Ga naar inhoud
  • 0

climate inbouwen ??


Shining

Vraag

beste allemaal,

 

Binnenkort wil ik ook een passat aan schaffen, en nu ik flink aan het zoeken ben naar 1 die naar mijn wensen is,

Wilde ik graag weten of het eventueel mogelijk is om climatecontrol zelf in te bouwen.

Aangezien dat een puntje is waar ik steeds tegen aan loop als ik een auto heb gevonden die voor de rest helemaal voldoet.

 

alvast bedankt voor jullie reacties!

 

mvg,

 

Jurre

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn inderdaad al vaker tegen dat probleem aangelopen maar het schijnt inderdaad ontzettend lastig te zijn en veel werk en kosten met zich mee te brengen. Het is de vraag of dat te verantwoorden is t.o.v. de aanschafprijs van de auto :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gaat het om de controls of ook de complete airco die er achter zit?

 

Als ook de airco er in moet zou ik er heel goed over nadenken.

je moet de set eerst op de kop tikken.

dan moet de condenser bij de radiator geplaatst worden,

compressor bevestigen

verdamper achter het dashboard plaatsen.

geheel natuurlijk met koelleidingen verbinden.

dit is voor een installatie bedrijf al een volle dag werk. (een montuer die dit regelmatig plaatst)

en dit is alleen mechanische kant.

dan komt de electro er nog bij in theorie alleen maar het samenvoegen van verwarming, ventilatie en airco.

maar zo makelijk is dat niet.

 

Arjen heeft een goed punt.

Of het te verantwoorden is t.o.v. de aanschafprijs van de auto, ik denk het niet.

als de verkoop waarde met of zonder 3000,00 scheelt zou ik er niet overnadenken.

is veel geld maar laten plaatsen is nog veel meer.

als je het zelf doet, zou ik eerst wel even een paar "helpers" regelen die de auto heel goed kennen (mechanisch als electra zijdig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me weinig moeilijks aan, kost je alleen gewoon veel tijd. Als je alle onderdelen hebt is het plug en play, het moeilijke werk hebben de VW ingenieurs allang gedaan :mrgreen:

 

Hier kun je mooi lezen hoe het voor een golf 3 gaat, is uiteindelijk redelijk vergelijkbaar:

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... aR4Glr3N6w

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heldere uitleg, gurby

 

het probleem is ook niet dat je alles pas moet maken maar de goede kennis van de auto.

als deze uitleg er is van de passat wordt het al een stuk makkelijker.

 

In iedergeval succes met de zoek tocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als eerst bedankt allemaal voor de snelle reacties!

 

Phoehh.. daar komt idd het een en ander bij kijken.

kan opzich zelf best wat voor elkaar krijgen, maar ben bang dat dit toch iets te lastig voor me gaat worden.

inderdaad denk ik dat ik toch verder moet zoeken voor 1 die het standaard al heeft.

Ben al langetijd aan het zoeken, maar kan nergens 1 vinden die naar mijn wensen voldoet..

 

Offtopic:

Ik heb een besteding van rond de €5.000,00 euro

En wil perse een zwart, liefst met chrome raamlijst.

cruise contr. en climate contr.

en een 1600 of 1800 is voldoende voor mij.

mooiste vind ik als het een zwart dash heeft, met witte intrieur.

en een km stand van onder de 170.000

 

Misschien iemand die mij kan helpen ??

 

sorry mods voor de offtopic ...

 

in ieder geval iedereen bedankt voor de uitleg en meningen over het inbouwen van climat control.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden