Ga naar inhoud

Water in de auto na regen


Marretje

Aanbevolen berichten

RogerPassat dat het niet meteen paste heeft met de vooruit te maken...

je mist daar dacht ik aan de kap aan de onderkant 2 uitsparingen...

Volgens mij weet Matthijs wel wat ik bedoel.

 

Water kan trouwens heel makkelijk achter in komen via het lucht inlaat systeem...

Onder de stoelen zitten namelijk ook uitmondingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RogerPassat dat het niet meteen paste heeft met de vooruit te maken...

je mist daar dacht ik aan de kap aan de onderkant 2 uitsparingen...

Volgens mij weet Matthijs wel wat ik bedoel.

 

Water kan trouwens heel makkelijk achter in komen via het lucht inlaat systeem...

Onder de stoelen zitten namelijk ook uitmondingen.

 

Dit zouden dan de uitsparingen voor de interieurfilterkap moeten zijn en deze zaten er inderdaad niet. zodoende hebik een andere oplossing gezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

de schoonzoon van mijn collega had ook lekkage in z'n passat na onderzoek (met tuinslang derop) kwamen we er achter dat het via het raam vd achterportieren naar binnenkwam. achter je deurpaneel zit een plaat met daaar omheen een dunne rubberen afdichtingsrand. Deze was op het laagste punt niet aanwezig/versleten waardoor het water in vrij ramp tempo naar binnen kon druppelen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Check ook goed de afdichtring tussen onderzijde interieurfilterbak en carrosserie. Deze scheurt vaak op 1 plek en dan loopt er water je interieur in tot aan de voetruimte van de achterpassagiers omdat dit het laagste is punt van de auto.

 

Hallo, zit er een apart deksel op het interieurfilter bij een 3BG van 2002. Er is wel een complet deksel aanwezig maar ik vind het vreemd dat het interieurfilter niet is afgesloten.

Ik heb ook een lekkage aan de bijrijderszijde en ik vermoed dat het interieurfilter de boosdoener is. Het isolatiemateriaal tegen het schutbord is ook nat dus de lekkage komt van boven.

Filter is een aantal maanden geleden vervangen en nu plots lekkage. Is deze bak makkelijk te demonteren?

 

Bedankt,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad. Het lijkt wel een bouwjaar 2002 probleem. De interieurfilterbak is niet heel makkelijk te vervangen. Ik moest mijn ruitenwissers in zijn gheel demonteren en de plasticstrip die over de voorruit loopt. Ik heb het laten doen. Voor de zekerheid hebben we tijdens monteren nog wat extra kit gebruikt aan de onderkant van het bakje. Lekkage was overigens daarna wel verholpen.Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad. Het lijkt wel een bouwjaar 2002 probleem. De interieurfilterbak is niet heel makkelijk te vervangen. Ik moest mijn ruitenwissers in zijn gheel demonteren en de plasticstrip die over de voorruit loopt. Ik heb het laten doen. Voor de zekerheid hebben we tijdens monteren nog wat extra kit gebruikt aan de onderkant van het bakje. Lekkage was overigens daarna wel verholpen.Succes.

 

 

Hoi,

 

Bedankt voor het antwoord.

Bedoel je dat je de ruitenwisserarmen hebt verwijderd of het gehele aandrijfmechanisme?

Zit de plastic strip gelijmd of is deze afgekit?

Is de accu makkelijk te verwijderen?

 

Groeten,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad. Het lijkt wel een bouwjaar 2002 probleem. De interieurfilterbak is niet heel makkelijk te vervangen. Ik moest mijn ruitenwissers in zijn gheel demonteren en de plasticstrip die over de voorruit loopt. Ik heb het laten doen. Voor de zekerheid hebben we tijdens monteren nog wat extra kit gebruikt aan de onderkant van het bakje. Lekkage was overigens daarna wel verholpen.Succes.

 

 

Hoi,

 

Bedankt voor het antwoord.

Bedoel je dat je de ruitenwisserarmen hebt verwijderd of het gehele aandrijfmechanisme?

Zit de plastic strip gelijmd of is deze afgekit?

Is de accu makkelijk te verwijderen?

 

Groeten,

 

Michel

 

 

Net bij de dealer geweest. Dit soort lekkage komt hoogst zelden voor.

M.a.w.geen garantie dus gewoon een rekening verwachten van minimaal 250 Euro. Dit wordt dus zelf klussen.

Wat voor kit heb jij gebruikt om de interieurbak af te kitten?

 

Groeten,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het raar dat het niet onder de garnatie valt en het komt best vaak voor. Ga maar eens zoeken op internet. Ik ben via diverse forums achter deze oorzaak gekomen.

 

Doorzichtige kit is er gebruikt. Ik denk siliconen. Met afkitten bedoel ik dat je voordat je de bak plaatst op de bak zelf een dun laagje kit spuit, zodat de bak goed hecht als je hem vast schroeft. De ruitenwissers kan je volgens mij alleen verwijderen met een poulietrekker. Het bakje van het interieurfilter is overigens ongveer 20 EURO bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden