passat161998 Geplaatst 20 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2010 hoi. ik heb een passat uit 1998 1.6 en ik voel hem licht schokken wanneer hij stationair loopt. ook houdt hij ff en en grijpt dan ineens aan na het schakelen naar de 2e 3e 4e versnelling. ik heb er al nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter ingezet maar geen resultaat. daarna heb ik de bobine vervangen. ook geen resultaat. ik heb de stekker van de lmm eraf gehaald en toen gestart. ineens was het stationair schokken veranderd in schommeling van 3oo toeren pm. tevens was het inhouden nog veel erger en af en toe plofte hij in de uitlaat. kan dit beteken dAt mijn lmm kapot is. ik hoop dat iemand me kan helpen. groeten bobbie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 de LMM kan de boosdoener zijn, een temperatuursensor ook.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 21 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 ik heb er toevallig net 3500 km opzitten naar spanje heen en weer en ik moet zeggen dat ik het heel appart vond wat de temperatuurmeter onderweg aangaf. soms was ik al gewoon 500 km aan een stuk aan het rijden en stond hij op 60 graden... zo ontzettend wazig en dan stond ik even stil en ging die terug naar 90 weer.(ook echt niet hoger) dus als je het zo bekijkt kan die dus verkeerde waardes afgeven waardoor hij zo raar doet. weet je toevallig welke temperatuursensor en waar deze zit? neem aan vlak bij het thermostaathuis? alvast bedankt. voor de rest is het een topauto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 als ie bij stilstand wel omhoog gaat is het vermoedelijk je thermostaat die open blijft staan. Tempsensor zit meestal achterop het blok, blauwe of groene = als de tempsensor defect is gaat ie meestal onder het rijden van 90 naar 60 of 0 en weer naar 90 bijv.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 21 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 ik zal dat eens even in de gaten houden hoe dat precies zit met de temperatuur. als de thermostaat open blijft staan komt de motor toch moeilijk op temperatuur?. dat is echt niet het geval namelijk. ik hou het even in de gaten en kom er nog op terug. alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 21 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 Temperatuur sensor en een kapotte thermostaat zou heel goed kunnen, als je de LMM eraf trekt moet ie normaal blijven lopen aangezien ie dan in een vaste waarde gaat staan die in de ECU zit geprogrameerd. Gasklephuis een schoonmaak beurt geven en opnieuw inleren kan ook nog wel eens helpen, maar dat is meer het puntje op de i. Nog wat leesvoer......... : viewtopic.php?t=30625 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 21 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 ik ben zonet bij de vw dealer geweest om de storingen te laten uitlezen. daar kwam 1 storing naar voren en dat was nokkenaspositiesensor g40. aantal malen geprobeerd te wissen maar sprong telkens terug in het systeem. ik ben nu van plan deze te gaan vervangen aangezien er verder geen storingen in stonden die terug kwamen. ik hou je op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 21 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2010 Als je niet iedere keer naar de dealer wilt, tenzij het gratis is, kun je hier forumleden vinden die dat uitlezen en wissen ook kunnen........... viewtopic.php?f=126&t=23943 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2010 nokkenassensor komt idd soms ook wel eens voor.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 25 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2010 ik krijg hem maandag binnen en zodra ik hem heb vervangen en heb getest laat ik het gelijk weten op het forum hier. kennis is macht toch haha. maar goed denk dat ook mij thermostaat open blijft staan, maar dat moet ik eerst nog even testen. alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 28 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2010 gister de sensor binnen gekregen dus lkkr aan de slag eidelijk. ik mijn nokkenastandwiel eraf meubelen zie ik ineens dat het de verkeerde sensor is(zucht.....) voor de zekerheid deze er even uit gehaald en vervolgens wel de goeie besteld. kon hem gelukkig ruilen alleen het duurt 2 dagen voor hij er is. ik met mijn eigenwijze kop tog dat ding schoonmaken en de kontacten van de stekker beetje schoonmaken en contactspray erop. alles in elkaar gezet en ben naar binnen gegaan. ik was er even klaar mee. smiddags moest ik ff wat oppikken en reed weg, merk ik dat hij ineens veel soepeler rijd. dus ik uitproberen he... ff vol gas en ja hoor gewoon boven de 5000 toeren(eerder onmogelijk. nu blijft hij goed rijden dus heb alles afgezegd en kijk het even aan. in ieder geval heel erg bedankt tot nu toe voor de hulp. groetjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 28 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2010 Nu hopen dat 'ie goed blijft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat161998 Geplaatst 28 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2010 echt een heel wazig verhaal he hahaha. ben natuurlijk helemaal blij, scheelt me weer 100 eurotjes . heeft iemand enig idee wat het aanhaalmoment is van het nokkenastandwiel?? heb hem nu op 80nm gezet. hoop dat iemand het weet. thnx alvast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passat161998
hoi.
ik heb een passat uit 1998 1.6 en ik voel hem licht schokken wanneer hij stationair loopt.
ook houdt hij ff en en grijpt dan ineens aan na het schakelen naar de 2e 3e 4e versnelling.
ik heb er al nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter ingezet maar geen resultaat.
daarna heb ik de bobine vervangen. ook geen resultaat.
ik heb de stekker van de lmm eraf gehaald en toen gestart.
ineens was het stationair schokken veranderd in schommeling van 3oo toeren pm.
tevens was het inhouden nog veel erger en af en toe plofte hij in de uitlaat.
kan dit beteken dAt mijn lmm kapot is.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
groeten bobbie
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten