Ga naar inhoud
  • 0

[opgelost] ABS en ESP lampje > Remlichtschakelaar...


Nard

Vraag

Vandaag na het nemen van een drempel ging ineens beide gele abs lampjes aan (abs lampje + het driehoekje met de pijltjes eromheen). Wanneer ik de autot uitzet en weer start is het weg. Maar wanneer ik weer rem branden beide lampjes weer. Wat kan dat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net gekeken. Remolie zit er genoeg in. Bij starten zijn de lampjes uit. Wanneer ik op de rem trap, dan gaan het abs en esp lampje beiden aan. Het lijkt of ik de rem kan "doortrappen". Nu komt er ook in het display te staan: fehler > werkstatt. Ook knippert nu het voorgloeilampje.

 

Wat zou ik hier nu mee moeten? Kan het nog steeds een vervuilde abs-sensor zijn of is er meer aan de hand? Probleem ontstond toen ik gewoon/normaal over een lage drempel reed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

[leermodus aan]

Het is remvloeistof, geen remolie. Die vloeistof is ook enorm bijtend op lak ed.

[leermodus uit]

 

Dan zou ik je abs-sensor even controleren, deze zit in je wiellagerhuis gedrukt. Ik zou sowiezo even de auto uit(laten)lezen, het kan ook zijn dat de beide lampjes icm Fehler een foutmelding geven die niet remmengerelateerd is.

 

Wat ook kan zijn is dat je het bekende ABS probleem hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga morgen die remlichtschakelaar eruit halen en bij de dealer een nieuwe halen. Het is inderdaad het knipperen van het voorgloeilampje en het abs en esp lampje die nu branden. En inderdaad heb ik geen cc en geen remlicht.

 

Moet ik de foutmelding "motorsteurung > werkstatt" dan nog laten resetten via vagcom of verdwijnt deze vanzelf wanneer ik de nieuwe remlichtschakelaar monteer? Of moet ik de accuklem losmaken zodat die foutmelding verdwijnt?

 

Ik ga ervan uit dat het abs en esp lampje uit blijven wanneer ik de nieuwe schakelaar monteer. Klopt mijn zienswijze?

 

 

Matthijs, dank (alweer eens) voor je hulp!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt Matthijs. Sven heeft al aangeboden om de auto uit te lezen. Ik zal morgen die remlichtschakelaar vervangen en wanneer hij kan uitlezen de melding resetten. Heel aardig aangeboden van hem; top!!!!! Ben ik absoluut heel blij mee!!!!

 

 

Ik laat weten of de storing dan opgelost is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is opgelost. Het was inderdaad de remlichtschakelaar. Heb net een nieuwe erin gezet en alles werkt weer incl de cc. ook de foutmelding (motorsteurung > werkstad) en het knipperende gloeispiraallampje is weg (even afkloppen op dik hout'. Kosten van de nieuwe schakelaar: 11 euro. Dat viel ook heel erg mee. Dus weer een blije passatbestuurder.

 

En inderdaad: je mag die nieuwe schakelaar niet indrukken wanneer je hem los in de hand hebt. Heb het expiliciet gevraagd en hebben ze me op het hart gedrukt om ook niet te doen. Toch een handige tip! Je moet het maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden