Ga naar inhoud
  • 0

Helderheid dashboardverlichting 3C


Riconl

Vraag

Na 4 weken weg te zijn geweest in reparatie heb ik eindelijk mijn Passat weer terug.

7000euro schade maar hij is weer helemaal netjes.

Heb die 4 weken in een Golf 6 TDI gereden met witte dashboard verlichting dus misschien dat het daar aan licht.

 

Ik heb het idee dat na de reparatie het blauw van mijn dashboard verlichting minder helder is.

De dimmer staat op max maar toch heb ik het gevoel dat het blauw eerst helderder was.

Is dit mogelijk dat dit ineens anders is? Lijkt niet dat er ergens een lampje/led niet meer werkt.

Kan dus ook zijn door mijn gewenning aan de witte verlichting in de Golf 6.

 

Is dit met VAG Com misschien nog aan te passen kwa helderheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dashboards is inderdaad met LED's verlicht.

De intensiteit is blijkbaar ook aan te passen via vagcom, adaption. Maar misschien wordt dit niet door alle boornetapparaten ondersteunt, maar met een 30 bit HI kan het blijkbaar wel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dashboards is inderdaad met LED's verlicht.

De intensiteit is blijkbaar ook aan te passen via vagcom, adaption. Maar misschien wordt dit niet door alle boornetapparaten ondersteunt, maar met een 30 bit HI kan het blijkbaar wel.

 

grtz, dre

 

Hallo Dreke, ik zie hier de term "adaption" voorbij komen en ik heb hier een vraagje over waar jij vast wel het antwoord op weet. :lol:

Ik heb zelf al wat dingen met VCDS 912 ingesteld en heb deze optie bij diverse onderdelen zien staan maar wat kan je hier nu eigenlijk mee en hoe weet je nu of je dat kan gebruiken?

 

Groet Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met adaption kan je dingen aanpassen die je niet kan wijzigen met codering, bv standaardwaarden bijstellen enz.

Zo kan je bv. bij je tacho het gemiddeld verbruik aanpassen aan de reëele waarde als die te weinig aangeeft (wat die normaal gezien doet).

Of je kan bij de RNS het verborgen menu inschakelen (ADAPTION -> kan 50 -> waarde op 1 zetten ipv 0). Mogelijkheden zijn legio....

Let op, je kan hier ook makkelijk dingen fout doen, dus vooraleer je iets begint hoor je wel te weten wat je aan het doen bent!

 

Vagcom geeft in veel gevallen een lijstje met mogelijke waarden. En vanaf 912 werkt die al gedeeltelijk met pulldownmenu's waar al een redelijk goede beschrijving instaat.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met adaption kan je dingen aanpassen die je niet kan wijzigen met codering, bv standaardwaarden bijstellen enz.

Zo kan je bv. bij je tacho het gemiddeld verbruik aanpassen aan de reëele waarde als die te weinig aangeeft (wat die normaal gezien doet).

Of je kan bij de RNS het verborgen menu inschakelen (ADAPTION -> kan 50 -> waarde op 1 zetten ipv 0). Mogelijkheden zijn legio....

Let op, je kan hier ook makkelijk dingen fout doen, dus vooraleer je iets begint hoor je wel te weten wat je aan het doen bent!

 

Vagcom geeft in veel gevallen een lijstje met mogelijke waarden. En vanaf 912 werkt die al gedeeltelijk met pulldownmenu's waar al een redelijk goede beschrijving instaat.

 

grtz, dre

 

Ok, bedankt, ik ga dit eens verder onderzoeken. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden