Ga naar inhoud

  • 0

Het grote "ICE installatie" topic van JPstyle


JPstyle

Vraag

Laatste update: 24/03/2007

 

Momenteel zit dit erin:

*Bestaande sub kist aangepast

 

Wat er in komt is dit:

*andere achterspeakers gekozen

*andere sub gekozen

--------------------------------------------------------

 

Ik ben maar een eigen topic begonnen over mijn plannen wat betreft de ice installatie. Ik kijk er namelijk zelf behoorlijk naar uit dus wil jullie mee laten genieten!

 

De radio wordt van JVC en de rest allemaal van Infinity. Een maat van mij heeft dit ook en dat klinkt gewoon ontzettend netjes. Er zit nu al wat in de auto maar voor dat de rest erin komt ga ik eerst alles aanschaffen en ga dan gelijk een hele MDF constructie maken voor in de kofferbak. Ik zit nog te twijfelen hoe ik het er in ga leggen omdat ik wel wil dat het er mooi komt uit te zien en dat het handig blijft. Dus ook dit zal ik moeten gaan uit zoeken als ik alles binnen heb.

 

Ik heb al wat plannen gemeld in de updates maar die heb ik maar allemaal weg gehaald omdat ik toch elke keer weer veranderen met wat ik wil dus bij deze meld ik ff dat wat op deze pagina staat komt er uit eindelijk ook echt. Maar eerst ga ik de auto verlagen en een andere uitlaat steken. Het zal dus waarschijnlijk het nieuwe jaar worden dat ik begin met alles aan te schaffen en uit te werken hoe ik het erin wil hebben.

 

De auto zelf:

p1020303ee1.jpg

 

Momenteel zit dit erin:

- JVC MP3/WMA/SD-Card (KD-LH911)

KD-LH911_schuin_1.jpg

- Navigatie systeem (Mio C710)

LCPnewMios_2006051002.jpg

- Standaard speakers voorin

- Kenwood speakers achterin

- 4kanaals versterker (Reference 7541a)

ref7541a.jpg

- 2 subs

audio_1_935.jpg

 

 

Wat er in komt is dit:

- 16cm tweeweg componenten systeem voorin (Kappa 65.7cs)

KAPPA65_7cs.jpg

- 6x9 drieweg speakers achterin (Kappa 693.7i) Als het lukt...

KAPPA693_7I.jpg

- mono versterker (Reference 611a)

ref611a.jpg

- 12" Subwoofer (Kappa Perfect 12.1)

Kappa_perfect_12_1.jpeg

- Ground Zero Powercap (GroundZero GZCA1000X)

e13_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo's demo auto heeft meestal sponsor van een audio merk dus dan maakt het niet uit wat het kost.

 

Bij mij wel. Ik vernachel alleen mijn auto niet want ik boor nooit!!!! Geen enkel gat in mijn auto. Alles is weggewerkt zonder ook maar een gat te boren.

 

En voor mij geldt de kwaliteit en het is niet om te showen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo's demo auto heeft meestal sponsor van een audio merk dus dan maakt het niet uit wat het kost.

 

Bij mij wel. Ik vernachel alleen mijn auto niet want ik boor nooit!!!! Geen enkel gat in mijn auto. Alles is weggewerkt zonder ook maar een gat te boren.

 

En voor mij geldt de kwaliteit en het is niet om te showen. :wink:

 

Idd bij mij dus ook. Vanmiddag die speakbakken gaan ophalen! Paste perfect dus bedank Galton daar ontzettend voor! Dus nu komt er wel een componenten systeem in en zie je er straks helemaal niks van

Geen enkel gat geboord of gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE 5

Nou ben net terug van Rotterdam. De andere bakken passen perfect dus die zitten er nu op. Er kan dus nu gewoon een composetje inkomen zonder te gaan boren of zagen. Heb ook foto's genomen maar die staan nog op de camera en aangezien die niet van mij is ligt hij dus niet hier. Maar die komen er vanavond nog wel op.

 

Nu zal het even stil liggen met de audio. Het eerst volgende binnen een week of 3 zal de 4kanaals versterker en het composetje voorin zijn.

 

Voor alles bekijk de startpost :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kheb gisteren samen met mijn neef in zijn Opel Corsa B ook een ICE installatie gemaakt.

 

Kofferbak helemaal opnieuw gestoffeerd met zwart stof (was grijs).

Bodemplaat gemaakt, zwart gestoffeerd. (was grijs).

rugleuning achterbank zwart gestoffeerd (was grijs).

 

Hierna hebben we een plateau gemaakt van mat plexiglas, en stalen pootjes eronder van 4cm, daar ligt de versterker en de condensator op. Dat plateau heeft een kleine uitsparing zodat hij om de subwooferkist past die erlangs staat (ook zwart gestoffeerd, en op de bodemplaat gemonteerd). Onder het plateau nog rode neon geplaatst om het geheel af te maken. Verder is het grootste gedeelte van de kabels waarvan het mogelijk was onder de bodemplaat doorgelegd zodat die niet zichtbaar zijn.

 

Ik zal hier binnenkort wel eens foto's van plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Antonio:

 

Jij gaat inderdaad voor de geluidskwaliteit en dat is heel wat anders dan de gemiddelde boomcar ;)

Jij hebt dan ook een super strak geluid in de wagen!

 

Als het er bij mij straks allemaal in ligt laat ik het je wel horen :D

Daar komt straks echt heel mooi geluid uit. Ik wil er zelf ook geen showcar van maken. Moet gewoon perfect klinken.

 

@VisionRoy: Dat ga ik dus niet doen waarschijnlijk. Moet voor het geluid zijn en niet voor het uiterlijk. Mits dat die 2de sub er uit eindelijk ook in komt dan ga ik ook wel een MDF constructie maken en bekleden. Maar goed in het begin komt er gewoon in te staan.

 

EDIT: Zat net een beetje te dromen... als alles er in ligt en ik besluit een 2de sub te halen wil ik het wel helemaal gaan aanpassen in me kofferbak.

Wil een beetje deze richting opgaan dan

petr17large.jpg

Dan wel iets verder naar achteren want moet wle een beetje ruitme over houden. En de versterkers wil ik er dan achter stoppen. Daar kan je dan alleen bij via de achterbank. Mijn kofferbak is totaal niet bekleed dus dat zal dan wel volledig moeten gebeuren. Zal wel veel werk zijn maar goed voor wat hoort wat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE 6

Nou net ff de 4kanaals versterker besteld. Wou wachten tot volgende week want dan kon ik gelijk het composetje mee bestellen maar waar ik de versterker bestel leveren ze geen speakers van Infinity... Jammer hun zijn veel goedkoper dan in de winkel bij mij in de buurt. Ach jah zal dus ergens volgende week of zelfs pas weekend worden dat ik de speakers ga halen. De versterker is al besteld dus dat scheelt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wow die megane doet me denken aan een serie waar ik 25 jaar geleden altijd naar keek????? ohwja startrack!!!! net een ruimteschip man!

wel gaaf gedaan, niet voor mij, ik hou wel van een forse installatie in de auto, maar dan inderdaad wel een beetje (geheel) onzichtbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE 8

Nou vandaag behoorlijke tijd bezig geweest. uiteraard ging er van alles mis. Met het vast zetten van een verdeelblok boorde ik door het slangetje van mijn centrale vergrendeling. :oops:

 

Ff dicht geplakt met tape en nu morgen maar ff bellen naar de garage. Beter gewoon slangetje vervangen... als dat gaat geen idee van en wat het kost.

 

Versterker zit er in alleen morgen nog ff de min aansluiten en daarna ff afstellen. Heb wel besloten om al de spullen die nu komen er niet in te zetten. En gewoon te wachten tot ik alles heb en dan gelijk met MDF aan de slag te gaan. Wat een gedoe anders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
UPDATE 8

Nou vandaag behoorlijke tijd bezig geweest. uiteraard ging er van alles mis. Met het vast zetten van een verdeelblok boorde ik door het slangetje van mijn centrale vergrendeling. :oops:

 

Dat is precies de reden waarom ik nooit een boor in mijn auto gebruik.

 

:lol::cry::lol::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
UPDATE 8

Nou vandaag behoorlijke tijd bezig geweest. uiteraard ging er van alles mis. Met het vast zetten van een verdeelblok boorde ik door het slangetje van mijn centrale vergrendeling. :oops:

 

Dat is precies de reden waarom ik nooit een boor in mijn auto gebruik.

 

:lol::cry::lol::cry:

Tja ik heb het er eigenlijk verkeerd staan...

Heb gewoon een schroef er door heen gedraait. Ook die heb jij :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
UPDATE 8

Nou vandaag behoorlijke tijd bezig geweest. uiteraard ging er van alles mis. Met het vast zetten van een verdeelblok boorde ik door het slangetje van mijn centrale vergrendeling. :oops:

 

Dat is precies de reden waarom ik nooit een boor in mijn auto gebruik.

 

:lol::cry::lol::cry:

 

Dus op die modellen was de CV luchtgestuurd !?

Antonio hoe wou je dan een gaatje maken zonder boor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
UPDATE 8

Nou vandaag behoorlijke tijd bezig geweest. uiteraard ging er van alles mis. Met het vast zetten van een verdeelblok boorde ik door het slangetje van mijn centrale vergrendeling. :oops:

 

Dat is precies de reden waarom ik nooit een boor in mijn auto gebruik.

 

:lol::cry::lol::cry:

 

Dus op die modellen was de CV luchtgestuurd !?

Antonio hoe wou je dan een gaatje maken zonder boor ?

 

De module is idd luchtgestuurd. Kwam er achter toen ik mijn auto op slot wou doen. Nou het is van kunstof dus met de accutol ff een schroef erin. En jah hoor die kofferbak is bizar groot en precies op dat punt zit een kabeltje... Zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maak je niet druk, ik heb in '95 bij de spiksplinternieuwe auto van mijn broer dwars door de kacheradiateur geboord, en hij maar afvragen waarom zijn auto besloeg van binnen :embarassed:

Ach ja het was maar een slopel vectra (overigens de laatste in de familie, niemand wil er meer 1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik dubbelzijdig plakband en tygrips enz.

 

Ik denk altijd na voordat ik er aan begin daarom duurt het ook altijd zo lang. ik wil nl nergens draden zien en niet boren dus dan heb je wat voorbereiding en denkwerk nodig. Met deze auto heb ik er 10 dagen over gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden