Ga naar inhoud
  • 0

passat 1.6 houdt in


passat161998

Vraag

hoi.

 

ik heb een passat uit 1998 1.6 en ik voel hem licht schokken wanneer hij stationair loopt.

ook houdt hij ff en en grijpt dan ineens aan na het schakelen naar de 2e 3e 4e versnelling.

ik heb er al nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter ingezet maar geen resultaat.

daarna heb ik de bobine vervangen. ook geen resultaat.

ik heb de stekker van de lmm eraf gehaald en toen gestart.

ineens was het stationair schokken veranderd in schommeling van 3oo toeren pm.

tevens was het inhouden nog veel erger en af en toe plofte hij in de uitlaat.

 

kan dit beteken dAt mijn lmm kapot is.

 

ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

groeten bobbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb er toevallig net 3500 km opzitten naar spanje heen en weer en ik moet zeggen dat ik het heel appart vond wat de

temperatuurmeter onderweg aangaf.

soms was ik al gewoon 500 km aan een stuk aan het rijden en stond hij op 60 graden...

zo ontzettend wazig en dan stond ik even stil en ging die terug naar 90 weer.(ook echt niet hoger)

dus als je het zo bekijkt kan die dus verkeerde waardes afgeven waardoor hij zo raar doet.

weet je toevallig welke temperatuursensor en waar deze zit?

neem aan vlak bij het thermostaathuis?

alvast bedankt.

voor de rest is het een topauto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ie bij stilstand wel omhoog gaat is het vermoedelijk je thermostaat die open blijft staan.

 

Tempsensor zit meestal achterop het blok, blauwe of groene = als de tempsensor defect is gaat ie meestal onder het rijden van 90 naar 60 of 0 en weer naar 90 bijv..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Temperatuur sensor en een kapotte thermostaat zou heel goed kunnen, als je de LMM eraf trekt moet ie normaal blijven lopen aangezien ie dan in een vaste waarde gaat staan die in de ECU zit geprogrameerd.

Gasklephuis een schoonmaak beurt geven en opnieuw inleren kan ook nog wel eens helpen, maar dat is meer het puntje op de i.

 

Nog wat leesvoer......... : viewtopic.php?t=30625

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben zonet bij de vw dealer geweest om de storingen te laten uitlezen.

daar kwam 1 storing naar voren en dat was nokkenaspositiesensor g40.

aantal malen geprobeerd te wissen maar sprong telkens terug in het systeem.

ik ben nu van plan deze te gaan vervangen aangezien er verder geen storingen in stonden die terug kwamen.

 

ik hou je op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gister de sensor binnen gekregen dus lkkr aan de slag eidelijk.

ik mijn nokkenastandwiel eraf meubelen zie ik ineens dat het de verkeerde sensor is(zucht.....)

voor de zekerheid deze er even uit gehaald en vervolgens wel de goeie besteld.

kon hem gelukkig ruilen alleen het duurt 2 dagen voor hij er is.

ik met mijn eigenwijze kop tog dat ding schoonmaken en de kontacten van de stekker beetje schoonmaken en contactspray erop.

alles in elkaar gezet en ben naar binnen gegaan.

ik was er even klaar mee.

smiddags moest ik ff wat oppikken en reed weg, merk ik dat hij ineens veel soepeler rijd.

dus ik uitproberen he... ff vol gas en ja hoor gewoon boven de 5000 toeren(eerder onmogelijk.

nu blijft hij goed rijden dus heb alles afgezegd en kijk het even aan.

 

in ieder geval heel erg bedankt tot nu toe voor de hulp.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden