Ga naar inhoud

Waterlekkage


pvs

Aanbevolen berichten

Bij mijn Passat station uit 2003 stond een aantal weken geleden bij de achterpassagiersstoelen de bodem helemaal blank. Er stond zeker 5 cm water in. Ik heb toen de plug onder de accubak en die waar de remleiding doorheen gaat, losgehaald en de uiteinden flink ingekort. Daarna de pluggen weer teruggeplaatst na natuurlijk alles goed schoongemaakt te hebben. De vloer goed uitgezogen met een waterstofzuiger en de matten zo droog mogelijk gemaakt.

Gisteravond ging ik weg met de Passat en toen bleek dat de matten achter toch weer redelijk vochtig te zijn. Wie weet waar het water vandaan kan komen? Ik zie verder geen lekkagesporen langs de ramen en/of deuren.

 

Groet Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moggu Paul,

 

ik heb (gelukkig) dit probleem nog nooit gehad, maar ik heb wel de volgende voorzorgmaatregelen genomen (uh laten nemen :) )

 

1.interieur filter behuizing vervangen. die was zo lek als een mandje. alle rubbers waren volledig weggerot.

( 3B1 819 640 A = filterhuis, 3B9 860 151 = dichtset)

2.accubak plug verwijderd. ja, verwijderd. weg met dat ding. :mrgreen:

3.rubbere afdichtring dakantenne. die was gescheurd en een beetje vocht liep naar binnen (1J0 035 849 A)

4.nieuwe pakking dakreling. waren allemaal verpulverd. (3B9 860 149 B B41 Afdekking. 8 euri's)

 

wellicht dat hier iets bij zit wat jouw probleem kan veroorzaken.

 

hoop hiermee wat kunnen bijdragen aan de gevraagde hulp

gr, Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat problemen met water in de accubak in deze situatie water "bij de achterpassagiersstoelen" zal veroorzaken....

 

Inderdaad, kan we niet veel anders voorstellen dat het via de deuren naar binnen komt. Heb daar zelf gelukkig nooit last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan echt via de waterbak heb ik ook gehad.

Kan ook via de deuren maar dat kan bij alle 4.

Even een strook van een krant afnippen en deze zorgvuldig aan de binnenzijde van de deur vastplakken met tape en dan de tuinslang erop.

Waar de krant nat wordt is de deur lek.

 

Ook even het interieurfilter bekijken als de pakking is vergaan kan het hier ook door lekken.

 

De pluggen in de waterbak (let op het zijn er twee ook een onder de accu) geheel verwijderen anders zitten ze binnenkort weer dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat problemen met water in de accubak in deze situatie water "bij de achterpassagiersstoelen" zal veroorzaken....

 

Inderdaad, kan we niet veel anders voorstellen dat het via de deuren naar binnen komt. Heb daar zelf gelukkig nooit last van gehad.

 

maar, zeker wel!!! ik heb het een maand of twee geleden ook gehad.

interieurfilter pakking verrot, en de beide pluggen eruit gehaald.

de vorige eigenaar had nooit de moeite genomen om al het vuil uit de parafan te halen.

alles raakt verstopt en het water komt via het filter naar binnen en zoekt het laagste punt op.

bij was het ook drijfnat onder de stoel, heb een maand lang iedere dag kranten en handdoeken verwisseld,

en op een mooie dag de auto op de dam gehad met de ramen open en een 500watt bouwlamp er op gehad!!

het is nu sinds een week of 3 pas helemaal droog, en het water komt niet meer naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden