Ga naar inhoud
  • 0

lampfitting dimlicht 3C (model 2009)


tinus

Vraag

Bij het monteren van een xenonset heb ik per ongeluk de zwarte plastic draaifitting van de koplamp (dimlicht) kapot gemaakt. Dit onderdeel is niet bij de VW-dealer te bestellen, behalve als ik een complete koplamp aanschaf.... :angry:

Het gaat mij puur om de lampbevestiging/draaifitting van het dimlicht, want die is bij mij kwijt geraakt een paar uurtjes na demontage (dus zelfs de 'brokstukken' heb ik niet meer. Ik ga niet de hele koplamp in/uitbouwen en vervangen door een 2ehandsje, maar alleen die fitting gebruiken

 

Het betreft een linker Valeo-koplamp (je hebt ook Hella) met onderdeelcode 3co941006 AB met productiedatum 24-06-2008; mijn Passie betreft een 'model 2009' en vanaf dat modeljaar is de lampfitting anders dan voorgaande jaren.

Voorheen werd een dunne metalen 'shim' gebruikt met een zwart plastic houder voor de handen erachter. Je vindt het achter de grote rubberen afdekplaat precies in het midden, diegene bedoeld voor de glazen lens, ( zijnde het dimlicht). Daarachter vindt je een zwarte plastic vrij dikke draaifitting met een halfronde (u-vorm)metalen springveer in. In die draaifitting doe je dan de H7 lamp, en daarmee zet je de lamp vast.

 

Wie kan mij helpen, want ik heb al een bekeuring gekregen omdat mijn lampen niet in orde zijn. Hoe krijg ik zo'n fitting, of hoe krijg ik anders de lampen erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hartelijk dank voor alle overweldigende en hulpvaardige reacties.

 

Heb een 2ehands koplamp gekocht voor 100 euro via Marktplaats van exact hetzelfde type (let op: ik moest hetzelfde merk Valeo en minimaal bouwdatum vd koplamp van > 1 mei 2008 als je modeljaar 2009 of verder hebt. Productcode 3C0941006 is van mijn lamp, maar productcode 3C0941005 past ook)

 

Prutsoplossing van VW dat je zo'n stomme plastic fitting niet los kan kopen; kost je 200 euro ex btw voor een compleet nieuwe unit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hartelijk dank voor alle overweldigende en hulpvaardige reacties.

 

Ik kan me voostellen dat je teleurgesteld bent maar ik heb wel degelijk moeite gedaan en gekeken of het los te koop was.

En ik denk meerdere met mij..........

Blijkbaar wist gewoon niemand een oplossing.

Ik begrijp je frustratie, maar vind de opmerking niet geheel terecht, of in ieder geval jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat is de fitting van de pre-model2009lampen :mrgreen:

 

Voorheen werd een dunne metalen 'shim' gebruikt met een zwart plastic houder voor de handen erachter

 

Ik had een moord gedaan als die fitting erin zou zitten, want die is wel los leverbaar en werd dus ook 3 keer geleverd door 3 verschillende dealers, ondanks duidelijke instructies dat deze niet zou passen :wink:

 

Maar top dat je meedenkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden