Ga naar inhoud
  • 0

Hoe krijg ik de plaat weg achter de portierbekleding?


Chicco_Himself

Vraag

Heeft er iemand enig idee hoe ik de plaat los krijg welke achter de binnenbekleding van de portieren zit? Ik ben namelijk van plan mijn ruiten te voorzien van folie en wil derhalve de ruiten eruit halen. Echter als ik de binnenbekleding los haal zie ik een plaat zitten met daarop (volgens mij) de motor van de elec trische ramen gemonteerd (zwarte unit).

Hoe c.q. welke schroeven moet ik wel/niet los maken zodat alles nog intact blijft en ik zonder verdere problemen alles straks weer in elkaar gezet krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

pfffff ik was er en keer bij bij de dealer toen ze me en nieuwe motertje voor men elektro raam in bouwde en het eenigste wat ik me momenteel kan herineren is dat je je ruit zoiezo eerst vast moet tapen dat ie niet naar beneden kan vallen

Als er nog wat anders naar binnen schiet hoe ze dat hebben gedaan dan vertel ik je dat wel

Gr Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is niet moeilijk, wel lastig maar je moet weten hoe en wat.

Voor de voordeur is er voldoende info te vinden op de bekende sites.

de moeilijkheid zit 'm in het raammechanisme. Er lijken er twee te zijn: eentje met een schroef (raam aan raammechanisme-schaar) en eentje met kunststof bussen.

Het raam zet je zodanig hoog/laag dat je door het gat in die plaat die schroef of bussen ziet

bij schroef gewoon losschroeven (duh)

bij kunststofbussen schijn je eerst de binnenstebus te moeten verwijderen en vervolgens de buitenste bus waarna de hele handel loszit.

 

Dat van vasttapen geldt in ieder geval voor de voordeurruit, zoals op vele plaatsen beschreven.

 

Voor de achterramen geldt dat (in mijn geval) niet want dan kan ik niet bij die bussen.

 

Vasttapen is ter voorkoming van het in de deur donderen van wat onderdelen plus eventueel de ruit zelf (en dan krijg je 'm er niet zomaar uit want die zakt tot onder de rand van het 'kozijn' )

 

 

ter info: mijn passat is uit 99 en heeft achter die bussen en die heb ik er nog niet uitgehaald. (moet bij mij ivm slotproblemen)

de voordeur heb ik wel opengehad maar ook niet alles eraf omdat opeens het slot weer werkte (ook een bekend probleem: open/dicht melder stuk/vervuild en dus geen zoemer bij licht aan en sleutel eruit)

 

Mocht je de boel openkrijgen (vooral de achterdeurruit) wil je dan alsjeblieft een paar foto's maken van dat proces?!! Het is een veelvoorkomend probleem met die sloten en van de achterdeur is weinig tot niks te vinden. Zelf zal ik dat ook doen, zodra ik er weer aan ga beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een heel verhaal 18T :wink:

 

Bij mij gaat het inderdaad om de achterruiten.....

Zodra ik precies weet hoe het moet zal ik uiteraard e.e.a. hier bekend maken.

Is hier trouwens niemand die bij een auroruitenfirma (Carglass bijv.) werkt? Mogelijk kan die persoon op het werk eens informeren of men er documentatie van heeft :wink::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden