Ga naar inhoud
  • 0

Diverse BG producten: Oliepeil NIET meer gezakt


jstruijk

Vraag

Ik heb van diverse collega's bij de auto opleidingen de naam "BG 44k" horen vallen.

Het schijnt een van de weinig echt bewezen reinigers te zijn voor je injectors, brandstofsysteem en verbrandingskamer. Diverse VW/Audi dealers in de USA schijnen het te gebruiken. :blink:

This patent-protected, modern treatment, which is simply added to a full tank of petrol, safely cleans away accumulated deposits in parts of the engine fuel system (including injectors) and from the intake components, intake valves and combustion chambers.

 

Iemand ervaring mee?

Heb bv de volgende "test" gevonden: http://www.fueltechexperts.com/2008/08/ ... and-bg244/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Na de spoeling en toevoeging van de BG producten heb ik op een gegeven moment weer de melding gekregen dat het oliepeil te laag was. Helaas wist ik niet precies hoeveel KM ik toen afgelegd had doordat het papiertje met de KM standen niet meer te vinden was in het dashboardkastje (beetje teveel opgeruimd door vrouwlief denk ik :P ). Ik heb daarop de boel in stapjes afgevuld tot max om zo te weten te komen hoeveel olie er nu precies in gaat vanaf het melden door de sensor. Vervolgens heb ik bijgehouden op welke KM stand de sensor weer een melding gaf en er dus eigenlijk te weinig olie in zat. De resultaten zijn de volgende:

 

145598: Melding op dash "Check oil level" = Min

+250ml => resultaat: 1 streepje boven Min

+250ml => resultaat: half tussen Min/Max + 1 streepje

+250ml => resultaat: Max

Dus vanaf de melding "Check oil level" (Min) tot Max is 750ml.

Op KM stand 148400 kwam de melding "Check oil level" weer terug. Er is dus op +/- 2000KM +/- 750ml olie verbruikt.

 

Wat ik hieruit op kan maken is dat het verbruik verminderd is, maar echt niet weg is. Tevens denk ik dat er ook groot verschil zit in het rijden van snelweg kilometers en het rijden in de stad. In de stad dus korte stukje heeft een veel hoger verbruik als resultaat.

Nadeel was ook van deze "test" dat het niet uitgevoerd is in de normale rij omstandigheden (woon-werk). Hoogstwaarschijnlijk gaan we nogmaals de producten proberen, maar dan met gebruik van een apparaat waarmee we de motor grondiger kunnen reinigen en dan ook direct alle toevoegingen gebruiken en netjes loggen van KM's.

 

O ja, en Matthijs heeft gelijk want de Koni's zitten eronder :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden