Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3B5 motor af en toe niet aanslaan, startblokkering ?


wileenVW

Vraag

Hallo Forum,

 

heb mij vandaag aangemeld , dus sorry als ik fouten maak.

 

Het probleem:

mijn passat van eind 1997 met ADR motor (LPG) wil af en toe niet aanslaan, dit gebeurt altijd als de motor is warm gereden zeg na een rit van 20 minuten , na een een uur wil ik dan wegrijden.

 

De startmotor draait rond maar motor wil niet aanslaan :( (normaal slaat de motor direkt aan) , je kunt dan een reeks startpogingen ondernemen maar er gebeurt niets.

Na ca 15 minuten wachten start ie gewoon of als er niks gebeurt is.

 

Bovenstaand probleem heb ik al langer maar nu neemt de frequentie toe , van een paar keer per jaar naar wekelijks.

Dus ik wil hier van af.

 

Gisteren deed het zich dit probleem ook voor en heb met beide sleutels geprobeerd te starten zonder resultaat.

Vanmorgen was er niks aan de hand.

 

Wie heeft er voor mij tips, de vraagbaak van Olving helpt mij niet.

 

m.v.g. Wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben een dieselaar en ik weet niet of dit voor benzine/LPG ook geldt.

 

Probeer eerst de accu uit door met startkabels te starten als hij warm is. Gaat dit wel goed dan is de accu kapot. Accu vervangen en gelijk het laadstroomcircuit nameten of hij wel genoeg bijlaad.

 

Indien dit niet gaat trek de stekker van de temperatuursensor eens los en kijken of ie dan wel start. Indien hij dan wel start dan de startmotor vervangen.

De startmotor moet bij wame motor iets hoger in toerental draaien dan bij koude motor en als de startmotor er al een tijdje inzit willen hier de problemen ontstaan.

Schijnt vaker voor te komen heb ik mij laten vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo Martijn,

 

het starttoerental is bij warm en koud ongeveer hetzelfde, kan mij iemand iets vertellen aan het sleutelsymbool dat in display van de klok staat , kan ik daaraan zien of de startblokkering werkt of niet ?

 

als ik "nu" de sleutel omdraai op contact dan licht het symbool op en gaat na enkele seconden uit , motor start probleemloos.

 

Volgens mij bleef het lampje aan ook tijdens het starten toen de motor niet wilde aanspringen maar dat weet ik niet meer zeker, wie weet meer ?

Een kennis heeft een (universeel) uitleesapparaatje , wie weet of daarin ook codes uitgelezen kunnen worden m.b.t de startblokkering ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
starttoerental moet bijv 250rpm zijn om brandstof(toevoer) te leveren,is dat maar 240rpm, verschil bijna niet hoorbaar dan gaat de toevoer niet aan/open.

 

tja hoe kom je daar achter ?

 

je zou verwachten als de motor een tijdje daarvoor gebruikt is , accu dus opgeladen is het startprobleem niet optreedt en bij koude start eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer eerst de accu uit door met startkabels te starten als hij warm is. Gaat dit wel goed dan is de accu kapot. Accu vervangen en gelijk het laadstroomcircuit nameten of hij wel genoeg bijlaad.

 

Indien dit niet gaat trek de stekker van de temperatuursensor eens los en kijken of ie dan wel start. Indien hij dan wel start dan de startmotor vervangen.

De startmotor moet bij wame motor iets hoger in toerental draaien dan bij koude motor en als de startmotor er al een tijdje inzit willen hier de problemen ontstaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden