Ga naar inhoud
  • 0

Mening over uitlezing....vreemd ?


RogerPassat

Vraag

Vanmorgen heb ik door Sven mijn wagen laten uitlezen met de bedoeling erachter te komen of er problemen zijn ivm een (in mijn ogen) te hoog brandstofgebruik. En, zoals wel vaker, als je iets wilt doen startte de wagen heel moeilijk na een half jaar geen problemen gehad te hebben.

Het startprobleem leek alsof er geen brandstof toegevoerd werd, na 10 seconden doorstarten, startte ie wel en liep normaal.

Uit Vag-com bleken hier geen problemen te zijn, dus weet niet wat de oorzaak was.

 

Na het uitlezen (volle acceleratie in 3 vanuit 1600RPM) vond Sven dat de wagen veel te langzaam is voor een 130PK motor.

Na beoordelen van de log, bestaat het vermoeden dat de N75 niet goed meer werkt.

 

Wat is jullie mening ?

 

Log:

LOG-01-003-008-011roger.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Johan,

 

Het verbruik op een hele tank ligt rond de 1 op 14 (de laatste tijd nu er meer stadsverkeer gereden wordt (60/40, 60 stad). Zojuist naar Sven 6.6 liter op cc met max. 125 km/u, totaal 30km, waarvan 25 op snelweg.

Tja rijstijl: normaal kom ik niet echt boven de 3200RPM bij opschakelen, al wil ik wel eens goed doortrekken om de rotzooi uit de pijp te blazen.

 

Het kan zijn dat ik niet moet zeuren wanwege de brede banden (235*35*19), maar ook tijdens vakantie naar Italië haalde ik net 1 op 14,7 met de box op het dak, terwijl ik niet harder als 130 gereden heb op de 19ers (op CC).

 

Kan me nog herinneren dat ik tijdens de wintersport (met 16 ers) bij continu 140-150 1 op 17,5 reed.

 

Maar vooral het feit dat de uitlezing vreemd is en het feit dat Sven de wagen traag vond (had mijn monteur het al over bij laatste beurt: soms snel, soms traag) baart me zorgen.

 

Enig idee betreffende de uitlezing ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mwhaaa, klink redelijk normaal.

Als ik m'n 16" 205 breed winterwielen eronder schroef rij ik ook een stuk zuiniger dan de 17" 245 breed.

Schokkend hoeveel dat scheelt, grotere en bredere rubberts. :shock:

Met een dakkoffer kom ik ook niet boeven de 13 a 14 km per liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maar als je de log bekijkt is de N75 dan jofel? De LMM lijkt mij in orde.

Ik vond de auto niet snel, maar goed ik heb nu wel een gechipte 105 pk. Ik had ook het idee dat de auto de ene keer beter liep dan de andere keer.

 

Ps Roger: Er lag een druppel olie/benzine op de oprit bij ons????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lastig. Ik snap Vdub en Sven, maar slecht starten is ook niet goed. Mijn eerste gevoel zei toch de LMM. Maar nu twijfel ik weer.

 

Op zich valt met de bandenmaat het wel mee.

Wel vreemd dat ik met 225 breedt en redelijke "doorrijstijl" van 140-150 nooit onder de 1:17 zak met mijn 85KW PD-motor.

(ff tussendoor: mijn LMM was ook versleten, terwijl vagcom geen melding gaf)

 

Ik gooide hem ff de brug op en de slangen allemaal ff checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rij ook 1 op 14 met 235-45-17 met 195 breed is die sneller en zuiniger!!

 

oja en als je wil kun je met veel moeite 1 op 17-18 halen (lees geen snelweg maar 80 en veel uitlaten rollen)

en 1 op 10 lukt ook :)

 

ik rij nog al stevig door tot de 4000 rpm en dan is die echt niet zuinig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden