Ga naar inhoud

wat te doen? 2.0 tdi 140/170pk of 2.0T van oosterburen


kaspar

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Een tijd weg geweest, excuses...........

 

Rijd nu 2,5 jaar met veel plezier in mijn 3B 1.8t variant uit 2000 met gele koni's voor. Inmiddels is het tijd voor iets nieuws. Onderhoud wordt wel erg stevig, hij is net 10 geworden en staat nu 230k op de teller. Daarnaast gewoon zin in iets nieuws :wink:

 

Heb het plan opgevat om iets uit duitsland te gaan halen. Ik heb uitgerekend dat het voor het aantal kilometers dat ik jaarlijks rijd, 20k, niet veel uitmaakt of ik diesel of benzine rijd. Wil een 2.0T of 2.0 tdi in 140 of 170 pk versie highline uit duitsland gaan halen. Mijn budget laat het niet toe om een jonger exemplaar dan een uit begin 2007 te halen. Ben niet van plan dr een te kopen met meer dan 125k op de teller.

Erg benieuwd wat jullie zouden doen! mijn hart gaat naar benzine, maar van de diesel zijn dr gewoon veel en veel meer beschikbaar in duitsland. Lees hier op het forum helaas niet al te positieve berichten over de 2.0 tdi............... Van de laatste wel een erg mooi exemplaar gevonden, zie de link

http://vtp.volkswagen.de/vwgwb/controll ... &lines2=10

 

groet

kaspar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens eerst de keuze maakt tussen benzine/diesel dan zoekt een stuk makkelijker....

Bepaal de voors en tegens van benzine of diesel maak een keuze en ga dan op zoek.

 

wat is jouw ervaring met de 170 pk tdi?

 

Financieel maakt het eigenlijk niet uit, gewicht scheelt ook niet veel. Pompverstuiver maakt wel een hoop meer geluid. Zoals ik zei, mijn hart ligt bij benzine, maar het zoeken naar een diesel is een stuk eenvoudiger. Ben veeleisend, wil een highline met sportonderstel en het liefste al 18inch dr onder............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een 2.0 TDI 140pk met een roetfilter, dan heb je een 8v kop met Bosch verstuivers. Die zijn goed en betrouwbaar. Neem geen 140pk zonder roetfilter want dan heb je een 16v kop met Siemens verstuivers. Daar is één en al ellende mee. Dezelfde Siemens verstuivers zijn ook in de 170pk gemonteerd dus daar zou ik ook met een grote boog omheen lopen.

 

Ik spreek uit ervaring, bij mijn 2.0 tdi 140pk, helaas met 16 kleppen, zijn alle vier de verstuivers kapot en die kosten ruim 500 euro per stuk om te vervangen. Je merkt het aan het mindere vermogen en het feit dat de auto heel zuinig is. (althans bij de mijne)

 

Er bestaat hiervoor een coulance regeling bij dealer. Zowel op materiaal als op uren.

 

Om je aan advies te geven, ik zou zéker voor een benzine versie gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een 2.0 TDI 140pk met een roetfilter, dan heb je een 8v kop met Bosch verstuivers. Die zijn goed en betrouwbaar. Neem geen 140pk zonder roetfilter want dan heb je een 16v kop met Siemens verstuivers. Daar is één en al ellende mee. Dezelfde Siemens verstuivers zijn ook in de 170pk gemonteerd dus daar zou ik ook met een grote boog omheen lopen.

 

Ik spreek uit ervaring, bij mijn 2.0 tdi 140pk, helaas met 16 kleppen, zijn alle vier de verstuivers kapot en die kosten ruim 500 euro per stuk om te vervangen. Je merkt het aan het mindere vermogen en het feit dat de auto heel zuinig is. (althans bij de mijne)

 

Er bestaat hiervoor een coulance regeling bij dealer. Zowel op materiaal als op uren.

 

Om je aan advies te geven, ik zou zéker voor een benzine versie gaan!

 

 

dank voor je uitvoerige advies! Zal mij inderdaad weer wat meer focussen op de benzine, je moet toch je hart volgen! En met chip is dr inderdaad weinig dat je het nakijken zal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar 'ns in allemaal een eindje gaan rijden en kijken wat je het prettigst vind :-)

En misschien dat zaken als het maximale trekgewicht ook nog interessant kunnen zijn?

 

dat weet ik bij voorbaat al zonder ook maar een meter gereden te hebben, ben gewoon geen diesel fan.......... Maar als het aanbod dicteert dan zal ik mijn vraag moeten aanpassen.

Trekgewicht is niet relevant, heb al jaren een haak, maar die is nog nooit gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigzins offtopic, ik heb zelf m'n laatste 3 auto's (VW) uit Duitsland gehaald. een 3C variant bwj. 2008 is m'n laatste aanwinst Ik heb een goed adres in Zeeland die alles voor je regelt (zoeken, halen, invoeren etc.). Doe jij het zelf?

 

ik was van plan het zelf te doen...............

Maar een goed adres is nooit weg!

hoe is jouw ervaring met duitse import? Goed vermoed ik op basis van het feit dat dit alweer je derde is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto invoeren vanuit duitsland is harstikke makkelijk.

Je bent 4 gegevens nodig,

Netto cataloges waarde, (Even naar importeur bellen die vertellen je het zo)

Uitstoot in gram/km

energie label

.... de 4e ben ik vergeten.

 

even naar rdw bellen voor of een toelatings keuring (Auto's jongers als 3 jaar) of de normale Apk (auto's ouder als 3 jaar)

via doane tool de bpm uitrekenen.

 

Het beste is om een auto aan te schaffen tussen de 2 en 3 jaar, heb je een jonge auto en er zijn al redelijk veel bpm kosten af.

 

Let er wel op bij het invoeren dat je luxe artikelen er af of weg laat, (lmv, navi, lederen bekleding...) kan je veel schelen op de invoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een 2.0 TDI 140pk met een roetfilter, dan heb je een 8v kop met Bosch verstuivers. Die zijn goed en betrouwbaar. Neem geen 140pk zonder roetfilter want dan heb je een 16v kop met Siemens verstuivers. Daar is één en al ellende mee. Dezelfde Siemens verstuivers zijn ook in de 170pk gemonteerd dus daar zou ik ook met een grote boog omheen lopen.

 

Ik spreek uit ervaring, bij mijn 2.0 tdi 140pk, helaas met 16 kleppen, zijn alle vier de verstuivers kapot en die kosten ruim 500 euro per stuk om te vervangen. Je merkt het aan het mindere vermogen en het feit dat de auto heel zuinig is. (althans bij de mijne)

 

Er bestaat hiervoor een coulance regeling bij dealer. Zowel op materiaal als op uren.

 

Om je aan advies te geven, ik zou zéker voor een benzine versie gaan!

 

Heb een Passat 3c 2.0 TDI met roetfilter maar heb veel problemen met de verstuivers gehad en de dealer wist van geen coulance regeling, niet zeuren betalen, bij mij koste de verstuiver incl inbouwen 916 euro

Hoe kun je trouwens zien welke kop je heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto invoeren vanuit duitsland is harstikke makkelijk.

Je bent 4 gegevens nodig,

Netto cataloges waarde, (Even naar importeur bellen die vertellen je het zo)

Uitstoot in gram/km

energie label

.... de 4e ben ik vergeten.

 

even naar rdw bellen voor of een toelatings keuring (Auto's jongers als 3 jaar) of de normale Apk (auto's ouder als 3 jaar)

via doane tool de bpm uitrekenen.

 

Het beste is om een auto aan te schaffen tussen de 2 en 3 jaar, heb je een jonge auto en er zijn al redelijk veel bpm kosten af.

 

Let er wel op bij het invoeren dat je luxe artikelen er af of weg laat, (lmv, navi, lederen bekleding...) kan je veel schelen op de invoer.

 

Het weg laten van luxe dingen heeft geen zin meer, de auto wordt opgezocht aan de hand van het chassis nummer en dan komt alles boven drijven. Je kunt wel even nakijken wat het goedkoopste is, Catalogus prijs / de huidige koerslijst.

kijk even op Autotelex.nl ook veel info te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto invoeren vanuit duitsland is harstikke makkelijk.

Je bent 4 gegevens nodig,

Netto cataloges waarde, (Even naar importeur bellen die vertellen je het zo)

Uitstoot in gram/km

energie label

.... de 4e ben ik vergeten.

 

even naar rdw bellen voor of een toelatings keuring (Auto's jongers als 3 jaar) of de normale Apk (auto's ouder als 3 jaar)

via doane tool de bpm uitrekenen.

 

Het beste is om een auto aan te schaffen tussen de 2 en 3 jaar, heb je een jonge auto en er zijn al redelijk veel bpm kosten af.

 

Let er wel op bij het invoeren dat je luxe artikelen er af of weg laat, (lmv, navi, lederen bekleding...) kan je veel schelen op de invoer.

 

Het weg laten van luxe dingen heeft geen zin meer, de auto wordt opgezocht aan de hand van het chassis nummer en dan komt alles boven drijven. Je kunt wel even nakijken wat het goedkoopste is, Catalogus prijs / de huidige koerslijst.

kijk even op Autotelex.nl ook veel info te halen.

 

Luxe dingen eraf halen werkt wel degelijk, we hebben 4 wk terug nog een peugeot 207cc ingevoerd (voor schoonmoeder die in nl woont)die zeer luxe uitgevoerd was, nu heeft mijn vrouw ook een 207 alleen die had nog stalen velgen liggen met winterbanden dus die om gewisseld daarna nog diverse dingen omgeruild en klaar is kees.

 

Als een merk een model op de markt brengt dan zijn er meerdere uitvoeringen, in nl brengt men dan vaak maar 3 uitvoeringen uit terwijl in dl wel 7 op de markt komen,

 

Toen we in groningen waren voor de keuring kwam eerst al de op merking van de doune waarom we als nederlanders in een auto met dl kenteken reden want dat mocht niet, hebben hem maar even duidelijk gemaakt dat ik in dl woon en dus met dl kenteken mag rijden :)

toen het chassis nr werd ingevoerd konden ze niet de exacte uitvoering vinden om dat deze niet in nl is uitgebracht maar wel in duitsland, dus dan zoekt men het model dat het er dichtst bij in de buurt komt.

 

Al met al scheelt het behoorlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigzins offtopic, ik heb zelf m'n laatste 3 auto's (VW) uit Duitsland gehaald. een 3C variant bwj. 2008 is m'n laatste aanwinst Ik heb een goed adres in Zeeland die alles voor je regelt (zoeken, halen, invoeren etc.). Doe jij het zelf?

 

ik was van plan het zelf te doen...............

Maar een goed adres is nooit weg!

hoe is jouw ervaring met duitse import? Goed vermoed ik op basis van het feit dat dit alweer je derde is....

 

Inderdaad positieve ervaringen. Ik heb autoshak in Zeeland (autobedrijf 's Heerarendskerke) als leverancier. Voor mij handig omdat ik zelf te weinig tijd heb om te zoeken en naar Duitsland af te reizen.

 

Mooi in Duitsland is dat er veel aanbod is van jonge auto's met weinig km op de teller en veelal goed onderhouden. Das Auto he? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden