Ga naar inhoud
  • 0

3BG laten chippen


sammyke007

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
DMT zit aardig in de buurt bij je... Oostmalle

 

http://www.dmtuning.be/

 

En ze hebben een leuke aanbieding nu voor 280 Euries :wink:

 

Ik heb gelezen dat je er zo content van was.

Als ik het goed lees heeft je auto wel een mooie boost gekregen!

 

Had jij ook een 100PK van 2004?

 

Ik hoop dat die actie bij DMT nog eventjes blijft lopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zullen er ook problemen ontstaan voor de automaat zelf, als je een originele 1.9 TDI 130 pk automaat chipt naar die 180 pk??

daar houdt de tuner rekening mee. wordt dan eerder richting 160/170 pk dan 180 pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen.

 

Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als alles meezit heb ik binnenkort nieuwe nokkenassen, optimaal gevlakte koppen, een grotere turbo, een K&N 57i kit een grote FMIC als die past :P

 

En dan wordt ie op maat gechipt. Van wat ik heb meegekregen van de chipper zou ik rustig over de 230 PK moeten kunnen gaan :D:D

Laten we het hopen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen.

 

Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen.

 

 

Er toch degelijk wel verschil in een normale chip en een chip op maar.

 

Standaart chip heeft vaak een 30pk aan winst.

Chip op maar al snel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen.

 

Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen.

 

 

Er toch degelijk wel verschil in een normale chip en een chip op maar.

 

Standaart chip heeft vaak een 30pk aan winst.

Chip op maar al snel meer.

 

 

Dat begreep ik er ook een beetje van, gewone chip meestal +30pk.

En wat ik dus heb gelezen met chip op maat kan je met originele 101pk richting 150pk en een originele 130pk richting 180pk

Dat is dus +50pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

180+ pk is eigenlijk te veel voor de originele turbo, maattuning of niet. In mijn ogen dus niet verantwoord als je dat vermogen regelmatig aanspreekt, en daar zou een tuner rekening mee moeten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard hoef het niet te betekenen dat je de turbo direct sloopt. Gaat erom dat wanneer je dat vermogen regelmatig én langdurig gaat gebruiken, je aanzienlijk verhoogde kans hebt op vroegtijdige turboschade. Uitgangspunt voor tuning moet imho altijd zijn dat je gewoon moet kunnen planken zonder bepaalde delen op of over de limiet te belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
180+ pk is eigenlijk te veel voor de originele turbo, maattuning of niet. In mijn ogen dus niet verantwoord als je dat vermogen regelmatig aanspreekt, en daar zou een tuner rekening mee moeten houden.

Als je het vermogen regelmatig aanspreekt houdt geen enkele motor of turbo vol. Dan slijt alles veel sneller.

 

Lijkt me toch wel dat het binnen de veilige marges is, aangezien deze vermogens niet door de eerste de beste tuners gerealiseerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je het vermogen regelmatig aanspreekt houdt geen enkele motor of turbo vol. Dan slijt alles veel sneller.

 

Dat ben ik niet met je eens, en zo is al ruimschoots bewezen. Goede tuning wordt dusdanig uitgevoerd dat ook langdurig vollast moet kunnen. De consequentie is dan wel dat je wat marge overlaat voor de mechanische componenten, en dus niet op de grens gaat zitten voor die laatste pk's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden