Ga naar inhoud
  • 0

STOP in het dashboard


LongJohnSilver

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het woordje STOP heeft absoluut niks met de distributie te maken... dit is een melding dat er iets goed mis is normaal.

 

Meestal in de sfeer van koeling of motorolie(druk/temp)

 

Wat is de km-stand nu en wat voor motor ligt erin..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan zou je nog 50dkm kunnen wat beteft de D-riem..

 

Heb je je koelvloeistofpeil al gecontroleerd? En je niveau van je remvloeistof? Je remvloeistof NIET zomaar bijvullen, eerst controleren hoe je schijven/blokken eraan toe zijn.

 

In het vagcomtopic staat een ledenlijst met vagcombezitters die tegen een geringe vergoeding/wat lekkers voor bij de koffie jouw auto wel willen/kunnen uitlezen omtrent die fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren...en Dames

 

Ik ben heden naar de garage geweest en heb de auto laten uitlezen, en ze kwamen met de Code's: 17924(regelklep), N156(inlaatspruitstuk), P1516(circuitonderbreking), P1128(systeem te arm), P1683, P1636 en P0134 pfff een en ander hebben ze gereset...maar als ik de auto start komt er toch weer STOP te staan...nu weet de garage het ook niet en ik al helemaal niet.

Dus als ik de sleutel op contact zet knippert mijn hele dashboard, en als ik dan start komt er STOP te staan maar loopt verder zonder problemen.

Wel raar als alles uitgelezen is en gereset, en toch weet niemand wat het is. hoe nou verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren...en Dames

 

Ik ben heden naar de garage geweest en heb de auto laten uitlezen, en ze kwamen met de Code's: 17924(regelklep), N156(inlaatspruitstuk), P1516(circuitonderbreking), P1128(systeem te arm), P1683, P1636 en P0134 pfff een en ander hebben ze gereset...maar als ik de auto start komt er toch weer STOP te staan...nu weet de garage het ook niet en ik al helemaal niet.

Dus als ik de sleutel op contact zet knippert mijn hele dashboard, en als ik dan start komt er STOP te staan maar loopt verder zonder problemen.

Wel raar als alles uitgelezen is en gereset, en toch weet niemand wat het is. hoe nou verder....

 

17924 P1516

nl Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156)    onderbreking 
du Ventil Registersaugrohrumschaltung (N156)    Unterbrechung 
en Intake Manifold Changeover Valve (N156)    Circuit Open 
Extra info bij de foutcodes.   Intermittent 

Mogelijke oorzaken: 
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) 
Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) defect 

Mogelijke oorzaken: 
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) 
Check / vervang Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk 1 (N156) 
Doe een Output Test 
Gebruik een scope om het activeringssignaal te controleren tijdens de Output Test 

 

Die zie ik bij veel 1.8 20V zonder turbo.. heb er nog geen sensoren om vervangen.

 

17536 P1128

nl Lange termijn mengsel adapter (multi)bank 1    systeem te arm 
du Bank 1, Gemischadaption (mult.)    System zu mager 
en Fuel Trim; Bank 1 (Mult)    System too Lean 
Extra info bij de foutcodes.   Intermittent 

Mogelijke verschijnselen: 
Storingslampje brandt 

Mogelijke oorzaken: 
Luchtmassameter defect 
Controleer Zuurstof Sensor 
Brandstofinjectoren defect 
Lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat. 
Waarschijnlijke oorzaak is brandstofdrukpomp, injectors, lekke inlaat/uitlaat, luchtinblaassysteem, slang lek. 

Mogelijke oplossingen: 
Check/vervang Luchtmassameter 
Check Controle van de Zuurstof Sensor (Check Zuurstof Sensor) 
Check/vervang Brandstofinjectoren 
Check op lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat. 
Controleer ook de injectoren, brandstofdruk (hoe staat het met je filter?) en eventuele luchtslangen op lekkage (voornamelijk de slangen die uitmonden in je aanzuigbuis). 
Kijk in het meetwaarde blok naar de lmm en de verdere gegevens zoals labda etc. Ga gewoon rijden met de testkast erin. 
Heb deze storing ook eens gehad, van alles vervangen (incl. lmm meter) op een gegeven ogenblik smoorklephuis schoongemaakt, daarna is storing niet weer opgetreden. 

Extra info: 
Zie additional Information on Fuel Trim 
We hebben al de lambda's vervangen en de luchtmassameter! Als je de storing wist, gaat na ca. 50 km. gereden te hebben het motormanagement lampje weer branden en dezelfde storingscode zit er weer in. Onze klant is zelf al bij diverse VW dealers geweest en die komen er 1,2,3 ook niet uit! 
Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het volgende: In 2002 is er een schrijven gegaan naar alle Skoda-dealers dat er een probleem is met het regelapparaat van de Octavia 2.0/85 Kw motor uit 2000. Deze geeft steeds ten onrechte storingscode 16555/16556 en 17535/17536. Dit schijnt alleen voor te komen als het regelapparaat softwareversie 3 heeft. Als het motorregelapparaat vervangen wordt door één met softwareversie 5 is het probleem opgelost. Het onderdeelnummer van het regelapparaat is 06A906018 FH. Volgens de importeur moet je dan een heel nieuw regelapparaat bestellen, maar waarschijnlijk kan de software in het bestaande regelapparaat ook wel vervangen worden. 

 

P1636, P1683

Beide Airbag, niet belangrijk wbt je probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu knippert niet alleen de verlichting van het dashboard en komt er STOP te staan, nu valt de auto uit en hoor ik een relais ratelen....uitgelezen en wel, maar geeft niets aan met betrekking tot deze fout, heb me zelfs een digital obd2/can/car scanner gekocht. kan wel uitlezen resetten bla bla bla maar deze fout geeft hij niet aan, net zoals in de garage weten ze het niet. pffffffffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden