sammyke007 Geplaatst 24 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 Hallo, ik ben van plan mijn 3BG, 1900TDI (101PK) te laten chippen. Wat/waar wordt hier op het forum aangeraden en wat is het kostenplaatje? Ik lees veel positief over JD, maar wie of wat is hij/dat? Is dit een ODBII chiptuning? PS: (domme vraag) is het echt de moeite? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ydwer Geplaatst 24 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 persoonlijk zou ik JD mijn auto laten chippen Passat 1.9 tdi 100pk van 100pk naar 130pk koppel van 240 koppel na 300 prijs € 390 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 24 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 DMT zit aardig in de buurt bij je... Oostmalle http://www.dmtuning.be/ En ze hebben een leuke aanbieding nu voor 280 Euries Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sammyke007 Geplaatst 24 april, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 DMT zit aardig in de buurt bij je... Oostmalle http://www.dmtuning.be/ En ze hebben een leuke aanbieding nu voor 280 Euries Ik heb gelezen dat je er zo content van was. Als ik het goed lees heeft je auto wel een mooie boost gekregen! Had jij ook een 100PK van 2004? Ik hoop dat die actie bij DMT nog eventjes blijft lopen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 24 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 Ik ben er zeer tevreden over en de eigenaar Luc weet van wanten... Ik had ook een 101PK type AVB uit 2004. Actie loopt volgens mij de hele maand nog!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sammyke007 Geplaatst 24 april, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2010 Ok, bedankt! Het zal DMT of VAGtechniek worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander Wa Oars Geplaatst 29 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2010 @comfortcruiser Dat is zeker niet alleen een chip of wel?? Wat is er nog meer aan gedaan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 30 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2010 Dat is zeker wel alleen een chip. Zo ben ik met een chip op maat van 130, naar meer dan 180pk gegaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 30 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2010 @comfortcruiser Dat is zeker niet alleen een chip of wel?? Wat is er nog meer aan gedaan? Hi Sander, Er verder niks aan gedaan, het extra vermogen is voortgekomen puur en alleen uit de nodige kenvelden aan te passen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander Wa Oars Geplaatst 30 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2010 oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander Wa Oars Geplaatst 1 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2010 zullen er ook problemen ontstaan voor de automaat zelf, als je een originele 1.9 TDI 130 pk automaat chipt naar die 180 pk?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 1 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2010 Als het goed is houdt de tuner rekening met de bak. Hij zal waars in overleg met jou de waardes dermate aanpassen, dat er geen problemen met de bak zullen optreden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 zullen er ook problemen ontstaan voor de automaat zelf, als je een originele 1.9 TDI 130 pk automaat chipt naar die 180 pk?? daar houdt de tuner rekening mee. wordt dan eerder richting 160/170 pk dan 180 pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sumarcity Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen. Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Als alles meezit heb ik binnenkort nieuwe nokkenassen, optimaal gevlakte koppen, een grotere turbo, een K&N 57i kit een grote FMIC als die past En dan wordt ie op maat gechipt. Van wat ik heb meegekregen van de chipper zou ik rustig over de 230 PK moeten kunnen gaan :D Laten we het hopen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen. Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen. Er toch degelijk wel verschil in een normale chip en een chip op maar. Standaart chip heeft vaak een 30pk aan winst. Chip op maar al snel meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander Wa Oars Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 oke, dan weet ik nu ook zeker dat er bij mij ook een chip op maat in gaat komen. Als je alleen gaat chippen voegt een op maat tuning weinig toe. De meeste tuners hebben al genoeg ervaring met gewoon chippen zodat ze het onderste bij een gewone tuning wel uit de kan kunnen halen. Er toch degelijk wel verschil in een normale chip en een chip op maar. Standaart chip heeft vaak een 30pk aan winst. Chip op maar al snel meer. Dat begreep ik er ook een beetje van, gewone chip meestal +30pk. En wat ik dus heb gelezen met chip op maat kan je met originele 101pk richting 150pk en een originele 130pk richting 180pk Dat is dus +50pk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Dat is volgens mij van een aantal factoren afhankelijk, staat van het blok versnellings bak enz enz enz. Bij mij is hij idd van 130pk naar +180pk gegaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 180+ pk is eigenlijk te veel voor de originele turbo, maattuning of niet. In mijn ogen dus niet verantwoord als je dat vermogen regelmatig aanspreekt, en daar zou een tuner rekening mee moeten houden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Hij houdt het toch al twee jaar vol, zo zijn er wel meer op dit forum die dit hebben. Ook bij hun geen problemen met de turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Uiteraard hoef het niet te betekenen dat je de turbo direct sloopt. Gaat erom dat wanneer je dat vermogen regelmatig én langdurig gaat gebruiken, je aanzienlijk verhoogde kans hebt op vroegtijdige turboschade. Uitgangspunt voor tuning moet imho altijd zijn dat je gewoon moet kunnen planken zonder bepaalde delen op of over de limiet te belasten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Wdb kan je beter niet chippen, omdat er anders overal wel meer krachten op komen te staan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 180+ pk is eigenlijk te veel voor de originele turbo, maattuning of niet. In mijn ogen dus niet verantwoord als je dat vermogen regelmatig aanspreekt, en daar zou een tuner rekening mee moeten houden. Als je het vermogen regelmatig aanspreekt houdt geen enkele motor of turbo vol. Dan slijt alles veel sneller. Lijkt me toch wel dat het binnen de veilige marges is, aangezien deze vermogens niet door de eerste de beste tuners gerealiseerd zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 Als je het vermogen regelmatig aanspreekt houdt geen enkele motor of turbo vol. Dan slijt alles veel sneller. Dat ben ik niet met je eens, en zo is al ruimschoots bewezen. Goede tuning wordt dusdanig uitgevoerd dat ook langdurig vollast moet kunnen. De consequentie is dan wel dat je wat marge overlaat voor de mechanische componenten, en dus niet op de grens gaat zitten voor die laatste pk's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 De mijne zit ook bijvoorbeeld niet op de grens. Bij de eerste paar run's kwam er meer uit dan hetgeen waar ik nu op zit. Denk dat deze tuners (VVT Jd etc etc) toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 2 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2010 100 pk motor is zeer goed te chippen met een stage 2 chip van tunex. www.tunex.nl Hiermee haal je zeker de 150pk probleemloos. Heb hier heeel veel plezier van gehad, en dit vertrouwde adres is niet alleen voordelig maar ook een goede service. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sammyke007
Hallo,
ik ben van plan mijn 3BG, 1900TDI (101PK) te laten chippen.
Wat/waar wordt hier op het forum aangeraden en wat is het kostenplaatje?
Ik lees veel positief over JD, maar wie of wat is hij/dat?
Is dit een ODBII chiptuning?
PS: (domme vraag) is het echt de moeite?
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten