LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Hallo, ik heb een Passat uit 2000 waarvan de distributie bij 120.000 km vervangen is, echter nu geeft het dashboard aan STOP, nu zeggen ze dat de distributie vervangen moet worden of hebben ze de boordcomputer niet gereset? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 staat er allen maar stop? of nog meer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Er staat alleen STOP en het display waar dit in staat knippert ook, na het starten is dit weg.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 vreemd.. Maar je kunt even de accupool loshalen de rode plus+ dan na 1minuut weer terugplaatsen Kijk uit geen sluiting maken suc6 vr grt ydwer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Nu zeggen ze .... Wie is ze? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Ik zal e.e.a eens proberen. Alvast bedank With Kind Regards John Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Nu zeggen ze .... Wie is ze? ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 En "ze" is de garage...waar ik deze ooit gekocht heb. Groet John Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 En terwijl ze weten dat ze bij 120.000 de distributie vervangen hebben...raar maar waar Groet John Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 het woordje STOP heeft absoluut niks met de distributie te maken... dit is een melding dat er iets goed mis is normaal. Meestal in de sfeer van koeling of motorolie(druk/temp) Wat is de km-stand nu en wat voor motor ligt erin..? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Hoi Matthijs, de km stand nu is 190.000 en er ligt een 18 20klepper in. Groet John Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 dan zou je nog 50dkm kunnen wat beteft de D-riem.. Heb je je koelvloeistofpeil al gecontroleerd? En je niveau van je remvloeistof? Je remvloeistof NIET zomaar bijvullen, eerst controleren hoe je schijven/blokken eraan toe zijn. In het vagcomtopic staat een ledenlijst met vagcombezitters die tegen een geringe vergoeding/wat lekkers voor bij de koffie jouw auto wel willen/kunnen uitlezen omtrent die fout. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 12 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Het Vagcomtopic... ik zoek me rot maar waar staat die/dat... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 12 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2010 Het Vagcomtopic... ik zoek me rot maar waar staat die/dat... viewtopic.php?f=126&t=19056 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 20 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Heren...en Dames Ik ben heden naar de garage geweest en heb de auto laten uitlezen, en ze kwamen met de Code's: 17924(regelklep), N156(inlaatspruitstuk), P1516(circuitonderbreking), P1128(systeem te arm), P1683, P1636 en P0134 pfff een en ander hebben ze gereset...maar als ik de auto start komt er toch weer STOP te staan...nu weet de garage het ook niet en ik al helemaal niet. Dus als ik de sleutel op contact zet knippert mijn hele dashboard, en als ik dan start komt er STOP te staan maar loopt verder zonder problemen. Wel raar als alles uitgelezen is en gereset, en toch weet niemand wat het is. hoe nou verder.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Welke codes komen er na het resetten weer terug? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 20 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Hoi Martijn, Na het uitlezen zouden er geen foutcodes meer zijn....maar het euvel blijft bestaan, helaaaas Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Dat kan niet. Als er geen foutcodes zijn, zijn er ook geen lampjes en als er lampjes zijn zijn er foutcodes. Misschien kan iemand in het vagcom topic je helpen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2010 Heren...en Dames Ik ben heden naar de garage geweest en heb de auto laten uitlezen, en ze kwamen met de Code's: 17924(regelklep), N156(inlaatspruitstuk), P1516(circuitonderbreking), P1128(systeem te arm), P1683, P1636 en P0134 pfff een en ander hebben ze gereset...maar als ik de auto start komt er toch weer STOP te staan...nu weet de garage het ook niet en ik al helemaal niet. Dus als ik de sleutel op contact zet knippert mijn hele dashboard, en als ik dan start komt er STOP te staan maar loopt verder zonder problemen. Wel raar als alles uitgelezen is en gereset, en toch weet niemand wat het is. hoe nou verder.... 17924 P1516 nl Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) onderbreking du Ventil Registersaugrohrumschaltung (N156) Unterbrechung en Intake Manifold Changeover Valve (N156) Circuit Open Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke oorzaken: Bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) defect Mogelijke oorzaken: Check bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) Check / vervang Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) Doe een Output Test Gebruik een scope om het activeringssignaal te controleren tijdens de Output Test Die zie ik bij veel 1.8 20V zonder turbo.. heb er nog geen sensoren om vervangen. 17536 P1128 nl Lange termijn mengsel adapter (multi)bank 1 systeem te arm du Bank 1, Gemischadaption (mult.) System zu mager en Fuel Trim; Bank 1 (Mult) System too Lean Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Storingslampje brandt Mogelijke oorzaken: Luchtmassameter defect Controleer Zuurstof Sensor Brandstofinjectoren defect Lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat. Waarschijnlijke oorzaak is brandstofdrukpomp, injectors, lekke inlaat/uitlaat, luchtinblaassysteem, slang lek. Mogelijke oplossingen: Check/vervang Luchtmassameter Check Controle van de Zuurstof Sensor (Check Zuurstof Sensor) Check/vervang Brandstofinjectoren Check op lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat. Controleer ook de injectoren, brandstofdruk (hoe staat het met je filter?) en eventuele luchtslangen op lekkage (voornamelijk de slangen die uitmonden in je aanzuigbuis). Kijk in het meetwaarde blok naar de lmm en de verdere gegevens zoals labda etc. Ga gewoon rijden met de testkast erin. Heb deze storing ook eens gehad, van alles vervangen (incl. lmm meter) op een gegeven ogenblik smoorklephuis schoongemaakt, daarna is storing niet weer opgetreden. Extra info: Zie additional Information on Fuel Trim We hebben al de lambda's vervangen en de luchtmassameter! Als je de storing wist, gaat na ca. 50 km. gereden te hebben het motormanagement lampje weer branden en dezelfde storingscode zit er weer in. Onze klant is zelf al bij diverse VW dealers geweest en die komen er 1,2,3 ook niet uit! Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het volgende: In 2002 is er een schrijven gegaan naar alle Skoda-dealers dat er een probleem is met het regelapparaat van de Octavia 2.0/85 Kw motor uit 2000. Deze geeft steeds ten onrechte storingscode 16555/16556 en 17535/17536. Dit schijnt alleen voor te komen als het regelapparaat softwareversie 3 heeft. Als het motorregelapparaat vervangen wordt door één met softwareversie 5 is het probleem opgelost. Het onderdeelnummer van het regelapparaat is 06A906018 FH. Volgens de importeur moet je dan een heel nieuw regelapparaat bestellen, maar waarschijnlijk kan de software in het bestaande regelapparaat ook wel vervangen worden. P1636, P1683 Beide Airbag, niet belangrijk wbt je probleem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LongJohnSilver Geplaatst 7 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2011 Nu knippert niet alleen de verlichting van het dashboard en komt er STOP te staan, nu valt de auto uit en hoor ik een relais ratelen....uitgelezen en wel, maar geeft niets aan met betrekking tot deze fout, heb me zelfs een digital obd2/can/car scanner gekocht. kan wel uitlezen resetten bla bla bla maar deze fout geeft hij niet aan, net zoals in de garage weten ze het niet. pffffffffffff Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
LongJohnSilver
Hallo, ik heb een Passat uit 2000 waarvan de distributie bij 120.000 km vervangen is, echter nu geeft het dashboard aan STOP, nu zeggen ze dat de distributie vervangen moet worden of hebben ze de boordcomputer niet gereset?
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten