* Check Controle van de Zuurstof Sensor (Check Zuurstof Sensor)
* Check/vervang Brandstofinjectoren
* Check op lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat.
* Controleer ook de injectoren, brandstofdruk (hoe staat het met je filter?) en eventuele luchtslangen op lekkage (voornamelijk de slangen die uitmonden in je aanzuigbuis).
* Kijk in het meetwaarde blok naar de lmm en de verdere gegevens zoals labda etc. Ga gewoon rijden met de testkast erin.
* Heb deze storing ook eens gehad, van alles vervangen (incl. lmm meter) op een gegeven ogenblik smoorklephuis schoongemaakt, daarna is storing niet weer opgetreden.
Nu heb ik de melding al meerdere malen gereset met VAG COM 3.11 echter blijft deze terugkomen ( de ene keer na 50 km, de andere keer na 200 km). Nu is het mooi om te weten wat de storing zou kunnen veroorzaken maar om nu een voor een de onderdelen te gaan vervangen lijkt me niet wenselijk (i.i.g. niet voor mijn portemonnee).
Nu heb ik weinig ervaring met loggen in Vag Com maar zou ik d.m.v. rijdend uitlezen alvast het e.e.a. uit kunnen sluiten (werking LMM, Lambdasonde etc)? Zo ja, welke kanalen moet ik dan loggen (Vag Com 3.11 i.c.m. VW Passat 3BG 1.8T 2001)?.
Een hoop vragen maar diagnosticeren door een garage zie ik niet zitten aangezien er in het verleden al eerder onderdelen zijn vervangen die niet de oorzaak v/e storing waren (in een vorige auto).
Kan het trouwens kwaad om door te blijven rijden met deze storing, ik merk niets aan de auto zelf..
Vraag
Rafael
Hallo heren,
Sinds enige weken heb ik een storing, met VAG COM komt er de volgende foutcode uit:
nl Lange termijn mengsel adapter (multi)bank 1 systeem te arm
du Bank 1, Gemischadaption (mult.) System zu mager
en Fuel Trim; Bank 1 (Mult) System too Lean
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
* Luchtmassameter defect
* Controleer Zuurstof Sensor
* Brandstofinjectoren defect
* Lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat.
* Waarschijnlijke oorzaak is brandstofdrukpomp, injectors, lekke inlaat/uitlaat, luchtinblaassysteem, slang lek.
Mogelijke oplossingen:
* Check/vervang Luchtmassameter
* Check Controle van de Zuurstof Sensor (Check Zuurstof Sensor)
* Check/vervang Brandstofinjectoren
* Check op lekkage van de uitlaat voor de kat of inlaat.
* Controleer ook de injectoren, brandstofdruk (hoe staat het met je filter?) en eventuele luchtslangen op lekkage (voornamelijk de slangen die uitmonden in je aanzuigbuis).
* Kijk in het meetwaarde blok naar de lmm en de verdere gegevens zoals labda etc. Ga gewoon rijden met de testkast erin.
* Heb deze storing ook eens gehad, van alles vervangen (incl. lmm meter) op een gegeven ogenblik smoorklephuis schoongemaakt, daarna is storing niet weer opgetreden.
Nu heb ik de melding al meerdere malen gereset met VAG COM 3.11 echter blijft deze terugkomen ( de ene keer na 50 km, de andere keer na 200 km). Nu is het mooi om te weten wat de storing zou kunnen veroorzaken maar om nu een voor een de onderdelen te gaan vervangen lijkt me niet wenselijk (i.i.g. niet voor mijn portemonnee).
Nu heb ik weinig ervaring met loggen in Vag Com maar zou ik d.m.v. rijdend uitlezen alvast het e.e.a. uit kunnen sluiten (werking LMM, Lambdasonde etc)? Zo ja, welke kanalen moet ik dan loggen (Vag Com 3.11 i.c.m. VW Passat 3BG 1.8T 2001)?.
Een hoop vragen maar diagnosticeren door een garage zie ik niet zitten aangezien er in het verleden al eerder onderdelen zijn vervangen die niet de oorzaak v/e storing waren (in een vorige auto).
Kan het trouwens kwaad om door te blijven rijden met deze storing, ik merk niets aan de auto zelf..
Thanks
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten