Ga naar inhoud
  • 0

3C voetverlichting werkt niet meer


geani

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of je moet de nieuwe boordelectronica hebben, daar kan je aanmelden dat er leds inzitten of niet...

Maar een weerstand parallel met de leds werkt ook prima (heb ik op het ogenblik zo, maar ik weet de waarde niet meer., wel dat het gewoon een 1/4 watt weerstand is...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik klooi liever niet met weerstanden want deze worden enkel maar warm

 

Wat is die nieuwe boordelektronica?

 

Ik weet dat de voetverlichting van passat cc standaard leds zijn.

 

Of je moet de nieuwe boordelectronica hebben, daar kan je aanmelden dat er leds inzitten of niet...

Maar een weerstand parallel met de leds werkt ook prima (heb ik op het ogenblik zo, maar ik weet de waarde niet meer., wel dat het gewoon een 1/4 watt weerstand is...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hem vandaag gemonteerd. aansluitingen zijn identiek aan de vorige versie, wel kun je veel meer programmeren, je kan er TFL's op aansluiten, enz... Ik heb deze 110 € betaald incl verzending uit Duitsland... Er was wel zo'n rode klem van weg, maar die heb ik overgebouwd van de oude...

Ik moet nog verder uitzoeken wat er allemaal mogelijk is... maar bv. voor wie geen xenons heeft : kan kiezen uit bochtverlichting over mistlicht, grootlicht, of de uitgang van de zijpinker (wordt niet gebruikt aangezien de uit de ruitmotorsturing komt)

En deze is dan voor jou : LC,25,6,Fussraumleuchtenkennlinie 0=Standard/1=LED

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

Die lc 25, 6, 1= led

Waar vind je dit in vagcom?

 

 

quote="dreke"]Heb hem vandaag gemonteerd. aansluitingen zijn identiek aan de vorige versie, wel kun je veel meer programmeren, je kan er TFL's op aansluiten, enz... Ik heb deze 110 € betaald incl verzending uit Duitsland... Er was wel zo'n rode klem van weg, maar die heb ik overgebouwd van de oude...

Ik moet nog verder uitzoeken wat er allemaal mogelijk is... maar bv. voor wie geen xenons heeft : kan kiezen uit bochtverlichting over mistlicht, grootlicht, of de uitgang van de zijpinker (wordt niet gebruikt aangezien de uit de ruitmotorsturing komt)

En deze is dan voor jou : LC,25,6,Fussraumleuchtenkennlinie 0=Standard/1=LED

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi geani,

 

byte 25 bit 6 aanvinken. Kan zijn dat er geen uitleg bijstaat. En het kan ook dat het niet aangenomen wordt. Volgens mij werkt dat alleen met een 3C8 xxx xxx module, en niet met een 3C0 module. Met die TFL's is dat ook zo...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat bij Central elektric?

Ik heb Module 3c8937049 e en ik zie dit nergens staan :(

Hoe komt dit toch dat die 3c's zoveel verschillen hebben.

 

Hoi geani,

 

byte 25 bit 6 aanvinken. Kan zijn dat er geen uitleg bijstaat. En het kan ook dat het niet aangenomen wordt. Volgens mij werkt dat alleen met een 3C8 xxx xxx module, en niet met een 3C0 module. Met die TFL's is dat ook zo...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is een ongedocumenteerde functie... er zal bij dat niets staan, of het vakje is niet te zien...

Dan moet je in de binaire code (boven de vakjes) de zevende 0 een 1 maken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal dit eens proberen.

 

Waar haal jij al die info eigenlijk aangaande vag com?

 

Grts

 

Dit is een ongedocumenteerde functie... er zal bij dat niets staan, of het vakje is niet te zien...

Dan moet je in de binaire code (boven de vakjes) de zevende 0 een 1 maken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VEEEEEL grasduinen op internet. Veel forums lezen (Fourtidude, My-gti,motor-talk,myturbodiesel, enz....), en af en toe ontekt er iemand toch eens een nieuwe functie....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag dus gekeken naar rood witte voetverlichting.

 

dreke had al eens 2 draden van boordnet klaar gelegd dit voor drukschakelaar portier en nog een andere.

 

nu wou ik testen wat wat was en plots knipperde mijn testerlampje een paar keer en ging de voetverlichting niet meer.

 

 

ik veronderstel dat ik een slechte tester heb en dat er een + door mijn tester naar andere + is gegaan :cry:

 

al de zekeringen gekeken en vind nergens een kapotte.

 

krijg wel foutmelding in vagcom

 

 

 

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl

Control Module Part Number: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E

Component and/or Version: Bordnetz-SG H54 2602

Software Coding: E78B8F2700041A004700000030000000802B5D435C000100000000000000

Work Shop Code: WSC 12345 159 67893

Additional Info: 3C1955419A Wischer 281008 004 0206 1K0955559AH RLS 020309 054 0402

VCID: 336F0115522E491

7 Faults Found:

 

00061 - Footwell Lights

012 - Electrical Fault in Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101100

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 2

Reset counter: 74

Mileage: 164313 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

OFF

Voltage: 12.15 V

OFF

ON

OFF

OFF

OFF

 

 

 

 

weet er iemand raad :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je kortsluiting gemaakt hebt : fout wissen. Branden ze dan niet heb je ofwel een permanente kortsluiting, ofwel een onderbreking in een vn de draden.

Eén draad komt van boordnet, andere is gewoon massa. Ik heb twee draden gelegd ivm. het omschakelen wit/rood...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik foutmelding wis en doe deur open krijg ik terug een foutmelding

 

Maar er liggen nergens draden open ofzo. En heb nergens anders aangekomen.

 

Enigste wat ik kan denken is een zekering want ik veronderstel dat hij fout geeft doordat er geen stroom meer door zekering kan?

 

Als je kortsluiting gemaakt hebt : fout wissen. Branden ze dan niet heb je ofwel een permanente kortsluiting, ofwel een onderbreking in een vn de draden.

Eén draad komt van boordnet, andere is gewoon massa. Ik heb twee draden gelegd ivm. het omschakelen wit/rood...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze zijn R8 leds, als je ze ompoolt gaan ze rood branden (toch heel even zonder extra regeling...). Dus ofwel een kortsluiting, ofwel een kabelbreuk...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal nog eens moeten controleren. Blijkbaar kan het zekering 15 zijn. Zie hier niet direct iets aan maar zal toch maar eens vervangen. Zal morgen eens proberen.

 

Bij de polo van vriendin was er ook eens een zekering stuk en dit zag je ook niet met blote oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles werkt dus weer naar behoren.

 

Vraag me niet hoe of wat want enigste dat ik heb gedaan is er niet mee gereden en weekend :)

 

En plots gaat alles weer. Zelfs vagcom fout moet ik nog wegdoen

 

Kan eindelijk weer verder prutsen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren ik blaas weer even wat leven in een oud topic.

 

Ik heb dus het zelfde probleem als geani.

En ben wel benieuwd hoe jin dit heeft opgelost.

Ik heb zelf een 3C8937049 E highend boordnet en bij mij gaan de leds dus ook uit na 2sec.

Nu lees ik een stukje van dre, dat als je dan bij byte 25 bit 6 ben, dan zie ik ook niets.

Op de foto zit ik in byte 25 maar onder de 4 geen rijtje met bits. Is het de bedoeling dat ik van de twee nullen (00) (01) moet maken zodat ik dan een menu krijg met de bits of moet ik van de 3de 00100000 op de binary line een 1 maken.

 

9epybame.jpg

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden