitten? Of kan ik ook een nieuwe pakking bestellen of iets dergelijks? Help!

 

-Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden