Ga naar inhoud

3BG variant asbak achter


turbojong

Aanbevolen berichten

Goedenavond forumleden,

 

Ik rijd sinds een week of 5 in een zwarte Passat variant 3BG uit feb 2002 (volgens de welbekende sticker met codes is de uitvoering een TREND(line), maar heeft wel een sportline interieur, verlaagd sportonderstel (code 1BE) en road america velgen; daarentegen is de airco handmatig :( )

 

Na aankoop meteen met vakantie geweest naar Duitsland en ik moet zeggen, die 130 pk/300 Nm TDI is niet verkeerd in bergachtige streken :) . En dan een gemiddeld verbruik van 5.8 L/100 km, geweldig! Maar ik was ook wel wat anders gewend moet ik toegeven (laatste auto was een Saab 9000 aero 200 pk automaat, super om in te rijden, maar die dronk meer dan André Hazes vroeger)

 

Nu even serieuzer: bij de aankoop had ik al gezien dat ie roestte onder de achteruit en € 450 korting bedongen. Inmiddels is de achterklep 2/3 opnieuw gespoten en zit er een nieuwe achteruit in voor bij elkaar € 435, dus ik mag niet klagen. Hoewel, over ruim een week wordt één van de multiriemen (er zouden er 2 zijn volgens mijn garage) inclusief spanrollen vervangen, prijsopgave € 400+. Ik heb bij de proefrit niet gehoord dat ie piepte, dat begon toevallig pas na een week.

 

Daarnaast zijn er nog een aantal kleine problemen, waarvoor ik eigenlijk dit topic heb geopend:

 

- de asbak achter kan niet meer dicht;

- de rechter koplamp blijft trillen ondanks de afstelspietjes (ik vond ze er persoonlijk ook wat ruim in liggen, niet echt strak tegen dat metalen klemmetje);

- de achterklep kan niet meer van binnen uit geopend worden.

 

Het zijn geen onoverkomelijke zaken, maar wellicht zijn er oplossingen.

 

Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet.

 

Groet, Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 multiriemen klopt omdat 1 van de 2 de aircopomp aandrijft.

 

Ik ga er vanuit dat je asbak achter open blijft staan.Ik had hetzelfde probleem en heb het halve ding uit elkaar gehaald,helaas zonder resultaat.

Wat ik nu gedaan heb is een klein flapje rubber(denk aan een klein stukje binnenband van een fiets o.i.d.) op de bovenkant van het klepje/laadje geplakt waardoor het klepje/laadje klem gedrukt wordt als je hem dicht drukt (en dus dicht blijft zitten) om hem te openen trek je aan het uitstekende flapje.Het enige nadeel is dat je tenopzichte van een niet defecte asbak, een klein flapje uit ziet steken (als je er op let) voordeel is de kosten en tijd die je er voor nodig hebt zijn nihil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even of je asbak er wel goed in zit. Het is een handigheidje om het hem er goed in krijgen.

 

Over de trillende koplamp zijn hier verschillende topics. Gebruik de zoekfunctie van deze site (bovenaan elke pagina) om deze informatie te lezen.

 

Ik wist niet dat je de achterklep van binnenuit kunt openen. Gebruik het dus ook nooit :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eelco ,

 

welkom op dit forum. Ik ken het gevoel en rij sinds een half jaar ook zo'n Passat en ben ook dik tevreden.

 

Ik heb ook al een keer een vraag geplaatst over het van binnen uit openen van de achterklep. Ik had het idee dat ik vanuit de auto de knop in de deur omhoog kon duwen en dat dan de deur open zou springen. Maar helaas is dat niet zo. Je kunt alleen met dichte deuren de achterklep open doen zodat iemand buiten de auto alleen je achterklep open kan doen. Dit nut ontgaat mij ook wat, maar zit vast een goede reden achter.

 

Veel rijplezier met je Passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf toevallig afgelopen week de asbak achter uit elkaar gehaald ivm hetzelfde euvel; links en rechts boven de asbak zitten twee torxjes, als je die losschroeft, kun je zo het " achterpaneeltje" loshalen en kun je overal makkelijk bij. (zie ook viewtopic.php?f=151&t=27199 , afbeelding 2 )

 

Bij mij was het veertje dat de asbak terugduwt van zn plek geschoven, het is even pielen maar makkelijk zelf te maken. Suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alleen met dichte deuren de achterklep open doen zodat iemand buiten de auto alleen je achterklep open kan doen. Dit nut ontgaat mij ook wat, maar zit vast een goede reden achter

 

mijn redenatie is, dat er dan niemand in je auto kan springen / graaien als jij je boodschappenkratje achterin staat te laden....ik maak er in ieder geval nooit gebruik van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eelco ,

 

welkom op dit forum. Ik ken het gevoel en rij sinds een half jaar ook zo'n Passat en ben ook dik tevreden.

 

Ik heb ook al een keer een vraag geplaatst over het van binnen uit openen van de achterklep. Ik had het idee dat ik vanuit de auto de knop in de deur omhoog kon duwen en dat dan de deur open zou springen. Maar helaas is dat niet zo. Je kunt alleen met dichte deuren de achterklep open doen zodat iemand buiten de auto alleen je achterklep open kan doen. Dit nut ontgaat mij ook wat, maar zit vast een goede reden achter.

 

Veel rijplezier met je Passat

 

Huib, in Arnhem (mooie stad overigens) heb je gelukkig nog wat hoogteverschillen her en der. Ik mag graag als ik bij mijn broer vandaan kom even de Passat lekker doortrekken de Apeldoornseweg omhoog. Dan voel je echt de kracht van de TDI, heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Huib, in Arnhem (mooie stad overigens) heb je gelukkig nog wat hoogteverschillen her en der. Ik mag graag als ik bij mijn broer vandaan kom even de Passat lekker doortrekken de Apeldoornseweg omhoog. Dan voel je echt de kracht van de TDI, heerlijk!

 

Dat is toeval. Ik woon ook op zo'n bult. Berg kan ik het niet noemen maar als je fietst noem je het wel zo kan ik je melden. Elke morgen langs de hoogte 80 omhoog en 's avonds weer bergie af.

 

Je hebt gelijk ik kom nogal een in door de het Duitse Westfalica en daar heb je vaak 3 rijstroken bergop. Links zitten de vrachtauto's , de middenbaan de personenauto's die net wat harder kunnen en links diegene die nog met een normale snelheid de berg op kunnen. Die laatste baan kon ik met mijn volgepakte auto nooit benutten erger nog als het wat moeilijk invoegen op baan 2 was en ik moest remmen moest ik vaak met mijn auto tussen de vrachtauto's. Dit jaar op vakantie was het anders onderaan de berg de cruisecontrol op 100 en zo op de linkerbaan met 100 de berg op, :) ondanks dat ik volgeladen was. En mijn vrouw zich maar afvragen of het nu nodig was dat chiptunen. Jazeker was dat nodig , ik ben er dik tevreden mee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden