Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik weer !!


Rumble Mike

Vraag

Zaterdag avond wilden we gezellig even weg. Ik had al wat biertjes op dus zei tegen mijn vriendin dat zij maar even moest rijden.

Op het eerste kruispunt was het zover, we moesten rechtsaf, maar ze stuurde gewoon rechtdoor.

Wat bleek, geen stuurbekrachtiging meer en een brandend accu lampje.

Oei...ik heb de auto nog wel terug naar huis kunnen rijden.

 

Daar aangekomen de motorkap geopend. Wat blijkt een van de spanrollen van de multiriem stuk. Ik denk gebroken, maar hij hangt er nog wel, de riem zelf is nog in orde.

 

ANWB kon hier niets meer aan doen, alleen maar vervangde auto regelen en zorgen dat tie in de garage komt.

 

Vandaag wordt mijn auto naar de garage gebracht en dan hoor ik wat e.e.a. gaat kosten.

 

Heerlijk weekend zo :(

 

Heeft iemand van jullie dit ook gehad en zo ja op welke kosten moet ik ongeveer gaan rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb net een nieuwe multiriemspanner erop zitten, kosten 65,- (bij de dealer meer dan 100,-). Het verwisselen van de spanner is 10 minuten voor mijn 1.8T. Als de riem kan blijven zitten hoeft de voorkant/bumper niet de in service stand te worden gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet de handel dan idd in de servicestand zetten...

 

Waarschijnlijk ben je ook wel aan een andere multiriem toe... je weet namelijk niet wat voor gekke krachten erop hebben gestaan.

Waarschijnlijk is die spanrol bij het vervangen van de distr.riem niet meevervangen en gaan meestal later ook defect en dan kost het je meer dan direct die spanner meevervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben gisteravond nog gebeld door de dealer.

Ze hadden de auto pas om 16.45 uur ontvangen, terwijl de sleper hat beloofd hem tussen 8 en 9 op te halen. Miscchien hebben die ook pech gehad, ik woon namelijk maar 5 miniuten rijden bij de dealer vandaan !!

 

De hele handel moet inderdaad in de servicestand gezet worden (ca. 2 uur werk) en dan kunnen ze de spanrol vervangen, de multiriem zag er nog goed uit dachten ze maar wellicht dat tie toch vervangen wordt.

Totale kosten minimaal € 265,-- exclusief nieuwe multiriem. :(

 

Ze vroegen ook nog even naar de stat van de distririem e.d., maar dat hoeft pas over 45000km vervangen te worden dus dat doe ik nu nog maar niet. Das iets voor begin 2008, kan ik alvast gaan sparen.

 

 

Als het goed is is tie vanmiddag alweer klaar en kan ik er weer in rijden. :lol:

Alhoewel zo'n nieuwe Astra (ik weet het ik mag niet vloeken hier op het forum) toch nog niet zo verkeerd rijd. Deze auto heb ik twee daagjes te leen via de ANWB, toch handig. Die ANWB was er trouwens zondag al na 15 miniuten. In een Ford Focus :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over "heb ik weer" gesproken! Mijn spanrol brak in in Zwitserland. Ik had de auto net gekocht, daar stond ik met aanhangwagen op zaterdagavond...

 

Al met al gerepareerd.... maar toen:

 

166000 spanrol gebroken

235000 spanrol gebroken

250000 riem vervangen

270000 spanrol vervangen (garantie)

274000 snaar gebroken

 

De laaste keer was een andere oorzaak; wat bleek; de vrijloop van de dynamo was vastgelast! Deze vrijloop schijnt te zorgen voor het wegnemen van de trillingen in de riem. Zeer waarschijnlijk was dit de oorzaak van het probleem. Bij het nabellen niet veel wijzer, behalve dat bij 92000 de riem + spanner vervangen was.

 

Ik heb een berg pech met deze auto, hoewel ik er langzaam achterkom dat het meeste ellende wordt veroorzaakt door de (VW) garage(s). Pakkingen verkeerd inzetten, spanner distributiesn. vergeten vast te draaien, etc

 

 

1.9 TDI 110pk 11/98

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden