Ga naar inhoud
  • 0

Hardere sirene


Dynamo

Vraag

Hallo allemaal,

 

Kan iemand mijn helpen met het volgende ik wil graag dat het alarm meer herrie :angry: maakt als het afgaat.

Is de bestaande sirene zomaar te vervangen voor een andere of heeft iemand een beter idee of ervaring hier mee.

 

Ik hoor jullie graag

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bart, hoor je een claxon (tuut tuut) of een sirene(wiewiew)? :)

Als het een claxon is,heb je kans dat hij met vagcom op sirene te zetten is,ik heb dat bij mijn 3bg uit 2003 wel kunnen doen,maar bij een andere passat waar ik het bij probeerde lukte het niet omdat hij geen sirene leek te hebben.Ik heb later gelezen dat het er vanaf hangt wat voor een alarmsysteem er fabriek af gemonteerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ff gecheckt en hij doet "tuut tuut" en is uit 2004 maar ik weet niet wat voor een alarm er vanuit de fabriek in is gezet.

 

Is het geluid van het alarm nu via de orginele claxon of via een externe luidspreker/sirene??

 

En dan had ik ook nog de vraag over vagcom want ik heb al diversen apparatuur en verhalen op internet gezien maar wat is nu een betaalbaar apparaat voor de hobbyist en kan je met de kleinere apparaten alleen uitlezen of ook wijzigen of heb je hier de laptop voor nodig?

 

gr bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ombouw naar een luidere sirene staat in de kennisbank: viewtopic.php?f=159&t=34855

 

De claxon is gewoon een claxon en dient geen ander doel.

Achterin de 3BG is standaard het toetertje van het alarm gemonteerd, vervangen kan dus door een losse sirene met ingebouwde backup accu. Deze is zeker een stuk luider en aan te bevelen.

 

Wat vag-com betreft, die is vaker gesteld, zoek even in het vag-com deel van de site.

De goedkopere handheld apparaten heb je weinig aan, vaak beperkt uitlezen, laat staan wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ombouw naar een luidere sirene staat in de kennisbank: viewtopic.php?f=159&t=34855

 

De claxon is gewoon een claxon en dient geen ander doel.

Achterin de 3BG is standaard het toetertje van het alarm gemonteerd, vervangen kan dus door een losse sirene met ingebouwde backup accu. Deze is zeker een stuk luider en aan te bevelen.

 

Wat vag-com betreft, die is vaker gesteld, zoek even in het vag-com deel van de site.

De goedkopere handheld apparaten heb je weinig aan, vaak beperkt uitlezen, laat staan wijzigen.

 

okay bedankt dan ga ik ff inde kennisbank duiken

 

gr bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem met af-fabriek alarm is dat de toeter of sirene (bij interne bewegingssensoren) achter de C-stijl is gemoteerd en daardoor gedempt overkomt. Ik heb de toeter omgebouwd naar sirene en de sirene onder de motorkap geplaatst tbv meer/helder geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh, ik heb eens een forumlid op bezoek gehad die af-fabriek IRU (Innen Raum Uberwachung) had met sirene maar deze klonk net als de toeter gedempt van buitenaf, ik ging er vanuit dat die sirene ook achter de c-stijl zou zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan in vagcom je alarm sirene op duits of de rest van europa in stellen,volgens mij zit het em daarin. Als de wagen uitgerust is met het uitgebreidere alarm dan kan je het alarm volgens mij instellen met vagcom.dan is duits de claxon in de kofferbak en de rest van europa de sirene.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

46 - Central Conv: Adaptation - 10

 

Pas op

 

Dit gedeelte werkt alleen voor electrische raam bediening.

Heb je raamzwengels ga dan naar [35 - Cent. Locks]

 

Voor de claxon bij ont- en vergrendelen heb je een toeter op de zg. G12 aansluiting nodig, dat is de alarmtoeter. Sommige Passat's en Golfjes hebben deze af-fabriek wel mee gekregen (geluk gehad) zonder alarm, maar in de regel moet je ook alarm hebben voor deze optie.

 

Modeljaar 1998 en ouder. kanaal 03 auto lock

kanaal 04 auto unlock

kanaal 05 bewaking van het interieur: aan- en uitschakeling bij tweemalig gebruik (0 = uit; 1 = aan) *

kanaal 08 knipperlicht bij ontgrendelen

kanaal 09 knipperlicht bij vergrendelen

kanaal 10 signaal van het auto-alarm: 1 = rest van de wereld; 2 = Duitsland; 3 = Groot Brittannië; beïnvloedt soort, duur en sterkte

 

Modeljaar 1999 en nieuwer. kanaal 03 auto lock

kanaal 04 auto unlock

kanaal 05 bewaking van het interieur: aan- en uitschakeling bij tweemalig gebruik (0 = uit; 1 = aan) *

kanaal 06 claxon bij ontgrendelen

kanaal 07 claxon bij vergrendelen

kanaal 08 knipperlicht bij ontgrendelen

kanaal 09 knipperlicht bij vergrendelen

kanaal 10 signaal van het auto-alarm: 1 = rest van de wereld; 2 = Duitsland; 3 = Groot Brittannië; beïnvloedt soort, duur en sterkte

 

 

* Dat kan natuurlijk alleen maar als je de vereiste hardware in de auto hebt. Met andere woorden, als je auto is uitgerust met alarm, is het ook uitgerust met volumetrisch alarm? Het laatste kun je checken aan de lampjes achterin, welke ook de ruimtebewaking sensoren bevatten. Verder kun je nog checken of je onderop je B-stijl een knop hebt zitten waarmee je handmatig het volumetrisch alarm kunt uitzetten. Ontbreken deze items, zit het niet op de auto en krijg je een error bij het activeren. Bron: Gbn

 

Informatie (specifiek per auto, model en bouwjaar) is beschikbaar voor Audi, Seat, Skoda en Volkswagen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb deze text gekopieerd van Gerrit Speek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden