Ga naar inhoud
  • 0

Keyless Entry Problemen - Herkenbaar?


Sapstengel

Vraag

Ben erg benieuwd of meer mensen problemen hebben met het keyless entry (Kessy) systeem van Volkswagen.

 

Vanmiddag reed m'n vrouw in de passat naar mijn ouders. Daar wilde ze iets afgeven, dus stapt uit terwijl de motor nog liep, de sleutel in haar tas zat, haar tas op de bijrijders stoel en kind achterin. Op het moment van dichtslaan rijdersportier zei Passat -klik-. Alle deuren op slot en kind in de auto. Nu hebben we het geluk dat mijn ouders op fietsafstand van ons huis wonen en mijn zoontje de humor wel inziet van dergelijke situaties. Dus de reservesleutel met de fiets ophalen, terwijl mijn moeder kiekeboe speelde, bood uitkomst. Minder prettige omstandigheden zijn ook zonder al te veel fantasie voor te stellen.

 

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

En zo ja, is de oorzaak/oplossing bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Kees,

 

Nee, herken ik niet...Sterker nog: ik wilde de auto afsluiten, maar hij bleef maar weer open gaan. Ik snapte er geen r&^t van. Wat bleek: mijn sleutels lagen nog in de kofferbak...Daarna probleemloos op slot. De mijne WIL dus niet eens op slot als de sleutels 'in' de auto liggen...Lijkt me dus een typisch gevalletje ra, ra, politiepet; of een dochter die de vergrendelingsknop heeft gevonden...:lol:

 

Wat me overigens wel verbaasd, is dat de motor blijft lopen, ondanks dat ik met sleutel het voertuig verlaat? Mss bepaalde afstand, of vanuit veiligheidsredenen niet van toepassing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motor blijft idd lopen uit veiligheidsoverweging. Zodat je altijd weg kan rijden in een noodsituatie. ( je staat op een spoor-overweg en je sleutel valt uit het raam. b.v.). Maar de deur zou niet zomaar op slot mogen springen. Misschien een storing in het slot of door het hard dichtgooien toch de schakelaar op de buitenhendel bediend toen de deur al dicht was. Maar het zal wel uitdraaien op een gevalletje shit happens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@VDub: Doe mij dan maar een 18-jarige schone...

 

@Ronald: ben wel blij dat de motor standaard blijft lopen. Wanneer je in Duitsland het verwijderen van v-Max wil controleren en de batterij van je zender is leeg, dan heb ik liever niet dat de motor - en daarmee de stuurbekrachtiging, rembekrachtiger en overige systemen - uitvalt.

 

@vwgtig60: In dat geval zou de reservesleutel toch uitkomst moeten bieden? Hij reageerde namelijk nergens meer op. alleen met de "verborgen" sleutel in de zender kon de deur geopend worden.

 

Vandaag staat ie bij de garage. Ben benieuwd naar de oorzaak, omdat de vagcom geen fout geregistreerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@VDub: Doe mij dan maar een 18-jarige schone...

 

@Ronald: ben wel blij dat de motor standaard blijft lopen. Wanneer je in Duitsland het verwijderen van v-Max wil controleren en de batterij van je zender is leeg, dan heb ik liever niet dat de motor - en daarmee de stuurbekrachtiging, rembekrachtiger en overige systemen - uitvalt.

 

@vwgtig60: In dat geval zou de reservesleutel toch uitkomst moeten bieden? Hij reageerde namelijk nergens meer op. alleen met de "verborgen" sleutel in de zender kon de deur geopend worden.

 

Vandaag staat ie bij de garage. Ben benieuwd naar de oorzaak, omdat de vagcom geen fout geregistreerd heeft.

 

oei oei gaan die weer zweten in de garage voor dat probleem te vinden

zeker omdat je dat kessy systeem niet veel tegenkomt

heb het voor den eerste keer gezien bij de r36 op de guymoddag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de hier bekende "Bieg" heeft dat ook gehad met zn A6 toen we bij de poort van Groningen gegeten hadden na de Emden-meeting.., hij start zn auto, gooit de deur dicht loopt om de auto heen en plof alles op slot.. met de motor aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de hier bekende "Bieg" heeft dat ook gehad met zn A6 toen we bij de poort van Groningen gegeten hadden na de Emden-meeting.., hij start zn auto, gooit de deur dicht loopt om de auto heen en plof alles op slot.. met de motor aan..

gelukkig was de garage niet ver weg (emden fabriek)

hoe hebben ze dat toen opgelost , had ie de sleutel nog vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad: ik had kort daarvoor de batterij in de sleutel laten vervangen en de nieuwe batterij bleek net iets dunner te zijn? :blink: waardoor er geen goed contact was en de sleutel het soms wel en soms niet deed. Der juiste dikte batterij bracht uitkomst.

 

Overigens heb ik ook dat de kofferbak weer openspringt als je de sleutel erin laat liggen en ook bij mij blijft de motor lopen als ik bij de auto wegloop met de sleutel op zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vwgtig60: In dat geval zou de reservesleutel toch uitkomst moeten bieden? Hij reageerde namelijk nergens meer op. alleen met de "verborgen" sleutel in de zender kon de deur geopend worden.

 

 

Als je motor loopt met contact aan werken je afstandbedieningen niet. Dan moet je idd handmatig met de noodsleutel de deur open maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden