Ga naar inhoud
  • 0

Probleem overslaan Benzine / LPG-G3


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik weet niet of die hier goed staat...?

 

Maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een Passat 3BG uit 2002. Deze rijdt op LPG-G3.

Bij mij duurt het heel lang voordat hij overslaat op LPG-G3, zelfs in de zomer.

Als ik de auto van mijn vader gebruikt, slaat hij met dit weer direct over op LPG en mijne duurt sowieso wel een kilometer voordat hij overslaat.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Want ik ben nu zelfs veel voor het benzine aan het kijken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoe kun je controleren of de temperaturen(sensoren) in orde zijn?

En damper weet ik niet, heb auto in september vorig jaar gekocht...

 

wat vdub zegt. Weet niet meer zeker wanneer de lpg aan schakelt. Had, dacht ik, ook iets te maken met de lambda.

 

Hoe is je verbruik overigens?

 

Indien mogelijk kun je de vorige eigenaar of garage vragen. LPG installaties worden vaak niet goed onderhouden omdat die kennis niet aanwezig is.

 

Wat je kunt doen, als je het aandurft, is de verdeler openschroeven. Zit links voor(als je in de auto zit). Bovenop zit een stappen motor met daaronder een veer en een bus. Bus goed schoonmaken en inspuiten met wd40. Ook staaf van de stappenmotor schoonmaken en inspuiten. De cilinder waar de stappenmotor in zit ook schoonmaken en hier letten op eventuele stukjes. Als hier iets in zit dat je met het blote oog kunt zien, is je verdamper niet goed. Als daar iets in zit, zijn dat stukjes membraam van de verdamper.

Als je het niet ziet wil dat NIET zeggen dat je verdamper wel goed is.

 

Verder moet je 1ste en 2de druk controleren op de verdamper. Maar daar heb je apart drukmeters voor nodig. Daar zou ik dan ook voor naar een lpg-service-man gaan. Die weet meteen op welke waarden jouw installatie afgesteld moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kun je controleren of de temperaturen(sensoren) in orde zijn?

En damper weet ik niet, heb auto in september vorig jaar gekocht...

 

wat vdub zegt. Weet niet meer zeker wanneer de lpg aan schakelt. Had, dacht ik, ook iets te maken met de lambda.

 

Hoe is je verbruik overigens?

 

Indien mogelijk kun je de vorige eigenaar of garage vragen. LPG installaties worden vaak niet goed onderhouden omdat die kennis niet aanwezig is.

 

Wat je kunt doen, als je het aandurft, is de verdeler openschroeven. Zit links voor(als je in de auto zit). Bovenop zit een stappen motor met daaronder een veer en een bus. Bus goed schoonmaken en inspuiten met wd40. Ook staaf van de stappenmotor schoonmaken en inspuiten. De cilinder waar de stappenmotor in zit ook schoonmaken en hier letten op eventuele stukjes. Als hier iets in zit dat je met het blote oog kunt zien, is je verdamper niet goed. Als daar iets in zit, zijn dat stukjes membraam van de verdamper.

Als je het niet ziet wil dat NIET zeggen dat je verdamper wel goed is.

 

Verder moet je 1ste en 2de druk controleren op de verdamper. Maar daar heb je apart drukmeters voor nodig. Daar zou ik dan ook voor naar een lpg-service-man gaan. Die weet meteen op welke waarden jouw installatie afgesteld moeten worden.

 

Behoorlijk verhaal, wat ik zeker niet zelf kan.

Moet ik even iemand voor vragen.

Ik heb gehoord dat je de temperatuurzender ook voor de gek kunt houden, is dat een optie, ook gezien de winter...

Iig bedankt voor de informatie, zal dta even gaan voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de gek houden is niet echt ideaal aangezien er van alles berekend wordt aan de hand van die temperatuur. Een goede lpg installatie springt ook in de winter snel over.

 

PS: die verdeler openschroeven is niet meer dan die schroeven. Als je een beetje technisch kun je dat zelf. De bus kan er op twee manier in, maar in de bus zie je precies aan welke kant de motor of veer er tegen hebben geduwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, dat van de verdamper gaat goed komen.

Je vroeg ook het verbruik. Nu weet ik niet hoeveel liter de tank is, maar ik dacht zelf 40 liter.

Ik lees op mijn boordcomputer af dat ik ong 350 km met de auto rij, maar mee gerekend de benzine kilometers...

Dit moet snel verholpen worden, duur grapje benzine rijden :P

 

Maar verdamper is het meest logische?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan zijn ja. Als die te langzaam verdampt schakelt het systeem ook niet over. Maar dat zou je zeker ook moeten merken als je veel vermogen vraagt.

 

350km zou betekenen 1:8,5(reken 10km op benzine). Dat is verdomd onzuinig voor een 1.6. Tenzij je het er zelf heen maakt. Maar met mijn vr5 rij ik het zelfde(25% in de stad, lekker doorrijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden