Ga naar inhoud
  • 0

Zeer moeilijk starten 1x op meerdere weken, opgelost


RogerPassat

Vraag

Al enige tijd wil mijn passat TDI soms niet starten. Het irritante is dat het ongeveer 1x per 2 maanden voor kwam. Nu het kouder wordt gebeurt het wat vaker, al waren de tempraturen dan nog steeds rond de 10 graden. Het is net alsof de wagen op dat moment geen brandstof krijgt. Als ik de sleutel dan enkele seconden vast houdt en doorstart, komt ie wel moeizaam op gang en loopt dan heel even "op 3 poten". Als je dan opnieuw start....geen enkel probleem. Ook in de tussenliggende periode tussen de storing start ie normaal.

 

Tijdens mijn laatste bezoek aan Jos is de pomp al gecontroleerd en ook het brandstoffilter vervangen. Hier ligt het dus niet aan. Ook gaf hij aan dat de wagen verder normaal loopt en trekt.

De gloeispiralen lijkt me sterk want het gebeurde in de zomer ook. Toen is ie ook door sven uitgelezen en er kwamen geen storingen uit.

 

Kan het met de LMM of de Brandstoftemperatuursensor (G81) te maken hebben of wie heeft er ideën ? Ik erger me er rot aan. :angry::angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update: sinds gistermorgen is ie helemaal niet meer aan de praat te krijgen.

Staat sindsdien onder een dik pak sneeuw, daar de monteur niet met de autokar de straat in kan wegens een complete ijsbaan (strooien vinden ze blijkbaar niet nodig bij ons).

 

Nu las ik dit topic:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=812330

 

Zou dit het probleem kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het zal toch niet waar zijn Roger dat het de temp sensor is he!

Had je ook wel eens dat de temp meter fluctueerde?

Wel echt balen kerel!

Heb je een auto nodig? Heb je er wel nog 1 nu?

 

 

Ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel zou kunnen zijn. Temperatuurmeter doet gewoon zijn werk (komt normaal op en valt ook niet terug). Wat ik wel merkte is dat de ABS en ESP lampjes langer blijven branden na het starten (toen ie nog aansloeg) en nu tijdens het niet willen starten dat deze beiden gingen knipperen. Ik weet echter niet of dit met elkaar te maken heeft.

Jos ging er alvanuit de temperatuursensor het probleem niet is. Hij gaf al aan dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn.

 

Momenteel rijd ik noodgedwongen met de cabriolet (op zomerbanden). 8-)8-)

Passat staat nu bij een garage met ervaring in TDI's. Vermoedelijk wordt ie pas op het eind van de week bekeken, het schijnt dat veel mensen hulp nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update voor degenen die het probleem herkennen:

De boosdoener was dus toch de pomp (tandem, brandstof en opvoer of hoe de benaming ook mag zijn).

2 maanden na herstel geen enkel probleem meer gehad. De oude pomp had een lekkage waardoor vermoedelijk lucht in het circuit terecht kwam. Kostte wel wat maar ik kan weer vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden