Ga naar inhoud
  • 0

orange spiraallampje 2.0 tdi


hjk

Vraag

Komt mn vrouw gisteravond 22:00 thuis met de passie met de mededeling dat het gekringelde orange lampje brand. Ik gelijk kijken toen ze thuiskwam. Brandde het gloeispiraaltje :angry: Motor draaide met daarnaast een soort gggggggg geluid wat even aanhield nadat ik de motor had uitgedaan.

 

In het boekje staat motorstoring ga naar specialist...

 

Als ik motorstoring intik in de zoekfunctie krijg ik niet de info die ik zoek helaas.. (kan ook aan mijn zoeken liggen)

 

Is dit zo'n bekend duur 2.0 ltr probleem of kan er ook gewoon een slang los zijn oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij brand dat spiraaltje al sinds ik de nieuwe motor in de passat gelegd heb , is doordat ik de egr klep afgedopt heb

kan een slang van de vacuum zijn

draait de motor verder normaal

en vanwaar komt het lawaai

even vagcommen is ook een optie

topic even laten verplaatsen naar motorish problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Start ik vandaag de motor, brand ook het emission lampje (storing in uitlaat systeem). Motor loopt verder goed. Kap open en een stekker op het turbo/egr gedeelte losgehaald. Het ggggggggg geluid stopte! Motor blijft normaal lopen..

 

Het lijkt erop dat het gggggg geluid uit de aansturing komt van de egr of van het egr gedeelte zelf. Het lijkt net of er een electrisch motortje doordraait..

 

 

< verzoek aan een van de moderators om topic te verplaatsen naar motorische problemen>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even met JB gebeld..

 

Blijkt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het gasklephuis te wezen...

 

Met de stekker eraf schijn ik gewoon nog even te kunnen rijden, dus mijn trip naar de verkoper voor een babbeltje over het vliegwiel gaat nog steeds door...

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken Guy!

 

Hebben meer mensen ervaring met een defect gasklephuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net even met JB gebeld..

 

shit je hebt de verkeerde gebelt dit is jimm beam die zatte fless (whisky) :mrgreen::mrgreen:

kan motorje zijn van het gasklephuis wat vast hangt door de roet aanslag

kzou het afgekoppelt laten anders ga je het motortje verbranden

jb kan dit oplossen :thumb::thumb:

anders de leiding eens los halen en met de hand de gasklep losmaken

maar moet achteraf zeker gereinigd worden

en dan direct je egr softwarematig laten dicht zetten

weg met die rotzooi :evil::evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Topic verplaatst

 

Dank je, was vanochtend nog niet goed wakker! :embarassed:

 

Met behulp van Dieselgriezel vanmiddag de auto uitgelezen,

 

Geeft een storing op de V157:

 

home → lijst met foutcodes

 

foutcode: 19559 P3103

nl Motor voor de Smoorklep functioneert niet

du Motor für Saugrohrklappe (V157) Fehler

en Motor for Intake Manifold Flap (V157) Malfunction

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke verschijnselen:

Stevig schudden als de motor wordt afgezet

Motor afzetten is niet makkelijk

Hoger brandstofverbruik dan gebruikelijk

Trekt na 120 kmh niet vlot meer door

 

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Smoorklep gecorrodeerd, versleten, defect, kortsluiting etc.

Smoorklep zit vast of is defect

 

Mogelijke oplossing:

Check bedrading en aansluitingen van/naar de Smoorklep

Doe Output Test voor de Smoorklep

Vervang de Smoorklep, maar die zit ingebakken in de EGR, dus je moet de hele EGR vervangen

daarna moet de EGR opnieuw worden ingeleerd.

 

Extra info:

Jos: Deze storing duidt op de gasklep die ook een functie heeft bij de egr en het uitzetten van de motor

Barry: in de stekker van de smoorklep zit een geschakelde voedingsdraad, waar na het afzetten van het contact nog enkele seconden stroom op blijft staan

Lucas: die Smoorklep gaat vaak kapot. Kwestie van vervangen. Check ook even de zekering want die springt meestal ook.

Gbn: Het lijkt erop dat de electrische motor, welke een zg. smoorklep bedient, het niet goed doet. Deze klep zit ingebakken in de EGR klep en wordt gebruikt om de motor te laten smoren. De klep wordt tijdens het uitzetten aangestuurd, gaat dan dicht (sluit hiermee het hele inlaatkanaal bij de EGR af) zodat de motor smoort en netjes (zonder teveel te schudden) uitgaat. Als de klep niet helemaal goed werkt, kan het zijn dat de klep in een half geopende stand blijft staan, waardoor er veel minder lucht de motor in kan. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel minder optimaal is, met als gevolg o.a. slecht (op)trekken. De klep heeft, voor zover ik weet, alleen de functie om de motor netjes uit te laten gaan, zonder al te veel te schudden.

 

Heeft iemand een idee of dit onderdeel los te verkrijgen is en zo ja wat zijn de kosten?

onderdeelnummer: 03G 906 018 CD

 

(heb deze vraag ook gemaild naar de VW dealer, krijg ik na het weekeinde hopelijk antwoord op, maar ik ben zo benieuwd!!)

 

GUY: Heb jij dit hele gebeuren weggehaald bij het afsluiten van de EGR??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nope het hele gebeuren zit er nog in bij mij , maar doordat je de egr afdopt vervuild het niet meer

denk dat het alleen de functie heefd om de motor stil te leggen , en hoeveelheid lucht te regelen naar het blok toe

kzal eens kijken als ik het nog heb liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niemand op het forum die dit "geintje" ook al eens heeft gehad? Schijnt toch vaak voor te komen :mrgreen: . Ik ben dus benieuwd naar de prijs van de motor van de smoorklep...

onderdeelnummer: 03G 906 018 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Matthijs,

 

Ik krijg de volgende foutcode (zie boven):

 

foutcode: 19559 P3103

nl Motor voor de Smoorklep functioneert niet

du Motor für Saugrohrklappe (V157) Fehler

en Motor for Intake Manifold Flap (V157) Malfunction

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Kan ik dan los dat motortje bestellen of wordt het een complete regelklep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even mee-ge-googled en kwam het volgende tegen op de site van Vag-techniek:

 

Artikel 7/11

 

 

 

Afbeelding vergroten Smoorklep 2.0 TDI 038128063L

Prijs (vanaf): €249.00

Smoorklep voor een 2.0 TDI met motorcodes BKD en AZV.

 

Origineel VW product, met nummer: 038128063L (038 128 063 L), voorheen 038128063G.

 

Deze klep staat er bekend om regelmatig stuk te gaan. Symptomen zijn:

- koelfans draaien niet meer

- rumoerig afslaan van de motor

- Motormanagementlampje brandt

 

Naast deze klep dient meestal ook de bijbehorende zekering naast de accu vervangen te worden.

 

 

Alleen heb ik de motorcode BKP, zou dat nog uitmaken?

 

gr Henk Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, Ik zal het dorgeven aan de monteur.. Maandag a.s. breng ik hem weg. Dan wordt dit onderdeel vervangen evenals de koppeling en het vliegwiel.

 

Ik heb nu wel een goede reden om de passie te laten chippen en Egr te laten vervallen..

 

gr HJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dat is toevallig, ik heb momenteel hetzelfde probleem.

 

Gisteren heb ik mijn Passat uitgelezen en hij gaf hetzelfde aan ook Code V157, we waren inmiddels ook al tot de conlclusie gekomen dat mijn gas/regelklep stuk was. Heb dezelfde motor als jou ook een BKP.

 

Onderdeelnr.: 038-128-062-G (met L > is het nieuwe nummer).

Staks even VWWinkel bellen of hij nog een heeft of even op ebay kijken en anders Schaap en Bron Joure

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey JH,

 

Ik weet niet of het wel toeval is hoor... Ik heb begrepen dat die dingen behoorlijk vaak naar de kl****n gaan bij de 3c.

 

Wat heeft jouw passie voor verschijnselen behalve het branden van het lampje? :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey JH,

 

Ik weet niet of het wel toeval is hoor... Ik heb begrepen dat die dingen behoorlijk vaak naar de kl****n gaan bij de 3c.

 

Wat heeft jouw passie voor verschijnselen behalve het branden van het lampje? :idea:

 

Ja klopt die gaan veel stuk, vriend van me werkt bij de vw dealer en die zij het ook al.

Heb vanmiddag een 2de hands gekocht bij schaap en bron in Joure voor € 80,-.

Zit nu net weer op de bank, en het gloeispiraaltje is weer weg, hij geeft alleen nog een melding.

Maar die moet nog even gewist worden.

 

Ik heb na 60.000km de volgende dingen stuk gehad (140dkm >> 200dkm).

- De brandstofpomp in de tank, ook veel vookomend

- 1 pompvestuiver stuk.

- En nu dus de gasklep.

 

Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben je dr lang mee bezig geweest? Was bij jou het motortje kaputt? Erg vuil van binnen zekerss

 

Was er niet zolang mee bezig, je kunt er alleen slecht bij het ene boutje.

Maar toen ik vandemorgen mijn auto starte waren alle foutmeldingen ook weg :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden