Ga naar inhoud

Van dof naar glimmen


VWfreak1990

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Hmm... ik zal eens op een mooie dag met die auto aan de gang gaan. Hij is nu een paar keer uitgeleent en heb dus niets kunnen doen. Polijsten heb ik zelf nog nooit gedaan maar Vwmaniac heeft hem wel een keer onder handen gehad. Ik heb al een deeltje gekleit en moet zeggen dat het er zeker mooier op word. Maar was het nou Wassen-Drogen-Kleien-Wassen-Drogen-Polijsten-Waxen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele rijtje is:

Wassen-Drogen-Kleien-Wassen-Drogen-Polijsten-Sealant-Glaze-Wax.

De wasbeurt na het kleien is alleen om d lak weer helder te krijgen zodat je precies kunt vaststellen of je met polijsten de juiste aanpak hebt gekozen. Tijdens het polijsten kun je met IPA of een inspectionspray het polijstresidu afnemen voor hetzelfde doel.

Het rijtje Sealant Glaze Wax is natuurlijk optioneel, maar al kies je ervoor om geen Sealant en Glaze te nemen zorg er dan in ieder geval voor dat je wel eindigt met een wax ter bescherming van je harde werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Het hele rijtje is:

Wassen-Drogen-Kleien-Wassen-Drogen-Polijsten-Sealant-Glaze-Wax.

De wasbeurt na het kleien is alleen om d lak weer helder te krijgen zodat je precies kunt vaststellen of je met polijsten de juiste aanpak hebt gekozen. Tijdens het polijsten kun je met IPA of een inspectionspray het polijstresidu afnemen voor hetzelfde doel.

Het rijtje Sealant Glaze Wax is natuurlijk optioneel, maar al kies je ervoor om geen Sealant en Glaze te nemen zorg er dan in ieder geval voor dat je wel eindigt met een wax ter bescherming van je harde werk.

 

Oke kijk hier kan ik wat mee. Met dit weer kan ik helaas niks beginnen... Balen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

even zonder gekheid

een doffe lak door spuit nevel is vaak nog goed terug te brengen

maar als het meer is dan spuit nevel en echt spuit maar dijn bijv. in de kou gespoten

dan wordt het lastig

wat ik zou voorstellen is eerst wassen daarna evt kleien afhankelijk van de verontreiniging(boterhamzakjes test)

dan beginnen met een licht schurende polijst en steeds verder op bouwen om het weer terug af te bouwen

dus bijv beginnen met een 1/5 produkt op een 2/5 pad volgens het dambord principe wassen en bekijken

nog niet goed een 3/5 op een 2/5 pad en weer hetzelfde herhalen

nog steeds niet naar behoren een 5/5 polijst gebruiken op de 2/5 pad evt pad ook nog verhogen dus max 5/5 op een 5/5pad

en dan terug afbouwen naar de 1/5 op een 1/5 pad

daarna reinigen en polishen

en dan pas wax

lukt het niet pm me en we maken een keer een afspraak en dan kijk ik er wel naar

Link naar reactie
Delen op andere sites

de auto helamaal goed afwassen. endan met de buitekant van je hand rustig over de lak heen.

voel je puntjes op de lak en kleien. zo niet hoeft het niet..

dan heb je het roze of de groene poets van cartec.

en gaan poetsen half uurtje laten staan en uitpoetsen ben je tevreden van de resultaat dan is het lekker zo niet,

pak je de polijst machine en poets middelen van 3M eerst met 3m fijn en daarna hoogglans van 3m en weer met de poets tevreden JA dan is het goed. zo niet pak je ook nog poets van 3M grof. eerst met grof eroverheen endaarna met fijn endaarna met hoogglans endan weer poetsen met de hand wax.

als het dan nog niet goed is.. weet ik het niet meer. ik heb jaren bij een autopoetsbedrijf gewerkt. deed het altijd zo de dofste kleuren kreeg ik terug.

 

Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden