Ga naar inhoud

Kriebelende interesse in een Passat


NiHiels

Aanbevolen berichten

Niet verwonderlijk, ik heb een kriebelende interesse in een Passat. De tijd is gekomen dat er een mooie station voor de deur moet staan.

 

De verwachte vraag, waar zal ik op moeten letten? Ik heb een mooie 2.0 TDi zien staan uit 2006 met 150.000 op de teller. Nu heb ik gelezen dat er problemen kunnen zijn met de 2.0 versie, is een 1.9 verstandiger of zijn met 2006 die kinderziektes opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 1,9 met bijna 2 ton probleemloos te hebben gereden. Zie mijn topic:

viewtopic.php?f=103&t=26799

 

 

Ik zou nooit een 2.0 tdi kopen vanwege alle problemen in deze serie, maar dat is mijn mening. Anderen zullen dit misschien een beetje te scherp door de bocht vinden. Ik heb genoeg verhalen en ervaringen gezien metd e 2.0 tdi om het niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die problemen met de 2.0 niet alleen met de 'oude' niet-CommonRail uitvoeringen?

Als je bv een 2.0TDI 140pk CR hebt uit 2008 zijn daar niet veel issues mee bekend toch? Maarja, die motoren moeten zich nog wel bewijzen.

De 1.9 is natuurlijk het meest save (zeker als je er 1 uit 2006 wilt kopen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik m wel laten chippen.... ik vind 105pk voor een auto van 1600kg niet echt royaal.

 

Wat betreft problemen met de 2.0tdi... Er zullen vast extreme gevallen bekend zijn, maar die zijn er ongetwijfeld ook van de 1.9tdi. Ik het hierover ook al eens met matthijs gehad. Je moet niet vergeten dat er tegenwoordig wel heel errug veel 2.0tdi's rondrijden. Bovendien komen mensen met klachten over zo'n motor naar een forum, de mensen die zoiets niet interesseert en geen problemen hebben, zie je niet op een forum.. Beetje relativeren denk ik.

 

Maar gefeliciteerd met je aanwinst en veel plz en succes ermee!

 

Wel snel foto's plaatsen he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad geen snelheidsduivel; het verschil tussen de 1.9tdi en 2.0tdi is zeer groot. Kijkend naar het vermogen heeft de 2.0 uiteraard de voorkeur. Er spelen alleen nog wel andere dingen mee en de 1.9tdi die ik nu heb gekocht is zeer aardig/netjes. Netter dan de 2.0tdi's die ik heb gereden ("vocht in knipper vd spiegel, trillende koppeling, pruttelende airco, beschadigd interieur, oxiderende b-stijl) en dan ga je afwegen en kijken wat voor jezelf belangrijk is. Aangezien 80% op 100km/h en 80km/h wegen gereden zal worden staat vermogen voor mij niet op de eerste plek. Een nette staat vind ik minstens zo belangrijk in mijn geval. De meeste opties zijn zelf later wel toe te voegen.

 

Problemen zijn altijd incidenten, kijkend naar de grote getallen kunnen ze wel iets zeggen over bepaalde types/soorten maar je hebt altijd te maken met een opzichzelfstaande auto en geen gemiddelde. Wel wil ik natuurlijk zo mijn mogelijk problemen met de Passat, dus dit in combinatie met nette auto die ik tegen kwam was de keuze eigenlijk snel gemaakt.

 

Zodra ik hem hem maak ik een paar foto's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je zeker gelijk aan! De staat van de auto is het eerste waar je naar kijkt. Als er dan een aantal varianten naast elkaar staan, is het logisch dat de auto die er het netste uit ziet, vaak ook beter onderhouden is, toch?

 

Trillende koppelingen e.d. Lijkt me ook niet normaal. Wat zei de verkoper daarop? Heb hè nog garantie gekregen op je passie?

 

Je zou altijd nog kunnen kiezen voor een chippie, geeft de auto wel extra veel. Heb een jetta 1.9tdi gehad en na het chippen was dit absoluut een vlotte auto. Als je verder het vermogen niet nodig hebt, heb je dit natuurlijk niet nodig. Voor 80 en 100km wegen is 105pk genoeg lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fopperr, de verkoper had daar geen antwoord op, dat moest nagekeken worden. Voor een deel garantie (50% op motor en bak voor 3 maanden), de kans dat er iets gebeurt in die korte periode wanneer de garantie van kracht is is zeer klein (statistisch gezien :) ).

 

@Razor0ne, @passat2010, dank jullie wel! foto's komen er tzt aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!

De koppeling is overigens ook bij die 1.9 niet de sterkste hoor.

Heeft ie een trekhaak? Veel slijtage aan de kogel? Geeft je misschien meer een indruk of de koppeling al veel werk heeft moeten doen.

 

Chippen is inderdaad een must, met iedere 100/105pk TDI Passat.

Veel plezier ermee!

 

de kans dat er iets gebeurt in die korte periode wanneer de garantie van kracht is is zeer klein (statistisch gezien :) ).

 

De kans dat er iets gebeurt in de garantieperiode is best aanwezig, bijvoorbeeld omdat de vorige eigenaar zaken niet meer heeft laten repareren en/of onderhouden omdat hij wist dat de auto er op korte termijn uitging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden